ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه برای اندروید و iOS

زندگی پرهیاهوی امروزی موجب شده است تا به خاطر سپردن امور روزمره بسیار دشوار شود. ابزارهای متنوعی برای رفع این مشکل توسعه یافته‌اند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل است. به همین جهت در ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

زندگی پرهیاهوی امروزی موجب شده است تا به خاطر سپردن امور روزمره بسیار دشوار شود. ابزارهای متنوعی برای رفع این مشکل توسعه یافته‌اند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل است. به همین جهت در ادامه به معرفی بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خواهیم پرداخت.



بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه برای کمک به سازمان‌دهی کارها در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. این برنامه‌ها می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند و در نهایت موجب افزایش بهره‌وری افراد شوند. برخی از مزایای این ابزارها شامل موارد زیر می‌شوند:

کاهش حواس‌پرتی. زندگی دیجیتال می‌تواند به آسانی حواس کاربران را پرت کند و وقت ارزشمند آن‌ها را تلف نماید. بسیاری از اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه می‌توانند دسترسی به وب سایت‌ها یا برنامه‌های خاص را مسدود نمایند و از این طریق موجب افزایش تمرکز فرد روی کارهای مهم شوند.

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه

برنامه و زمان‌بندی هدفمند. مشخص کردن امور مختلف و تخصیص وقت لازم به آن‌ها می‌تواند در افزایش بهره‌وری تاثیر چشمگیری داشته باشد. کاربران قادر خواهند بود به کمک اپلیکیشن‌های اشاره شده، برنامه روزانه یا هفتگی برای خود تعیین کنند تا دیگر نگران عقب افتادن کارهای خود نباشند.

کاهش استرس. داشتن جدول زمانی از پیش تعیین شده و برنامه منظم می‌تواند به کاربران کمک کند تا امور مهم را در موعد مقرر انجام دهند. برای مثال راحت‌تر از گذشته می‌توانید پروژه‌های کاری را پیش از اتمام زمان آن‌ها تحویل دهید و فشار ناشی از انباشته شدن کارها را از دوش خود بردارید.

۱. Todoist - بهترین برنامه برنامه ریزی روزانه

اپلیکیشن Todoist یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه به شمار می‌رود که برای امور مختلف مثل خرید روزانه تا پروژه‌های بزرگ کاربرد دارد. پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف از نقاط قوت بزرگ آن است به طوری که علاوه بر اندروید و iOS روی ویندوز و مک هم در دسترس قرار دارد و حتی به یک افزونه اختصاصی گوگل کروم هم مجهز است. توسعه‌دهندگان آن امکان تعامل با سایر سرویس‌ها مثل اسلک، الکسا و گوگل کلندر را هم فراهم ساخته‌اند.

اشتراک رایگان برنامه Todoist امکان ایجاد ۸۰ پروژه را در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین در این حالت قابلیت‌هایی مثل تکرار موعدهای مقرر و تعامل با سرویس‌های دیگر فراهم است. اما اگر می‌خواهید به ویژگی‌هایش پیشرفته‌تری مثل یادآور، نظردهی، قالب‌های پروژه و... دسترسی داشته باشید باید به سراغ نسخه پرمیوم بروید.

دانلود رایگان برنامه Todoist برای اندروید و iOS

Todoist: To-Do List & Tasks

Todoist: To-Do List & Tasks

سازنده: Doist Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۶ و ۱۷۴ مگابایت زبان:

۲. اپلیکیشن برنامه‌ریزی TickTick

در سال‌های نه چندان دور برنامه TickTick به هیچ عنوان در میان لیست بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه قرار نمی‌گرفت؛ اما تلاش‌های توسعه‌دهندگان برای بهبود آن موجب شد تا امروزه به یکی از عنوان‌های برتر در زمینه خود تبدیل شود. این اپ تمامی امکانات پایه و مورد انتظار را به کاربران ارائه می‌دهد که شامل جدول زمان‌بندی کارها و پروژه‌ها در کنار یادآور می‌شود.

اپلیکیشن TickTick از همگام‌سازی آسان اطلاعات میان نسخه وب، اندروید، iOS، ویندوز و مک هم پشتیبانی می‌کند. یک تایمر پومودورو نیز درون اپ تعبیه شده است که می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش بهره‌وری باشد. کاربران نسخه پرمیوم به امکانات بیشتری مثل حداکثر ۵ یادآور برای هر کار، امکان اشتراک‌گذاری لیست‌ها با ۲۹ نفر و تعامل با سایر سرویس‌های تقویم دسترسی خواهند داشت.

دانلود رایگان برنامه TickTick برای اندروید و iOS

TickTick:To-do list & Tasks

TickTick:To-do list & Tasks

سازنده: Appest Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۷ و ۲۱۲ مگابایت زبان:

۳. برنامه یادداشت‌برداری گوگل Keep

اگرچه اپلیکیشن گوگل Keep در قالب یک دفترچه یادداشت عرضه شده است؛ اما افزوده شدن امکانات متعدد به آن در آپدیت‌های متوالی، موجب شده تا به گزینه مناسبی میان بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه تبدیل شود. کاربران می‌توانند از برچسب‌های مختلف برای تمایز کارها و پروژها استفاده نمایند و به لطف تعامل با دستیار مجازی گوگل، راحت‌تر موارد دلخواه را درون اپ ثبت کنند.

امکان در نظر گرفتن یادآور برای کارها در برنامه گوگل Keep قابلیت بسیار مهم و کاربردی است که از عقب افتادن یا فراموش شدن امور جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین نباید فراموش کرد که تمامی قابلیت‌های این اپ به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و هیچ نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای یا حق اشتراک وجود ندارد.

دانلود رایگان برنامه گوگل Keep برای اندروید و iOS

Google Keep - Notes and Lists

Google Keep - Notes and Lists

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۸ و ۱۰۷ مگابایت زبان:

۴. برنامه مایکروسافت To Do

پس از تصاحب Wunderlist توسط مایکروسافت، انتظار می‌رفت که اپلیکیشن Microsoft To Do به صدر جدول بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه دست پیدا کند؛ اما تیم توسعه‌دهنده آن رفته رفته در قیاس با رقبا عقب ماند و موفق نشد ویژگی‌های مدرن مثل پردازش طبیعی زبان (NLP) یا همگام‌سازی کامل با سرویس‌های تقویم را به محصول خود اضافه نماید. با این حال هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازمان‌دهی امور روزمره به شمار می‌رود.

یکی از قابلیت‌های جالب برنامه مایکروسافت To Do ویژگی My Day است که امور مرتبط با هر روز را برای کاربر تعریف می‌کند و امکان شخصی‌سازی آن به صورت دستی هم وجود دارد. امکان تعریف پروژه‌های گروهی و به اشتراک‌گذاری لیست‌ها با سایر افراد هم درون آن در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توان به هر پروژه یا کار یک فایل با حداکثر حجم ۲۵ مگابایت ضمیمه کرد. اگر از کاربران دائمی سرویس‌های مایکروسافت مثل آفیس ۳۶۵ هستید، این اپ به دلیل همگام‌سازی آسان می‌توانید گزینه مناسبی برای شما باشد.

دانلود رایگان برنامه مایکروسافت To Do برای اندروید و iOS

Microsoft To Do: Lists & Tasks

Microsoft To Do: Lists & Tasks

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۸ و ۱۰۲ مگابایت زبان:

۵. اپلیکیشن برنامه‌ریزی Any.do

اپلیکیشن Any.do یکی از قدیمی‌ترین عناوین در میان بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه محسوب می‌شود که امکانات مختلفی را در قالب طرح‌های رایگان و پولی در اختیار کاربران می‌گذارد. البته خوشبختانه اغلب قابلیت‌های ضروری و کاربردی به شکل رایگان عرضه شده‌اند و نیازی به پرداخت حق اشتراک برای بهره‌مندی از آن‌ها وجود ندارد. از جمله آن‌ها می‌توان به تکرار تسک‌ها، به اشتراک‌گذاری لیست‌ها و ضمیمه کردن فایل‌ها اشاره نمود.

اپلیکیشن Any.do توانسته مقام اول را از سوی نشریه وال استریت ژورنال در میان بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه کسب کند و در میان عناوین منتخب گوگل پلی هم قرار دارد. ویژگی‌های جالب آن مثل ایجاد یادآور و ساخت تسک از طریق واتساپ می‌تواند برای برخی افراد کاربردی باشد. همچنین باید به تعامل با سایر سرویس‌ها از جمله گوگل کلندر، اوت لوک، اسلک، گوگل Tasks، ترلو، الکسا، آفیس ۳۶۵ و... نیز توجه داشت.

دانلود رایگان برنامه Any.do برای اندروید و iOS

Any.do - To do list & Calendar

Any.do - To do list & Calendar

سازنده: Any.DO قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌آی دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۶ و ۱۹۸ مگابایت زبان:

۶. برنامه گوگل Tasks

یکی دیگر از محصولات گوگل در لیست بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه که کمی در سال‌های اخیر مورد کم لطفی توسعه‌دهنده قرار گرفته است. همانطور که انتظار می‌رود، اپلیکیشن Tasks تعامل بسیار خوبی با سایر سرویس‌های گوگل از جمله جیمیل و گوگل کلندر دارد و به راحتی می‌توان از طریق آن‌ها اقدام به ساخت پروژه یا تعریف کارها نمود.

عملکرد سرویس گوگل Tasks شباهت بسیاری به برنامه Keep دارد؛ اما بدون شک اپلیکیشن Keep از جنبه‌های مختلفی بهتر به نظر می‌رسد. با این حال تعامل مناسب با جیمیل موجب شده است تا این سرویس تا به امروز به حیات خود ادامه دهد و کاربران زیادی همچنان از آن استفاده می‌نمایند.

دانلود رایگان برنامه گوگل Tasks برای اندروید و iOS

Google Tasks: Get Things Done

Google Tasks: Get Things Done

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۸ و ۷۸ مگابایت زبان:

۷. اپلیکیشن برنامه‌ریزی Things 3

اپلیکیشن Things 3 یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه برای دستگاه‌های اپل به شمار می‌رود. از مهم‌ترین جنبه‌های مثبت آن می‌توان به طراحی چشم‌نواز رابط کاربری اشاره نمود. همچنین امکان سازمان‌دهی امور در دسته‌های مختلف مثل مالی، کاری، خانوادگی و... وجود دارد. یادآور، تکرار موعد مقرر کارها، تعامل با تقویم، به اشتراک‌گذاری با دیگران و ویجت اختصاصی از سایر قابلیت‌های این اپ هستند.

بزرگ‌ترین مشکل برنامه Things 3 عدم وجود طرح رایگان در آن است و تنها نسخه پولی برنامه با قیمت ۱۰ دلار در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین نسخه مخصوص iOS تنها برای استفاده روی آیفون و اپل واچ کاربرد دارد و نسخه‌های آیپد (۲۰ دلار) و مک (۵۰ دلار) به صورت جداگانه فروخته می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه آزمایشی مک را در سایت thingsapp.com امتحان کنند.

دانلود برنامه Things 3 برای iOS

Things 3

Things 3

سازنده: Cultured Code GmbH & Co. KG قیمت: ۹.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS & iPadOS حجم: ۱۰۳ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای اندروید کدام هستند؟

اپلیکیشن‌های Todoist و TickTick در کنار دفترچه یادداشت گوگل Keep از بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای آیفون کدام هستند؟

اپلیکیشن‌های Todoist و TickTick همراه با اپ Things 3 از بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای دستگاه‌های اپل به شمار می‌روند.

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه رایگان کدام است؟

اپلیکیشن گوگل Keep و مایکروسافت To Do بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه هستند که نیازی به پرداخت حق اشتراک در آن‌ها وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • morteza.mehrabi94
    morteza.mehrabi94 | ۳۰ شهریور ۱۴۰۲

    سلام خیلی ممنون، ابزارهای کاربردی معرفی شدند.
    بهتون پیشنهاد میکنم به نرم افزار ایرانی دوایتیفای (Doitify.com) هم سر بزنید و باهاش کار کنید، میتونه برای شما و کاربران سایتتون مفید باشه.
    ما خودمون پشت دوایتیفای هستیم و از انتقادات، پیشنهادات و امکانات درخواستی شما استقبال می کنیم.

  • منتظر نوروزی
    منتظر نوروزی | ۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    خیلی جای معرفی آپ های فارسی در این زمینه خالی بود...

    • امیر امام جمعه
      امیر امام جمعه | ۳ تیر ۱۴۰۱

      سلام. اگر عنوان خاصی مدنظرتون هست ممنون میشم با ما و خوانندگان دیجیاتو به اشتراک بذارید.

مطالب پیشنهادی