ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت حافظه
تکنولوژی

مایکرون از اولین microSD جهان با ظرفیت 1.5 ترابایت رونمایی کرد

شرکت مایکرون (Micron) از میکرو اس‌دی جدید i400 رونمایی کرده که در بین تمام نمونه‌های موجود در جهان، از بیشترین ظرفیت ممکن پشتیبانی می‌کند و دارای فضای ذخیره‌سازی عظیم 1.5 ترابایتی است. کاربران گوشی‌های موبایل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

شرکت مایکرون (Micron) از میکرو اس‌دی جدید i400 رونمایی کرده که در بین تمام نمونه‌های موجود در جهان، از بیشترین ظرفیت ممکن پشتیبانی می‌کند و دارای فضای ذخیره‌سازی عظیم 1.5 ترابایتی است.

کاربران گوشی‌های موبایل پیشتر از کارت‌های حافظه چند گیگابایتی استفاده می‌کردند تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشند. حالا شرکت مایکرون (Micron) کارت حافظه microSD با ظرفیت 1.5 ترابایت رونمایی کرده است.

در واقع این شرکت از کارت‌های جدیدی تحت عنوان i400 رونمایی کرده که حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی تا 1.5 ترابایت را به کاربران ارائه می‌کند که برای دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل، فضای اضافی قابل توجهی محسوب می‌شود.

کارت حافظه

مشخصات و قیمت کارت حافظه 1.5 ترابایتی

کمپانی مایکرون با استفاده از فناوری 176 لایه 3D NAND که همان فناوری مورد استفاده در SSD ها است، موفق شده تا به این پیشرفت بزرگ دست پیدا کند. به بیان دقیق و ساده‌تر، سلول‌های حافظه در یک الگوی سه بعدی روی هم قرار گرفته‌اند.

البته در مورد عملکرد این کارت حافظه هیچ جزئیاتی ارائه نشده، اما کاملا مشخص است که با یک محصول صنعتی روبرو هستیم که در نوشتن داده‌های جدید عملکرد خوبی ارائه می‌کند و همچنین استقامت بالایی دارد.

همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، این کارت‌ها در گزینه‌های دیگری از جمله یک ترابایتی و 512 و 256 گیگابایتی نیز وارد بازار می‌شوند. البته اکثر گوشی‌های جدید موجود در بازار، از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند.

با این وجود، درباره قیمت این کارت‌ها هنوز هیچ جزئیاتی اعلام نشده و احتمالا نسخه 1.5 ترابایتی با یک برچسب قیمت نسبتا بالا وارد بازار می‌شود و سازمان‌های را هدف خود قرار خواهد داد. همچنین با عرضه این گزینه جدیدتر به بازار، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک، قیمت کارت‌های میکرو اس‌دی 1 ترابایتی نیز کاهش پیدا کند.

تا به امروز شرکت‌های دیگری از جمله سیلیکون پاور (Silicon Power)، لکسار (Lexar) و سن‌دیسک (SanDisk) نیز حافظه‌های یک ترابایتی خود را وارد بازار کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی