ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی
اخبار خودرو

افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی تست شارژ خودروهای برقی توسط مپنا

مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی در ایران با حضور معاون رئیس‌جمهور و ریاست ملی استاندارد و به میزبانی گروه مپنا در فردیس برگزار شد. این آزمایشگاه بزرگ با سرمایه 2 میلیون دلاری ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی در ایران با حضور معاون رئیس‌جمهور و ریاست ملی استاندارد و به میزبانی گروه مپنا در فردیس برگزار شد. این آزمایشگاه بزرگ با سرمایه 2 میلیون دلاری راه‌اندازی شده و قادر به تست و آزمایش شارژرهای تولید داخل و خارج است.

در آینده نه‌چندان دور، ماشین‌های درون‌سوز برای همیشه از دور خارج شده و خودروهای برقی جای آن‌ها را می‌گیرند. این تحول بزرگ به آماده‌سازی و تهیه زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای جدید نیاز دارد.

در ایران هم آنطور که از شواهد امر پیداست، مپنا، پیشگام توسعه این فناوری در داخل کشور شده و با راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی، نقش خود در رشد و ارتقای تکنولوژی داخلی را ایفا کرده است.

اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی
مراسم افتتاح آزمایشگاه تخصصی شارژر خودروبرقی مپنا

آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی مپنا شامل بهترین و دقیق‌ترین امکانات و تجهیزات لازم جهت سنجش، آنالیز و ارزیابی زیرساخت‌های شارژی می‌شود. این مرکز قادر به سنجش استانداردهای IEC61850، IEC61851، ISO15118 و IEC61439 برای سطح سیستم شارژ و همین‌طور استانداردهای IEC63110 و OCPP برای لایه ارتباطات بالادستی شارژر و کاربر است.

این مرکز همچنین می‌تواند پروتکل‌های شارژ DC (CCS1، GB/T، CCS2 و CHAdeMO) و انواع شارژرهای AC خانگی و قابل‌حمل را مورد تست و آزمایش قرار دهد. بررسی بردهای الکترونیکی برای سنجش تشعشعات، لرزش و آنالیز الکتریکی نیز در لیست فعالیت‌های این آزمایشگاه به چشم می‌خورد.

ایستگاه شارژ مپنا

ایران در حال حاضر تولیدکننده شارژر خودروهای برقی از حداقل ظرفیت 3 کیلووات تا حداکثر ظرفیت 600 کیلووات است. طبق گزارش‌های مختلف، ایستگاه‌های شارژ به زودی در مراکز تجاری و بخشه‌ای خصوصی در اقصی نقاط کشور راه‌اندازی خواهند شد. تجهیزات لازم برای این ایستگاه‌ها، اعم از شارژرهای سریع، فوق‌سریع و کند به زودی وارد کشور می‌شوند. البته تولید ملی شارژر خودروهای برقی جزو مهم ترین اهداف اصلی مپنا به حساب می‌آید.

اولین آزمایشگاه تخصصی شارژ خودرو برقی مپنا در فردیس پس از اخذ تأییدیه‌های لازم و گذراندن مراحل اداری، با سازمان ملی استاندارد همکاری می‌کند و تجهیزات شارژ خودروهای برقی داخلی و خارجی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در کنار این مراسم فرصتی برای بازدید از سایر تولیدات شرکت مکو (از زیر مجموعه های مپنا) در زمینه خودروهای هیبریدی و برقی دست داد که ماحصل آن مشاهده خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵ دو نیرو (برق و بنزین) وانت تمام برقی توسعه داده شده توسط مپنا و کیا سراتو هیبریدی تحقیقاتی این شرکت بود.

گفتنی است که شرکت مکو و مپنا قرادادهایی را برای توسعه خودروهای برقی برای خودروسازان کشور در دست انجام دارند که به نظر می رسد نتایج آن در آینده نزدیک رسانه ای خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی