ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای
تکنولوژی

رزبری پای از برد Pico W با پشتیبانی از وای فای و قیمت 6 دلار رونمایی کرد

رزبری پای (Raspberry Pi)، شرکت تولیدکننده رایانه‌های تک-برد بسیار کوچک از تعدادی محصول جدید و مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به Pico W اشاره کرد که یک نسخه جدید از برد اصلی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

رزبری پای (Raspberry Pi)، شرکت تولیدکننده رایانه‌های تک-برد بسیار کوچک از تعدادی محصول جدید و مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به Pico W اشاره کرد که یک نسخه جدید از برد اصلی Pico است که پشتیبانی از شبکه وای-فای به آن اضافه شده و فقط 6 دلار قیمت دارد.

بنیاد رزبری پای با استفاده از چیپ Infineon CYW43439 که از پروتکل قدیمی Wi-Fi 4 پشتیبانی می‌کند، اتصال بی‌سیم را به برد 6 دلاری Pico W خود آورده که هم اکنون وارد بازار شده است. طبق مشخصات ارائه شده در وب‌سایت Infineon، این چیپ از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی هنوز در برد Pico W فعال نشده و شاید در آینده به آن اضافه شود.

رزبری پای

محصول بعدی که توسط Raspberry Pi معرفی شده، Pico H نام دارد که با قیمت 5 دلار، هدر و یک کانکتور اشکال‌زدایی 3 پین به نسخه اصلی Pico اضافه می‌کند. در نهایت، Pico WH نیز تمام این ویژگی‌ها را با هم ترکیب می‌کند و قیمت آن 7 دلار است.

موارد استفاده بردهای رزبری پای

نسخه اصلی برد Pico که بر اساس یک میکروکنترلر RP2040 ساخته شده و حاوی یک جفت هسته پردازشی +Arm Cortex-M0 با فرکانس 144 مگاهرتز و 264 کیلوبایت حافظه است، در اوایل سال 2021 عرضه شد. این برد کم مصرف و کم‌انرژی برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (loT) تک منظوره مانند حسگرها، موتورها و سایر لوازم جانبی ساخته شده است.

به گفته Raspberry Pi، تنها کمتر از دو میلیون برد Pico تاکنون فروخته شده و میکروکنترلر RP2040 در محصولات و برنامه‌های شخص ثالث مختلفی استفاده می‌شود.

بنیانگذار این بنیاد در پست وبلاگ آن نوشت:

«همیشه معتقد بودیم که RP2040 برای کاربردهای تجاری و صنعتی مناسب است، اما کمبود جهانی نیمه هادی‌ها سرعت پذیرش آن را بسیار افزایش داده است. با وجود میلیون‌ها واحد که هم اکنون در دسترس است و ده‌ها میلیون نسخه دیگر که ساخته خواهد شد، مهندسانی که از تامین‌کنندگان فعلی خود ناامید شده‌اند، بهانه‌ای عالی برای آزمایش دارند.»

این سه محصول جدید و به ویژه Pico W تنوع عملکردی بیشتری را در دسترس مصرف‌کنندگان میکروکنترلرهای رزبری پای قرار می‌دهند. اولین واحدهای ارسال شده، در مواردی مانند حسگر درب گاراژ، سیستم اعلان و اسکنر شبکه Wi-Fi استفاده شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی