ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آب پاکی سازمان مالیاتی روی دست فعالان اقتصادی: کارت به کارت هم در محاسبه مالیات منظور خواهد شد

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه برخی فعالان اقتصادی مردم را برای پرداخت کارت به کارتی به زحمت انداختند گفت به زودی با تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، این نوع پرداخت هم مشمول ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه برخی فعالان اقتصادی مردم را برای پرداخت کارت به کارتی به زحمت انداختند گفت به زودی با تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، این نوع پرداخت هم مشمول مالیات خواهد شد.

«داوود منظور»، رئیس سازمان امور مالیاتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گزارشی از رویکردها، اقدامات و نتایج فعالیت‌های سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری در دستور کار این سازمان است، گفت:

«زمانی که پوزها را ساماندهی کردیم، متاسفانه برخی فعالان اقتصادی مردم را به زحمت انداختند؛ چرا که مشتریان خود را مجبور می‌کردند به جای استفاده از پوز، مبلغ مورد نظر را به صورت کارت به کارت یا حساب به حساب منتقل کنند. اما با تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، عملا با حساب‌هایی که تجاری باشند همچون حساب‌های متصل به دستگاه پوز برخورد خواهیم کرد.»

به گفته وی آیین‌نامه این تفکیک را بانک مرکزی تا یک ماه آینده منتشر خواهد کرد و حساب‌های شخصی افرادی که در دفعات و مبالغ معین در ماه برای کسب‌وکار استفاده شود، به منزله حساب تجاری یا مشکوک به تجاری شناسایی شده و این حساب‌ها نیز مشمول مالیات خواهند شد.

منظور در ادامه با اشاره به اینکه 5 درصد مودیان که جزو صنف‌های پردرآمد نظیر پزشکان، دندانپزشکان، طلافروشان، نمایشگاه‌داران اتومبیل و… هستند، حدود 50 درصد مالیات مشاغل را پرداخت می‌کنند، گفت: «این حرکت (تفکیک حساب تجاری و شخصی) به معنی عدالت مالیاتی و نگرفتن مالیات از کم‌درآمدها و دریافت مالیات منصفانه از پردرآمدها است.»

او در پایان تاکید کرد در این دوره تمرکزشان به‌طور عمده بر بخش غیررسمی و غیرشفاف در اقتصاد است، کسانی که با وجود کسب درآمدهای بالا، مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند: «هرچقدر ما از کسانی که تاکنون مالیات نمی‌دادند مالیات دریافت کنیم، می‌توانیم بخش‌های رسمی اقتصاد را تحت حمایت‌های مالیاتی قرار دهیم. به عنوان نمونه طی سال‌جاری برای حمایت از تولید در قانون بودجه با پیشنهاد دولت، نرخ مالیات واحدهای تولیدی از 25 به 20 درصد کاهش یافته است.«

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی