ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون USB
تکنولوژی

پس از اروپا و آمریکا، حالا برزیل می‌خواهد اپل مجبور به استفاده از USB-C در آیفون شود

اپل تاکنون برای تعویض پورت لایتنینگ با USB-C در گوشی‌های آیفون، فشار بسیار زیادی را متحمل شده است. پس از اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرد استفاده از پورت USB-C برای تمام موبایل‌ها اجباری است و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

اپل تاکنون برای تعویض پورت لایتنینگ با USB-C در گوشی‌های آیفون، فشار بسیار زیادی را متحمل شده است. پس از اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرد استفاده از پورت USB-C برای تمام موبایل‌ها اجباری است و سناتورهای آمریکا نیز سیاست مشابهی را در نظر گرفته بودند، اکنون برزیل نیز به عنوان کشور بعدی، اپل را مجبور به ساخت آیفون USB-C می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آژانس نظارتی برزیل الزامات جدیدی را برای تولیدکنندگان موبایل مطرح کرده که به درگاه شارژ مربوط می‌شود. طبق گفته این آژانس، استفاده از پورت USB-C باعث راحتی بیشتر مشتریان می‌شود و همچنین به کاهش ضایعات کمک می‌کند، زیرا کاربران بدون توجه به دستگاهی که قصد خرید آن را دارند، می‌توانند از آداپتورها برق قبلی خود مجددا استفاده کنند.

آیفون USB

با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار دارای پورت USB-C هستند، می‌توان گفت که این دستورات جدید به تولید آیفون USB-C مربوط می‌شوند.

این پروژه حداقل در حال حاضر روی گوشی‌ها تمرکز دارد. آژانس نظارتی برزیل توضیح می‌دهد که استفاده از پورت USB-C در دستگاه‌هایی که به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند، مورد نیاز نخواهد بود. البته اتحادیه اروپا در اطلاعیه خود به استفاده از این پورت در تبلت‌ها، دوربین‌ها و سایر لوازم جانبی مانند هدفون و اسپیکرهای قابل حمل اشاره کرده بود.

در حال حاضر، پیشنهاد آژانس برزیلی در مرحله مشاوره عمومی قرار دارد، به این معنی که تمام شهروندان برزیلی و شرکت‌های فناوری می‌توانند نظرات خود در مورد استفاده از پورت USB-C در تمام موبایل‌ها را به اشتراک بگذارند. در صورت تایید این پیشنهاد، از اول ژوئیه سال 2024 استفاده از USB-C در تمام گوشی‌های فروخته شده در برزیل اجباری خواهد شد.

اپل آزمایش آیفون USB را آغاز کرده است

آیفون USB

همزمان با تمام این اخبار و گزارش‌ها، اوایل سال جاری میلادی، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرج و «مارک گورمن»، روزنامه نگار بلومبرگ اشاره کرده بودند که اپل در حال آزمایش مدل‌های جدید آیفون با پورت USB-C به جای لایتنینگ است. البته هیچ نشانه‌ای مبنی بر عرضه آیفون USB-C در سال جاری وجود ندارد، بنابراین غول فناوری ممکن است تا سال 2023 برای رونمایی از این تغییر صبر کند.

با این وجود، بعید به نظر می‌رسد که غول فناوری آیفون دارای پورت USB-C خود را فقط برای کشورهای خاصی تولید کند. علاوه بر این، اپل همچنین در حال کار روی AirPods Pro جدیدی با درگاه USB-C است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی