ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در یک سال طوفانی برای عرضه محصولات متنوع آماده می‌شود

اپل در سال‌های اخیر در بازه‌های زمانی مشخص از چندین محصول رونمایی کرده، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها یکی از جاه‌طلبانه‌ترین برنامه‌هایشان را برای پاییز پیش رو و اوایل 2023 آماده می‌کنند؛ برنامه‌ای که طی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

اپل در سال‌های اخیر در بازه‌های زمانی مشخص از چندین محصول رونمایی کرده، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها یکی از جاه‌طلبانه‌ترین برنامه‌هایشان را برای پاییز پیش رو و اوایل 2023 آماده می‌کنند؛ برنامه‌ای که طی آن محصولات بیشماری از گوشی‌های سری آیفون 14 گرفته تا هدست واقعیت ترکیبی آن معرفی می‌شوند.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارشی از محصولاتی نام برده که اپل می‌خواهد در ماه‌های آینده معرفی و روانه بازار کند. بیایید نگاهی به این دستگاه‌های احتمالی داشته باشیم.

محصولات احتمالی اپل برای ماه‌های آینده

اگرچه اپل در کنفرانس WWDC 2022 از تراشه پرچمدار M2 به همراه دو مک مجهز به آن رونمایی کرد، اما به باور گورمن باید منتظر نسخه‌های مختلف این چیپ و البته محصولات متنوع مجهز به آن‌ها باشیم. این دستگاه‌ها شامل مک مینی M2، مک مینی M2 پرو، مک بوک 14 و 16 اینچی M2 پرو و M2 مکس و همچنین مک پرو با تراشه‌های M2 اولترا و M2 اکستریم می‌شود. اگر فکر می‌کنید اپل ابتدا همه نسخه‌های تراشه M2 را معرفی و سپس به سراغ نسل بعدی‌اش می‌روید، اشتباه می‌کنید.

به گفته گورمن، اپل هم‌اکنون روی نسل جدید این تراشه یعنی چیپ M3 کار می‌کند و آن‌ را سال آینده با مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی روانه بازار خواهد کرد. در کنار این محصولات، باید منتظر هدست واقعیت ترکیبی اپل هم باشیم. این محصول مورد انتظار به گفته گورمن با تراشه M2 از راه می‌رسد.

از مک‌ها و هدست که بگذریم، به آیفون‌ها می‌رسیم. امسال اپل از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی می‌کند که همانند نسل قبلی در چهار مدل از راه می‌رسند، اما خبری از مدل مینی نخواهد بود. در حقیقت این گوشی کوچک جای خودش را به آیفون 14 پلاس یا مکس می‌دهد. این گوشی به همراه نسخه استاندارد همچنان از تراشه A15 استفاده خواهند کرد.

ارتقای اصلی امسال آیفون‌ها مربوط مدل‌های پرو می‌شود. انتظار می‌رود امسال اپل در آیفون 14 پرو و پرو مکس بجای ناچ، از حفره درون نمایشگر استفاده کند و همچنین برای این محصولات به سراغ تراشه قدرتمند A1 Bionic به همراه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بجای 12 مگاپیکسلی برود. همچنین احتمالا شاهد فناوری نمایشگر همیشه روشن در آن‌ها باشیم.

مگر می‌شود حرفی از محصولات اپل بزنیم و چیزی از آیپدهای پرفروش نگوییم. به گفته گورمن امسال هم با چندین آیپد جدید روبه‌رو می‌شویم و البته سال آینده هم با یک آیپد متفاوت. آیپدهای پرو امسال با تراشه M2 بروزرسانی می‌شوند و نسل دهم آیپد هم با تراشه A14، مودم 5G و پورت USB-C از راه می‌رسد. سال آینده هم احتمالا با یک آیپد با نمایشگر بالاتر از 14 اینچ روبه‌رو می‌شویم.

آیپد پرو

یکی دیگر از محصولاتی که اپل امسال معرفی می‌کند، ساعت‌ هوشمند اپل واچ سری 8 به همراه نسل جدید اپل واچ SE و احتمالا یک اپل واچ جان‌سخت است. به گفته گورمن، تراشه S8 مورد استفاده در نسل جدید اپل واچ، عملکردش مشابه چیپ S7 و S6 نسل‌های قبلی دارد. همچنین به نظر می‌رسد اپل تولید اپل واچ سری 3 را هم متوقف کند.

اگرچه اپل در کنفرانس WWDC 2022 چندان درباره tvOS صحبت نکرد، اما ظاهرا در پاییز پیش رو با اپل تی‌وی جدید مجهز به تراشه A14 و رم بیشتر روبه‌رو می‌شویم که توانایی‌های گیمینگ بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در نهایت طبق گزارش بلومبرگ، اپل روی هوم‌پاد جدید کار می‌کند که احتمالا سال آینده از راه می‌رسد. این دستگاه عملکرد و اندازه‌ای مشابه نسل اولیه‌اش در سال 2018 خواهد داشت. البته انتظار می‌رود اپل آن را به تراشه S8، نمایشگر جدید و پشتیبانی از قابلیت‌های چند لمسی مجهز کند.

در نهایت امسال باید نسل جدید ایرپاد پرو هم روبه‌رو می‌شویم که طبق پیش‌بینی گورمن، شامل تراشه جدید با کیفیت صوتی بالاتر می‌شود.

با توجه به گزارش بلومبرگ، اپل در ماه‌های آینده از محصولات زیادی رونمایی خواهد کرد و با یکی از شلوغ‌ترین سال‌های این شرکت روبه‌رو خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۸ تیر ۱۴۰۱

    وای امسال اپل میترکونه وهمچنان درصدربهترین وباارزش ترین برندقرارمیگیره،،دمش گرم حقشه👍

مطالب پیشنهادی