ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

باما به سراغ استفاده از هوش مصنوعی برای قیمت‌گذاری خودروها می‌رود

باما پس از فیس‌لیفت اخیر خود می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی را در پلتفرمش برای تعیین قیمت خودروها جدی‌تر بگیرد. «محمدحسن فرازمند» مدیر ارشد بازاریابی باما در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد این شرکت به ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳

باما پس از فیس‌لیفت اخیر خود می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی را در پلتفرمش برای تعیین قیمت خودروها جدی‌تر بگیرد. «محمدحسن فرازمند» مدیر ارشد بازاریابی باما در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد این شرکت به زودی محصولاتی جدید با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها ابزاری برای محاسبه و تخمین قیمت صحیح خودرو است.

فرازمند با اشاره به اینکه پس از تغییرات ظاهری و بنیادین در رابط کاربری، باما قرار است محصولات جدیدی نیز عرضه کند، به دیجیاتو از ارائه «ماشین حساب هوشمند» و امکان معامله خودرو سنگین خبر داد.

به گفته او، محصول ماشین حساب به کمک هوش مصنوعی تخمین قیمت را با دقت بسیار بالایی ممکن می‌کند: « این محصول با نمونه‌های مشابه بسیار متفاوت است و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.»

فیس لیفت و تغییر در باما

مدیر ارشد بازاریابی باما در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا این شرکت تصمیم گرفت به سمت تغییر برود گفت در انجام این فیس لیفت تلاش شده تا ماهیت باما حفظ شود و صرفا این برند یک بروزرسانی را تجربه کند: «در حقیقت تغییر ظاهری باما و تطابق آن به ویژگی‌های باما و خواسته کاربران و مخاطبان و همچنین بازاری که در آن فعالیت می‌کند، مقدمه‌ای برای ارائه امکانات و محصولات جدید است.»

فرازمند بر این موضوع تاکید دارد که پروژه بروزرسانی باما در راستای آماده‌سازی این برند به منظور ارائه محصولات و خدمات مناسب‌تر به کاربرانش است. اما در چنین شرایطی همچنان این پرسش مطرح است که این تغییرات، چه کمکی به باما در رقابت با سایر رقبای آن خواهد کرد؟

او در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه باما از سال 1388 تا امروز همواره تلاش کرده پیشرو باشد، گفت: «ما تلاش کردیم در حوزه دیزاین و طراحی، نگاهی به ترندهای جهان داشته باشیم و صرفا بر ترندهای بازار ایران تمرکز نکردیم. همین موضوع، طراحی در تجربه کاربری باما را از سایر راهکارهای خرید و فروش خودرو در ایران متمایز خواهد کرد.»

مدیر ارشد بازاریابی باما در خصوص رقابت از راه‌اندازی بخش معامله خودروهای سنگین خبر داد و گفت: «راه‌اندازی معامله خودروهای سنگین بخش جدیدی است که در باما در حال راه‌اندازی است. این حوزه بسیار جذاب است و باما هم برای پیشبرد آن توانایی کافی را دارد.»

وی همچنین به محصول «ماشین حساب» اشاره کرد و با توضیح درباره آن گفت: «این محصول به کمک هوش مصنوعی تخمین قیمت را با دقت بسیار بالایی ممکن می‌کند. این محصول با نمونه‌های مشابه بسیار متفاوت است و امکانات قابل توجهی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.»

فرازمند در این باره با تاکید بر اینکه با استفاده از هوش مصنوعی آگهی‌های باما پایش شده و تلاش برای انجام کنترل کیفی آگهی‌ها وجود دارد، گفت: «استفاده از هوش مصنوعی منجر شده که در روند صحت سنجی آگهی‌ها تلاش شود و در نهایت هم منجر به تمایز کیفیت آگهی‌های ثبت شده در باما شده است.»

به گفته او به زودی اپلیکیشن جدیدی هم از طرف باما منتشر خواهد شد که به شکل قابل توجهی به کاربران کمک خواهد کرد.

این حجم از تغییر و ارائه محصول جدید شاید نیازمند شناخت دوباره محصولات باما از طرف کاربران و همچنین شناخت این محصولات از طرف کاربران باشد. از همین رو این پرسش هم مطرح است که آیا باما در پی این تغییرات قصد ورود به روند تبلیغات شهری و استفاده از بیلبوردهای شهری را هم دارد؟

فرازمند در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه نگاه باما به جریان تبلیغات و مارکتینگ همواره هوشمند بوده است، گفت: «استفاده از مدیاهای مختلف از جمله بیلبورد هیچوقت از دستور کار باما حذف نشدند.»

به گفته او تلاش باما در راستای شناساندن مسیر، ارزش و اهداف این مجموعه به کاربر با استفاده از هوشمندترین روش‌ها بوده است. از همین رو به طور دقیق نمی‌توان استفاده از یک مدیا را به طور دقیق رد یا قبول کرد.

او در ادامه توضیحات خود درباره چگونگی انتخاب یک مدیای تبلیغاتی برای باما گفت: «زمانی از یک روش تبلیغاتی استفاده خواهیم کرد که اطمینان داشته باشیم آورده مناسبی برای ما دارد.»

تعداد آگهی‌های باما و چشم‌انداز توسعه

بررسی تعداد آگهی‌های منتشر شده بر بستری که راهکارهای فروش ارائه می‌دهد، نزدیک‌ترین راهکار برای درک میزان پذیرش آن در بین کاربران به نظر می‌رسد.

در شرایطی که باما پروژه به روزرسانی خود را کلید زده باید دید چقدر در بین کاربران شناخته شده و جذب آگهی دارد. از همین فرازمند در پاسخ به این پرسش که روزانه چه تعداد آگهی خودرو بر بستر باما منتشر شده، گفت: «بازار خودرو، بازاری متغیر است. اما به طور متوسط روزانه بین 3 تا 5 هزار آگهی در باما ثبت می‌شود.»

به گفته او باما قطعا برنامه‌هایی برای افزایش تعداد آگهی‌ها دارد. از همین رو این پلتفرم به واسطه محصولات و برنامه‌های جدید و همچنین بهینه‌سازی این روند در تلاش برای شکل دادن تجربه‌ای خوب در مسیر فروش خودرو است.

عرضه استارتاپ‌ها در بورس یکی از راهکارهای توسعه آنها به نظر می‌رسد. این روند مدتی است که از طرف استارتاپ‌ها مورد توجه قرار گرفته و به تازگی تپسی هم به عنوان اولین استارتاپ وارد بورس شده است.

در چنین شرایطی، پرسشی که از مدیرارشد بازاریابی باما ایجاد می‌شود، برنامه این استارتاپ و رویکردش نسبت به عرضه در بورس و جذب سرمایه جدید برای گسترش فعالیت است.

او در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه ورود استارتاپ‌ها به بورس موضوعی بسیار جدید است، گفت: «ترجیح ما این است که تجربه‌هایی که شکل خواهد گرفت را مورد توجه و بررسی قرار دهیم. به هر روی باید نتیجه این حضور و آورده آن به طور دقیق بررسی شود و در نهایت تصمیم نهایی اجرایی شود.»

فرازمند همچنین درباره اهمیت جذب سرمایه توسط باما و رویکرد آن در این حوزه به آمادگی مدام سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری روی باما اشاره کرد و گفت: «این آمادگی از سوی سرمایه‌گذار همواره وجود داشته است. اما حساسیت باما برای شکل‌دهی به این سرمایه گذاری از آنجایی است که صرفا سرمایه مالی مهم نیست.»

به باور او علاوه بر پولی که به شرکت تزریق شود، آورده استراتژیک و تجربه کاری هم اهمیت بسیار بالایی دارد. از همین رو در روند بررسی امکان سرمایه‌گذاری این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم.

تغییری در مسیر ارائه بهتر امکانات

باما حالا با یک فیس‌لیفت در بازار ظاهر شده و تلاش دارد با ارائه محصولات جدید، امکانات بهتری را برای کاربران خود فراهم کند. کاربران بعد از این امکان معامله ماشین‌های سنگین را هم خواهند داشت.

همان‌طور که فرازمند در توضیحات خود اشاره کرد با استفاده از هوش مصنوعی محصول ماشین‌حساب راهی برای تعیین قیمت منطقی و واقعی ارائه خواهد داد. حالا باید دید بعد از گذر از این مرحله کاربران چه رویکردی نسبت به باما خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی