ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصویر آزمایشی تلسکوپ جیمز وب
علمی

این تصویر آزمایشی تلسکوپ فضایی جیمز وب شما را حیرت‌زده می‌کند

ناسا تصویر آزمایشی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرده که حیرت‌‌انگیز است. این تلسکوپ فضایی چند میلیون دلاری ناسا در نقطه «لاگرانژی-2» قرار گرفته تا به جهان اولیه نگاهی عمیق بیندازد. هدف دیگر این ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

ناسا تصویر آزمایشی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرده که حیرت‌‌انگیز است. این تلسکوپ فضایی چند میلیون دلاری ناسا در نقطه «لاگرانژی-2» قرار گرفته تا به جهان اولیه نگاهی عمیق بیندازد. هدف دیگر این تلسکوپ، بررسی سیارات فراخورشیدی و کشف اسرار جدیدی از کیهان است.

تصویر آزمایشی تلسکوپ فضایی جیمز وب که در زیر مشاهده می‌کنید، نتیجه 72 نوردهی در یک آزمایش 32 ساعته است.

تصویر جدیدی که ناسا به تازگی به عنوان تصویر آزمایشی منتشر کرده است، توسط سنسور «FGS» به ثبت رسیده است. این ابزار به تلسکوپ اجازه می‌دهد تا نقطه خاصی را با دقت بالا ارزیابی کند. ناسا در روز چهارشنبه با انتشار این تصویر در بیانیه‌ای گفت: «نمایی که FGS در اختیارمان قرار می‌دهد، نگاهی وسوسه‌انگیز به ستارگان و کهکشان‌ها است. تلسکوپ جیمز وب در هفته‌ها و سال‌های آینده عالم را به کمک این سنسور رصد خواهد کرد.»

تصویر آزمایشی

طبق گفته‌های ناسا، هدف از ثبت این تصویر آزمایش سیستم FGS پیش از شروع جیمز وب در انجام مشاهدات علمی به صورت جدی بود. در این آزمایش، هدف تنظیم سنسور بر روی یک ستاره و بررسی میزان دقت تلسکوپ در ردیابی یک جسم بود.

تصویر منتشر شده نشان می‌دهد جیمز وب از قدرت خارق‌العاده‌ای در ردیابی اجسام و ثبت تصاویر از آن‌ها را دارد.

«جین ریگبی» دانشمند عملیات تلسکوپ جیمز وب می‌گوید: «همانطور که مشاهده می‌کنید، کم‌نورترین اجرام در این ناحیه نیز در این تصویر به خوبی مشخص هستند. به کمک جیمز وب می‌توان دورترین کهکشان‌ها و اجرام آسمانی را در آینده‌ای نه چندان دور رصد کرد.»

این تصویر آزمایشی به حدی مجذوب کننده است که علاقه‌مندان را بیش از پیش مشتاق دیدن تصاویر اصلی کرده است. طبق اخبار منتشر شده، تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین تصویر رسمی خود را در تاریخ 21 تیر ماه عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Eshtebah gir Betoche
    Eshtebah gir Betoche | ۱۷ تیر ۱۴۰۱

    چند میلیون دلار؟ 21 میلیارد دلار خرج برداشته

مطالب پیشنهادی