ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا با طرح MiCA موافقت کرد: سخت‌گیری بیشتر به بازار کریپتو

پارلمان اروپا از مقررات جدیدی برای بازار کریپتو با نام «میکا» (MiCA) خبر داد که توسط اتحادیه اروپا و کشورهای عضو با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات تنظیم شده است و به آن‌ها ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

پارلمان اروپا از مقررات جدیدی برای بازار کریپتو با نام «میکا» (MiCA) خبر داد که توسط اتحادیه اروپا و کشورهای عضو با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات تنظیم شده است و به آن‌ها برای محافظت در برابر مواردی مانند کلاهبرداری کمک می‌کند.

طرح MiCA یا طرح مربوط به بازار دارایی‌های رمزنگاری شده به گونه‌ای طراحی شده که کار را برای بسیاری از بازیگران بازار کریپتو از جمله صرافی‌ها و صادرکنندگان استیبل‌کوین‌ها سخت‌تر می‌کند. طبق قوانین جدید، استیبل کوین‌هایی مانند تتر و USDC باید ذخایر کافی برای برآورده کردن نیاز کاربران را داشته باشند و همچنین تراکنش‌های استیبل کوین‌هایی که بیش از حد رشد می‌کنند نیز تا 200 میلیون یورو در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

کریپتو

همچنین به سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا یا ESMA این اختیار داده می‌شود تا پلتفرم‌های کریپتو را در صورت عدم حمایت صحیح از سرمایه‌گذاران، ممنوع یا محدود کنند.

«استفان برگر»، نماینده پارلمان اروپا در توییت خود تایید کرد که سیاست‌گذاران به این توافق دست پیدا کرده‌اند. همچنین «مرید مک‌گینس»، نماینده کمیسیون اروپا نیز این خبر را به وب‌سایت CoinDesk اعلام کرده است. او با اشاره به نوسان بازار کریپتو در هفته‌های گذشته گفت:

«فکر می‌کنم اکنون همه درک کرده‌اند که نمی‌توان یک بخش غیر قانونی داشت. خوشحالیم که در این زمینه پیشرو هستیم و فکر می‌کنیم که نیاز به همکاری بین‌المللی وجود دارد.»

این قانون در حال حاضر رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض از آن معاف خواهند بود. با این وجود، طبق قوانین، در آینده می‌توان این قانون را برای NFTها نیز تنظیم کرد.

توجه به نگرانی‌های زیست محیطی بازار کریپتو

کریپتو

MiCA همچنین به نگرانی‌های زیست‌محیطی مربوط به بازار کریپتو نیز رسیدگی خواهد کرد و شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا داده‌های مربوط به مصرف انرژی خود و همچنین تاثیر ارزهای دیجیتال بر محیط‌زیست را فاش کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، این قانون هنوز به صورت موقتی مطرح شده و برخی جزئیات آن نامشخص است. نسخه قبلی پیش‌نویس آن که اولین بار سال 2020 ارائه شده بود، شامل مقرراتی برای ممنوعیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود داشت که اکنون به دنبال انتقاد و شکایات صنعت کریپتو، از قانون جدید حذف شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که بازار کریپتو در چند وقت گذشته با سقوط TerraUSD و سایر توکن‌ها، شرایط پرنوسان و متلاطمی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی