ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف استخوان‌های پنج انسان 2000 ساله مربوط به دوران عصر آهن در بریتانیا

باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای پنج انسان در شهرستان «دورست» بریتانیا شده‌اند که قدمت آن‌ها به دوران عصر آهن و 2000 سال پیش می‌رسد. این افراد به صورت خمیده و همراه با اعضای بدن حیوانات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای پنج انسان در شهرستان «دورست» بریتانیا شده‌اند که قدمت آن‌ها به دوران عصر آهن و 2000 سال پیش می‌رسد. این افراد به صورت خمیده و همراه با اعضای بدن حیوانات دفن شده بودند.

این منطقه که شامل خانه‌های گرد و گودال‌های ذخیره‌سازی می‌شود، سپتامبر سال گذشته توسط دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه بورنموث کشف شده بود. آن‌ها تصور می‌کنند که این شهرک نسبتا شلوغ که به حدود 100 سال قبل از میلاد و پیش از حمله رومیان به بریتانیا مربوط می‌شود، توسط قبیله‌ای به نام Durotriges اشغال شده بوده و به همین دلیل آن را Duropolis نامیده‌اند.

در طول سه هفته گذشته، تیمی متشکل از 65 دانشجو باستان شناسی در حال حفاری این منطقه از روستا وینتربورن کینگستون بوده‌اند. آن‌ها بقایای استخوان‌های زنان و مردان و همچنین اعضای بدن حیوانات را در چاله‌های ذخیره‌سازی که در اصل برای نگهداری غلات استفاده می‌شود، کشف کرده‌اند.

استخوان‌ها به شکل خمیده‌ای در این گودال‌های بیضی کشف شده‌اند و همچنین در اطراف آن‌ها کاسه‌های سفالی وجود داشته که به عقیده باستان‌شناسان حاوی نوشیدنی‌هایی برای زندگی پس از مرگ بوده است.

همچنین دفن کردن انسان‌ها به شیوه خمیده، یک عمل استاندارد در آن دوره بوده است. استفاده از این شیوه از عصر برنز شروع شده و تا عصر آهن ادامه پیدا کرده است.

درباره اعضای بدن حیوانات نیز گفته شده که در برخی گودال‌ها، اعضای آن‌ها روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، سر یک گاو روی بدن یک گوسفند کشف شده است. باستان شناسان به هیچ دلیل مشخصی برای این کار اشاره نکرده‌اند.

باستان شناسان به دنبال سرنخ‌هایی از عصر آهن

باستان شناسان توضیح می‌دهند که کشف افراد ماقبل تاریخ که در این مکان زندگی می‌کرده‌اند و همچنین مواردی از زندگی روزمره آن‌ها، سرنخ‌های جدید و جذابی در مورد سبک زندگی عصر آهن به آن‌ها ارائه می‌کند.

دکتر «مایلز راسل» از دانشگاه بورنموث می‌گوید:

«ما در مورد زندگی در بریتانیا در طول حمله روم و پس از آن چیزهای بسیار زیادی می‌دانیم، زیرا مطالب زیادی درباره آن‌ها نوشته شده است. اما درباره زندگی پیش از آن، چیز زیادی نوشته نشده و تمام چیزهایی که می‌دانیم فقط از حفاری در زمین به دست می‌آید.»

باستان شناسان

آن‌ها امیدوارند به کمک این اکتشافات جدید، در مورد اعمال و کارهای مذهبی جوامع آن زمان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی