ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باغبانی
علمی

مطالعه جدید: باغبانی باعث کاهش استرس و افسردگی می‌شود

محققان «دانشگاه فلوریدا» با انجام تحقیقات جدیدی متوجه شده‌اند که انجام فعالیت‌های باغبانی، می‌تواند تا حد زیادی اضطراب و سلامت روان انسان‌ها را بهبود بخشد. محققان «دانشگاه فلوریدا» در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که باغبانی، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

محققان «دانشگاه فلوریدا» با انجام تحقیقات جدیدی متوجه شده‌اند که انجام فعالیت‌های باغبانی، می‌تواند تا حد زیادی اضطراب و سلامت روان انسان‌ها را بهبود بخشد.

محققان «دانشگاه فلوریدا» در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که باغبانی، استرس، اضطراب و افسردگی زنان سالمی که دو بار در هفته در کلاس‌های باغبانی شرکت می‌کنند را کاهش داده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه هیچ یک از شرکت‌کنندگان در این پژوهش، قبلا به صورت حرفه‌ای باغبانی‌ نکرده بوده‌اند.

«چارلز گای»، محقق اصلی این مطالعه و پروفسور بازنشسته بخش باغبانی محیط زیست دانشگاه فلوریدا می‌گوید:

«در مطالعات قبلی مشخص شده بود که باغبانی می‌تواند به بهبود سلامت روان افرادی کمک کند که چالش‌هایی را تجربه کرده‌اند. مطالعه ما نشان می‌دهد که حتی افراد سالم و تندرست هم می‌توانند از طریق باغبانی، سلامت روان خود را افزایش دهند.»

تاثیر باغبانی و کلاس‌های هنری در سلامت روان

باغبانی

برای انجام این تحقیق، 32 زن بین 26 تا 49 به عنوان شرکت‌کننده حضور پیدا کردند که تمام آن‌ها از سلامت خوبی برخوردار بودند و مواردی مانند شرایط سلامتی مزمن، مصرف دخانیات و مواد مخدر و تجویز داروهای اضطراب یا افسردگی در آن‌ها بررسی شده است. همچنین نیمی از شرکت‌کنندگان در جلسات آموزشی باغبانی‌ و نیمی دیگر در جلسات طراحی هنری حضور داشته‌اند.

محققان توضیح می‌دهند که هر دو فعالیت‌ها که شامل یادگیری، برنامه‌ریزی، خلاقیت و حرکت بدنی می‌شود، در محیط‌های کاملا پزشکی انجام شده تا از نظر علمی بیشتر قابل مقایسه با یکدیگر باشند. آن‌ها در نهایت دریافتند تا هر دو گروه پیشرفت‌های مشابهی را در سلامت روان خود تجربه کرده‌اند، اما باغبان‌ها اضطراب بسیار کمتری داشته‌اند.

باغبانی

گای توضیح می‌دهد:

«انجام این مطالعات در مقیاس بزرگتر می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد اینکه باغبانی‌ چگونه با تغییرات سلامت روان مرتبط است را نشان دهد. ما اعتقاد داریم که این تحقیق، پتانسیل گیاهان در مراقبت‌های بهداشتی و سلامت عمومی را نشان می‌دهد.»

با این حال، ایده باغبانی‌ برای بهبود سلامت و تندرستی انسان‌ها که با نام «باغبانی درمانی» (Horticultural therapy) نیز شناخته می‌شود، از قرن نوزدهم وجود داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی