ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: ۷ اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب برای زندگی سالم‌تر

آب فراوان‌ترین ترکیب در بدن ما است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن یک انسان بالغ را تشکیل می‌دهد. دریافت آب کافی در طی روزمره امری ضروری است و کمبود آن می‌تواند عواقب ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

آب فراوان‌ترین ترکیب در بدن ما است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن یک انسان بالغ را تشکیل می‌دهد. دریافت آب کافی در طی روزمره امری ضروری است و کمبود آن می‌تواند عواقب ناخوشایندی را در بلندمدت برای افراد ایجاد کند؛ به همین دلیل استفاده از یک اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب می‌تواند به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک کند.

لازم به ذکر است که بسیاری از افراد نیازی به اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب ندارند؛ زیرا آب کافی و مورد نیاز خود را از روش‌های مختلف دریافت می‌کنند. در سوی دیگر ورزشکاران و افرادی با فعالیت فیزیکی بالا ممکن است زودتر از دیگران دچار کم‌ آبی شوند. چنین کاربرانی می‌توانند از امکانات یک برنامه یادآور جهت جلوگیری از بروز پدیده مذکور استفاده کنند.

فهرست مطالب

Hydro

عناوین موجود برای اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب چندان تفاوتی در عملکرد با یکدیگر ندارند و از دوره‌های زمانی ثابت جهت آگاه‌سازی کاربر استفاده می‌کنند. اپلیکیشن Hydro یکی از همین برنامه‌ها است که می‌تواند وظیفه ساده خود را به بهترین شکل انجام دهد. محاسبه‌گر داخلی اپ می‌تواند میزان آب مورد نیاز برای هر فرد را اندازه‌گیری کند و تایمر آن می‌تواند زمان دریافت آب را یادآوری نماید.

از دیگر امکانات برنامه می‌توان به نمایش میزان آب مصرفی به صورت نمودار و امکان تهیه نسخه پشتیبان ابری اشاره کرد. همچنین قابلیت همگام‌سازی برنامه میان چندان دستگاه مختلف وجود دارد؛ در نتیجه ورزشکاران قادر خواهند بود از طریق گوشی، تبلت یا سایر دستگاه‌های هوشمند از خدمات برنامه بهره ببرند. در حال حاضر ۱۰ زبان مختلف توسط Hydro پشتیبانی می‌شوند اما متاسفانه زبان فارسی هنوز در میان آن‌ها دیده نمی‌شود. کاربران می‌توانند از طریق سایت این سرویس نیز به داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

	 Water Drink Reminder - Hydro

Water Drink Reminder - Hydro

سازنده: Freshware قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰ مگابایت زبان:

Drink Water Reminder

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های ورزشی و مرتبط با سلامت از سوی Leap Fitness در گوگل پلی به ثبت رسیده‌اند و اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. در این برنامه نیز تمامی امکانات موردنیاز و قابل تصور کاربران دیده می‌شود و در کنار یادآوری، می‌تواند مصرف آب را هم پایش کند و کاربران قادر خواهند بود به تاریخچه شخصی خود دسترسی داشته باشند. 

پشتیبانی از سایر سرویس‌های سلامت مانند گوگل فیت و سامسونگ Health و امکان همگام‌سازی با آن‌ها، از دیگر ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن گفته شده محسوب می‌شود. قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و بازیابی اطلاعات از طریق آن هم در دسترس قرار دارد. بهره‌گیری از زبان متریال دیزاین در طراحی اپ موجب شده تا رابط کاربری ساده و چشم‌نوازی داشته باشد. تفاوت چندانی میان محصول Leap Fitness و اپلیکیشن Hydro وجود ندارد و در کنار شباهت امکانات، نسخه پرمیوم هر دو نیز با قیمت ۲.۹۹ عرضه می‌شود.

Drink Water Reminder

Drink Water Reminder

سازنده: Leap Fitness Group قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۸.۸ مگابایت زبان:

Water Time

اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب Water Time محیطی نسبتاً ساده دارد که تمامی امکانات پایه در آن یافت می‌شود. محاسبه‌گر داخلی برنامه می‌تواند میزان آب موردنیاز کاربر در طی روز را محاسبه کند و در صورت مصرف بیش از حد نیاز، هشداری را نمایش می‌دهد. قابلیت رهگیری نوشیدن چای، قهوه و شیر در کنار کافئین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اپ است که در نمونه‌های دیگر کمتر دیده می‌شود. 

برنامه Water Time پیچیدگی عناوین قبلی را ندارد و فرایند ساده‌تری را در ثبت تاریخچه مصرف آب ارائه می‌دهد. همچنین خبری از پشتیبانی ابری و همگام‌سازی با سایر سرویس‌های سلامت نیست؛ اما کاربران دستگاه‌های مبتنی بر Wear OS نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

Water Time: reminder & tracker

Water Time: reminder & tracker

سازنده: Roman Nikolaev قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۵ و ۲۰۲ مگابایت زبان:

Water Minder

برنامه Water Minder از طراحی دلچسبی بهره می‌برد و می‌تواند کاربران را به نوشیدن مقادیر کافی از آب در طی روز تشویق کند. پایش فعالیت کاربر، تخمین سطح آب فعلی بدن، محاسبه‌گر داخلی و نمایش نمودارها و جداول از قابلیت‌های اصلی اپ هستند. همچنین کاربران می‌توانند اقدام به شخصی‌سازی آیکن‌ها و برچسب‌ها کنند یا نوشیدنی دلخواه خود را در برنامه تنظیم نمایند.

سیستم پاداش برای تشویق کاربران در Water Minder در نظر گرفته شده است و جایزه‌هایی در داخل برنامه به همین جهت وجود دارند. پشتیبانی از ویجت و دستگاه‌های مبتنی بر Wear OS نیز مزیتی دیگر محسوب می‌شوند. همچنین بهره‌گیری از دو واحد اونس و میلی‌لیتر برای افراد ساکن کشورهای مختلف، نشان‌دهنده تیزبینی توسعه‌دهنده در انتخاب مخاطب خود است.

	 WaterMinder - Water Tracker

WaterMinder - Water Tracker

سازنده: Funn Media, LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۲ و ۳۴۰ مگابایت زبان:

My Water

اپلیکیشن My Water به صورت انحصاری تنها برای سیستم عامل iOS در دسترس است و مناسب دارندگان آیفون و آیپد است که نیاز به برنامه‌ای با طراحی دلچسب و چشم‌نواز دارند. امکاناتی مانند محاسبه‌گر داخلی، یادآور، واحدهای گوناگون، نمایش نمودار و جایزه‌های انگیزشی درون اپ دیده می‌شوند. پشتیبانی از اپل واچ و همگام‌سازی با سرویس اپل Health نیز در دسترس قرار دارد. در نتیجه اگر به طور کلی کاربر اکوسیستم اپل هستید، این برنامه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

My Water: Daily Drink Tracker

My Water: Daily Drink Tracker

سازنده: Viktor Sharov قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۲۷ مگابایت زبان:

تنظیم آب بدن

اپلیکیشن «تنظیم آب بدن» از عناوین خوب داخلی است که گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که به دنبال پشتیبانی از زبان فارسی می‌گردند. قابلیت‌های پایه مانند محاسبه نیاز روزانه و امکان تعیین ظرفیت به خوبی توسط برنامه پوشش داده شده‌اند و می‌توان اعلان‌های آن را هم شخصی‌سازی کرد. نکات سلامتی مرتبط با آب هم توسط اپ نمایش داده می‌شوند.

تنظیم آب بدن

تنظیم آب بدن

سازنده: Nothing قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴ مگابایت زبان:

یادآوری نوشیدن مایعات

برنامه «یادآوری نوشیدن مایعات» یکی دیگر از عناوین داخلی در این زمینه است که رابط کاربری به نسبت بهتری را ارائه می‌کند. کاربران می‌تواند پروفایل مخصوص به خود را درون اپلیکیشن تعریف نمایند و با وارد کردن اطلاعات خود، نیاز روزانه آب را محاسبه نمایند. نمایش سابقه مصرف آب در روزهای قبل، امکان تغییر متن هشدار و صدای آن در کنار انتخاب بازه‌های زمانی هشدار از قابلیت‌های مهم برنامه به شمار می‌روند.

یادآوی نوشیدن مایعات

یادآوی نوشیدن مایعات

سازنده: HZandi قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی