ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ساخت مدرسه در مناطق محروم، مسئولیت اجتماعی اسنپ فود در حوزه عدالت آموزشی

اسنپ‌فود در راستای مسئولیت اجتماعی خود اعلام کرده در تلاش برای احداث تعدادی مدرسه در مناطق مختلف ایران، با درآمد حاصل از سفارش مشتریان خود تا پایان سال 1401 است. بر اساس توضیحات اسنپ‌فود، این ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۷

اسنپ‌فود در راستای مسئولیت اجتماعی خود اعلام کرده در تلاش برای احداث تعدادی مدرسه در مناطق مختلف ایران، با درآمد حاصل از سفارش مشتریان خود تا پایان سال 1401 است.

بر اساس توضیحات اسنپ‌فود، این مجموعه در تلاش است تا مهر 1401، با درآمد حاصل از سفارش مشتریان، تعدادی مدرسه در قسمت‌های مختلفی از ایران احداث کند.

 تاکنون، پنج مدرسه در نواحی متفاوتی از جمله وشنامان در نزدیکی چابهار، دو مدرسه در روستای علی‌آباد آرپناه در شهرستان لالی،استان خوزستان، روستای کیدربالا، بخش لیردوف، بندر جاسک، استان هرمزگان نیز دو مدرسه ساخته شده است. علاوه بر این 2 مدرسه دیگر نیز در روستاهای خوزستان در حال احداث است.

همچنین، در همکاری با موسسات مختلف فعال در حوزه عدالت آموزشی، اسنپ فود در ماه رمضان مبلغی را به بنیاد کودک اهدا کرد که صرف حمایت از تحصیل دانش‌آموزان با استعداد کم برخوردار شد.

اسنپ‌فود بر این باور است که کمک به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند نقشی قابل توجه در ساخت آینده ایران عزیز داشته باشد.

عدالت آموزشی چیست؟

عدالت آموزشی در ساده‌ترین و استانداردترین تعریف یعنی دسترسی همه افراد جامعه به آموزش و برابری در ماندگاری، موفقیت و یادگیری برای همه گروه‌های اجتماعی. 

عدالت آموزشی ۴ بعد اصلی دارد که باید با توجه به آن‌ها برای رفع محرومیت‌ها و ایجاد عدالت آموزشی اقدام کرد. جنسیت، محل سکونت، وضعیت اقتصادی و ناتوانی ابعاد مختلفی است که در روند عدالت آموزشی باید مورد توجه قرار داد.

در بعد جنسیت، امروز بیش از ۱۲۹ میلیون دختربچه در سراسر جهان بازمانده از تحصیل هستند. همچنین محل سکونت (شهری/روستایی) نیز منجر شده در دنیا فقط در مناطق روستایی بیش از ۱۱ درصد نوجوانان در مقطع راهنمایی و دبیرستان ترک تحصیل می‌کنند. 

وضعیت اقتصادی و اجتماعی منجر به این شده که در جهان 31 درصد از افراد که در فقر زندگی می‌کنند دبیرستان را به پایان نرسانده‌ و بازمانده از تحصیل شوند. این در حالی است که ناتوانی در ابعاد متفاوت جسمانی منجر شده حداقل 50 درصد از کودکان دارای معلولیت در کشورهای کم درآمد و متوسط از تحصیل محروم بمانند.

استعدادهای زیادی به این دلایل در جهان و در ایران هر روز از تحصیل باز می‌مانند. حمایت ما از کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند آینده یک کودک و حتی شاید آینده یک جهان را نجات دهد.

برنامه اسنپ فود چیست؟

مسئولیت اجتماعی، مسئولیتی خیرخواهانه و نیکوکارانه در اجتماع است که در همه کشورهای دنیا توسط افراد و مجموعه‌های شناخته شده برای حل مشکلات و معضلات جامعه انجام می‌شود. این افراد و مجموعه‌ها برای بهبود زندگی افراد و رفع مشکلات جامعه، خود را مسئول دانسته و برای کمک کردن به حل این معضلات فعالیت و مشارکت می‌کنند.

در فعالیت‌هایی که به عنوان مسئولیت اجتماعی  شناخته می‌شود، همه امور به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای بهبود یافتن وضعیت اجتماع انجام می‌گیرند. این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر کمک نقدی برای افراد نیازمند، کمک به بنیاد خیریه کودکان، کمک به تحصیل کودکان با استعداد کم‌برخوردار و فعالیت در مراسم‌های اجتماعی دیگر را شامل می‌شود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی