ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

315 میلیون تومان برای سوزوکی آلتو لاپین LC؛ میکروکاری از سرزمین آفتاب تابان

در کشور ژاپن یک کلاس خودرویی جالب تحت عنوان Kei وجود دارد. برای این کلاس از نظر ابعاد، حجم موتور و قدرت خروجی محدودیت‌هایی تعیین شده است. از این رو خودروسازان برای جلب نظر مثبت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

در کشور ژاپن یک کلاس خودرویی جالب تحت عنوان Kei وجود دارد. برای این کلاس از نظر ابعاد، حجم موتور و قدرت خروجی محدودیت‌هایی تعیین شده است. از این رو خودروسازان برای جلب نظر مثبت مشتریان باید خلاقیت بیشتری به خرج دهند. یکی از تازه‌ترین اعضای این کلاس محصولی از شرکت سوزوکی است که Alto Lapin LC نام دارد. این خودرو با مشخصات و ویژگی‌های جالبی آمده تا گوی سبقت را از رقبای خود برباید. سوزوکی آلتو لاپین LC در نسخه پایه با پرداخت 1,409,100 ین قابل خرید است. این رقم معادل 10,438 دلار یا تقریبا 315 میلیون تومان می‌شود.

سوزوکی آلتو لاپین LC

همانطور که قابل حدس است، محصول جدید سوزوکی بر پایه مدل آلتو لاپین ساخته شده؛ البته برای ایجاد تمایز برخی تفاوت‌هایی در طراحی المان‌های بیرونی آن، هم در جلو و هم در عقب، دیده می‌شود. سوزوکی می‌گوید در طراحی نسخه LC تلاش کرده از مدل فرانته 360 الهام بگیرد. این خودرو در دهه 60 میلادی توسط کمپانی ژاپنی تولید می‌شد.

با توجه به این موضوع باید گفت نسخه LC چهره به اصطلاح رترو دارد و برای هماهنگی بیشتر، با رنگ‌های سبز روشن، صورتی، بژ، قهوه‌ای و آبی به فروش می‌رسد. امکان انتخاب از بین رنگ دوگانه هم برای مشتریان فراهم شده و آنها می‌توانند سقف را با رنگ قهوه‌ای یا سفید سفارش دهند.

سوزوکی آلتو لاپین LC

در داخل کابین هم نسخه LC بر مبنای آلتو لاپین طراحی شده، اما تفاوت‌هایی جزئی با آن دارد. این خودروی شهری ریزجثه به یک نمایشگر 7 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت مجهز شده است. صندلی‌ها دارای گرمکن هستند و سیستم تهویه مطبوع هم از نوع اتوماتیک است.

لاپین در زبان فرانسوی یعنی خرگوش، به همین خاطر نشان این حیوان در برخی قسمت‌ها به چشم می‌خورد.

سوزوکی آلتو لاپین LC نیروی خود را از یک موتور سه سیلندر با حجم 660 سی سی دریافت می‌کند. این موتور با وجود حجم بسیار کم، توانایی تولید 63 اسب بخار قدرت را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور پراید با دو برابر حجم، قدرتی در همین حدود تولید می‌کند! وظیفه انتقال قدرت هم به یک گیربکس CVT محول شده؛ جالب اینکه بسته به تیپ خودرو، نیرو به چرخ‌های محور جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

آپشنی که در خودروهای ایرانی ضروری است!

و اما قیمت؛ سوزوکی آلتو لاپین LC در نسخه پایه با پرداخت 1,409,100 ین قابل خرید است. این رقم معادل 10,438 دلار یا تقریبا 315 میلیون تومان می‌شود. مدل پرچمدار هم 1,646,700 ین، معادل 12,199 دلار، قیمتگذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی