ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

ابهام در زمان برگزاری الکامپ؛ مخالفت نصر کشور با برگزاری الکامپ در ایام محرم

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن اشاره به ضرورت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، زمان تعیین شده برای برپایی این نمایشگاه را به دلیل تقارن با دهه اول ماه محرم، در تضاد با شعائر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن اشاره به ضرورت برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، زمان تعیین شده برای برپایی این نمایشگاه را به دلیل تقارن با دهه اول ماه محرم، در تضاد با شعائر دینی و باورهای مذهبی اعضای این صنف بزرگ دانست و از تعیین زمان جدید مناسب برگزاری این نمایشگاه، طی روزهای آینده خبر داد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که نصر تهران به عنوان برگزار کننده این رویداد، ثبت نام در بخش‌های مختلف آن را نیز آغاز کرده و بنرهای موجود در سایت رسمی این نهاد صنفی کماکان خبر از برگزاری الکامپ در تاریخ پیشین (۱۰ الی ۱۳ مرداد) می‌دهند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرده به عنوان تنها نماینده قانونی بیش از ۲۰ هزار عضو حقیقی و حقوقی این صنف، وظیفه خود می‌داند پیگیری‌های لازم برای تعیین زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه را انجام دهد که در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شده و به زودی تاریخ برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ مشخص و به طور رسمی اعلام خواهد شد.

سازمان نصر کشور در بیانیه خود تاکید کرده که زمان اعلام شده کنونی برای الکامپ بدون هماهنگی با سازمان نصر کشور بوده و این سازمان تاریخ فعلی که مصادف با دهه اول محرم است را تاریخ مناسبی برای برگزاری الکامپ نمی‌داند. نصر کشور از انتخاب این تاریخ عذرخواهی کرده و مخالفت خود را با تاریخ پیشنهادی اعلام کرده است.

«حسین اسلامی» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره بیانیه‌ای که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منتشر شده، به دیجیاتو اعلام کرد که نصر تهران، به عنوان مجری و متولی اصلی این رویداد، پیش از ارائه این بیانیه دغدغه برگزاری الکامپ در زمان دهه اول محرم را داشته است. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت: «ما از همان روز اول با وزارت صنعت درباره این موضوع گفتگو کردیم و به شعائر اسلامی پایبند هستیم و به نظرمان بهترین زمان ممکن، تاریخ کنونی اعلام شده نیست اما در هر حال وزارت صنعت این تصمیم گیری را می‌کند و به ما زمان برگزاری رویداد را اعلام کرده است.»

اسلامی تاکید کرد که در جلسات مختلف و در شورای سیاستگذاری درباره همین موضوع صحبت‌هایی شده است اما قرار به رسانه‌ای کردن آنها نبوده چرا که از نظر او رسانه‌ای کردن این موضوع‌ها علی رغم پیگیری‌هایی که در حال انجام بوده، به نفع صنف نیست: «این دغدغه از ابتدای امر وجود داشته و خود ما نیز امیدواریم وزارت صنعت با ما یاری کند و یک هفته قبل یا یک هفته دیرتر، اجازه برگزاری الکامپ را بدهد.»

رییس سازمان نصر تهران با اعلام این نکته که نصر کشور از لحاظ قانونی مجری این رویداد نیست، تاکید کرد که بیش از ۹۵ درصد غرفه داران الکامپ شامل کسب و کارهای فعال در مرکز کشور می‌شود و تمامی این غرفه داران برای برگزاری الکامپ برنامه ریزی و هزینه کرده‌اند: «دو سال تمام الکامپ برگزار نشده و حالا همه انتظار دارند تا این رویداد به بهترین شکل ممکن برگزار شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی