ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی طولانی‌مدت ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3: همراه حرفه‌ای

ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمندی است که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید. این گجت پوشیدنی که با قیمت حدود ۵.۵ میلیون تومان روانه بازار شده، بیشتر مخصوص ورزشکاران است؛ اما حتی اگر ورزشکار نباشید هم این محصول می‌تواند برایتان کاربردی باشد. در ادامه از تجربه سه ماهه خودم پیرامون کار کردن با ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 می‌گویم و نظر شخصی‌ام را برایتان بازگو می‌کنم.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

پیش از این در دیجیاتو بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 را با شما به اشتراک گذاشتیم. این ساعت هوشمند در حال حاضر یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی هواوی در ایران است. هواوی واچ GT 3 به‌صورت پیش‌‌فرض از سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 با پشتیبانی از خدمات HMS بهره می‌برد. بررسی ویدیویی این گجت پوشیدنی را می‌توانید از آپارات دیجیاتو تماشا کنید:

مدل ۴۶ میلی‌متری که از این ساعت هوشمند در اختیار داریم، از نمایشگر ١.۴٣ اینچی بهره می‌برد. همچنین هواوی واچ GT 3 در چند مدل با بندهای چرمی، فلزی و سیلیکونی روانه بازار شده است و من مدل بند چرمی این ساعت هوشمند را در اختیار داشتم. در ادامه از تجربه کاربری ٣ ماهه کار کردن با این ساعت هوشمند می‌گویم.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

تماشای ویدیو از آپارات

تماشای ویدیو از یوتوب

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

هواوی واچ GT 3 در اولین نگاه یک ساعت هوشمند بسیار شیک و مد روز است. استایل و ظاهر این ساعت هوشمند به نحویست که با اکثر لباس‌ها همخوانی دارد و به زیباتر شدن تیپ ظاهری شما کمک می‌کند. از نزدیک نیز هواوی Watch GT 3 طراحی زیبایی دارد.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

همان‌طور که اشاره کردیم، مدل ۴۶ میلی‌متری این ساعت هوشمند که برای تجربه طولانی‌مدت در اختیار داشتیم مجهز به نمایشگر ١.۴٣ اینچی است. این نمایشگر دایره‌ای شکل در اطراف دارای نشانگرهای مخصوصی است که برای شمارش دقیقه و ثانیه کاربرد دارند که به نظرم جلوه جذابی به محصول بخشیده‌اند. کیفیت نمایشگر این ساعت هوشمند واقعا بالاست و با توجه به روشنایی و غنای رنگ خوبی که دارد، توانستم به سادگی حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم از آن استفاده کنم. مزیت دیگری که این نمایشگر دارد، قابلیت تنظیم خودکار روشنایی در آن بوده که مطابق با نور محیط روشنایی نمایشگر را کم و زیاد می‌کند.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

وزن ۴٢ گرمی هواوی Watch GT 3 چندان زیاد نیست و حتی اگر یک هفته آن را بدون وقفه روی دست خود ببندید، هیچ احساس خستگی نخواهید داشت؛ به شکلی من برخی مواقع از یاد می‌بردم که چیزی در دست کرده‌ام. از لحاظ حساسیت‌زایی و ایجاد مشکل برای پوست دست نیز این ساعت هوشمند کاملا ایمن است و هیچ آسیبی به پوست کاربر وارد نمی‌کند. مدلی که من در اختیار داشتم، از بند چرمی بهره‌مند بود که حس خوبی را منتقل می‌کرد. با این حال بهتر است که با وجود این بند چرمی مچ دستتان خیس نشود یا خیلی عرق نکند، چرا که امکان دارد بند ساعت به مچ دست بچسبد و آزار دهنده باشد.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

به سراغ بخش کیفیت ساخت هواوی Watch GT 3 می‌رویم. نمایشگر شیشه‌ای این گجت پوشیدنی به همراه فریم از جنس فولاد آن، نشان از کیفیت ساخت بالای این ساعت هوشمند دارند. با این حال قاب پشتی محصول بر خلاف هواوی واچ 3 (بررسی دیجیاتو)، از جنس پلاستیک است. از آن‌جایی که قاب پشتی Watch GT 3 جنس پلاستیکی دارد، مقاومت آن نسبت به سرامیک کم‌تر خواهد بود. همچنین میزان جذب لک و چربی توسط این قاب بسیار بالاست و تمیز کردن آن کار چندان راحتی نیست. 

هواوی در Watch GT 3 از بلندگو هم استفاده کرده که چندان پر سر و صدا و با کیفیت نیست، اما بودنش بهتر از نبودنش است. شما می‌توانید با انتقال فایل موزیک به حافظه این ساعت هوشمند یا با وصل کردن گوشی خود به آن، به صورت مستقل از قابلیت پخش موزیک آن استفاده کنید.

نرم‌افزار و رابط کاربری

بررسی هواوی واچ جی تی ۳

هواوی واچ GT 3 یکی از چند ساعت هوشمند هواوی بوده که به سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 تجهیز شده است. استفاده از این سیستم‌عامل اختصاصی سبب شده تا واچ جی‌تی نسبت به نسل‌های گذشته کامل‌تر و به‌روز‌تر باشد. برایم خیلی جالب بود که Watch GT 3 تنها از ٣٢ مگابایت رم بهره می‌برد، اما HarmonyOS 2.0 به زیبایی هرچه تمام‌تر روی آن اجرا می‌شود و هیچ اثری از لگ یا کندی در این ساعت هوشمند ندیدم. در واقع همه چیز به شکلی روان نمایش داده می‌شود و تجربه جذابی به کاربر ارائه می‌شود. این موضوع از بهینگی بالای HarmonyOS 2.0 حکایت دارد.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

در این ساعت هوشمند قابلیت‌های مختلفی دیده می‌شود که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته اگر گوشی که در اختیار دارید از برند هواوی باشد و یا یکی از گوشی‌های قدیمی‌تر آنر باشد، امکانات بیشتری در اختیارتان قرار داده می‌شوند. در واقع اگر گوشی شما غیر از مدل‌هایی که اشاره کردیم باشند، با یک سری دردسر مواجه خواهید شد.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

در اولین گام، برای استفاده از این ساعت هوشمند مجبور هستید تا اپ Huawei Health را روی گوشی خود نصب کنید. من این اپلیکیشن را روی گوشی خودم که از برند شیائومی بود انجام دادم؛ با این حال، دردسرهای زیادی پیش رویم بودند. تنها نسخه‌های قدیمی‌تر این اپ در اپ مارکت‌های مختلف موجود هستند، بنابراین بهتر است آن را از App Gallery خود هواوی نصب کنید. 

من این کار را انجام دادم اما مشکل این بود که باید اپ گالری و سیستم HMS Core را هم نصب می‌کردم تا بتوانم به‌روزرسانی مربوطه را نصب کنم. در نهایت این کار را انجام دادم و بالاخره موفق به دریافت نسخه به‌روز اپلیکیشن Huawei Health شدم. انجام جفت‌سازی هواوی Watch GT 3 با گوشی نیز معطلی‌های خودش را دارد و باید یک سری مرحله را رد کنید. پس از این‌که از هفت خوان رستم گذشتم، توانستم از این طریق گوشی‌ام را به هواوی واچ جی‌تی 3 وصل کنم.

باید یادآوری کنیم که اگر گوشی شما مجهز به نسل‌های جدید رابط کاربری EMUI نباشد یا از برند دیگری باشد، از قابلیت دانلود واچ فیس‌های جدید بی‌بهره خواهید ماند؛ هرچند بیش از ١٠ عدد واچ فیس پیش‌فرض روی این دستگاه قابل انتخاب هستند. در کنار آن نمی‌توانید از اپ‌های شخص ثالثی که برای این محصول در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنید، هرچند تعداد آن‌ها محدود است و چندان کاربردی هم نیستند.

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

در هر صورت باید در نظر داشته باشید که حتی بدون نیاز به اتصال هواوی Watch GT 3 به گوشی خود، می‌توانید کارهای زیادی با آن انجام دهید. به عنوان مثال، این ساعت هوشمند تمام داده‌های سلامتی شما که طی ٢۴ ساعت یک شبانه روز جمع‌آوری شده‌اند را در قالب یک نمودار خطی دقیق به شما نمایش می‌دهد تا نیازی نباشد برای دریافت این اطلاعات، مدام به گوشی خود سر بزنید. 

یک قابلیت جذاب و کاربردی این ساعت هوشمند که خیلی برایم کاربردی بود، قابلیت جفت‌سازی آن با دستگاه‌های بلوتوثی دیگر است. تصور کنید که می‌خواهید بیرون از خانه ورزش کنید و نمی‌خواهید گوشی خود را بیرون ببرید. با توجه به وجود قابلیت مورد اشاره، می‌توانید موزیک‌های مورد نظر خود را در حافظه داخلی ۴ گیگابایتی Watch GT 3 منتقل کنید تا بعدا بتوانید از طریق اتصال آن به هدست یا ایربادز بی‌سیم خود، به موزیک مد نظرتان گوش بدهید. از آن‌جایی که هواوی واچ GT 3 مجهز به میکروفون است، می‌توانید با متصل کردن این ساعت هوشمند به گوشی خود با آن به مکالمه بپردازید.

قابلیت‌های ورزشی و پایش سلامتی

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

هواوی واچ GT 3 ساعت هوشمندی حرفه‌ای برای ورزشکاران محسوب می‌شود. دقت اطلاعات ثبت شده از فعالیت‌های وررشی کاربر توسط این ساعت هوشمند بسیار بالاست و احتمال خطای آن کم است. به لطف GPS دو بانده به‌کار رفته در این دستگاه، مکان‌یابی مسیر ورزش کاربر با دقت بالایی انجام می‌شود به طوری که چنین عملکردی را بین ساعت‌های هوشمند هواوی کم‌تر دیده بودم. البته در برخی مواقع، آغاز مکان‌یابی هواوی Watch GT 3 خیلی طول می‌کشد و چند باری پیش آمد که کلا قید استفاده از آن را زدم.

قابلیت سنجش میزان ضربان قلب و تشخیص غنای اکسیژن خون (SpO2) در این ساعت هوشمند عملکرد خیلی خوبی دارد و در هر لحظه، تغییرات را با جزئیات به شما نمایش می‌دهد. این ویژگی‌ها را می‌توان به صورت Real-time در ٢۴ ساعت شبانه روز به‌کار گرفت، اما مصرف شارژ هم بیشتر خواهد شد. قابلیت پایش کیفیت خواب هم در این ساعت هوشمند جذاب و کاربردیست، اما دقت آن مانند آن‌چه که انتظار دارید خوب نیست و امکان دارد در برخی مواقع، محاسبات آن خطا داشته باشد. هرچند در این بازه قیمتی اکثر ساعت‌های هوشمند اطلاعات چندان دقیقی در این مورد نمی‌دهند.

ویژگی‌های دیگری مانند تشخیص میزان استرس، فشار هوا و دمای سطح پوست هم در هواوی Watch GT 3 وجود دارند که به نوبه خود، اطلاعات مختلفی را ارائه می‌دهند. البته اهمیت اطلاع از دمای سطح پوست هنوز برایم نامشخص است. برای دسترسی به تاریخچه این اطلاعات سلامتی جمع‌آوری شده، باید به اپ Huawei Health مراجعه کنید.

هواوی برای دوندگان یک دسته از امکانات خاص را نیز در نظر گرفته تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. مربی اختصاصی این ساعت هوشمند که بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی فعالیت‌های دوندگی شما را می‌سنجد، به شما پیشنهادات خاصی را ارائه می‌دهد. این پیشنهادات با توجه به فعالیت‌های شما تنظیم شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند برای پیشرفت در این ورزش مؤثر باشد.

باتری و شارژر

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

هواوی واچ جی‌تی 3 مجهز به باتری با ظرفیت ۴۵۵ میلی‌آمپر ساعت است. به لطف بهینه‌سازی‌های مختلف و سخت‌افزار کم‌مصرف، این ساعت هوشمند شارژدهی بسیار بالایی دارد. در استفاده‌ای که من داشتم، تمام ویژگی‌های پایش وضعیت سلامتی آن را روشن گذاشتم. روشنایی نمایشگر روی نصف بود و به طور میانگین، روزانه ١ ساعت از آن برای فعالیت‌های ورزشی استفاده کردم. با توجه به این استفاده متوسط، هواوی Watch GT 3 با یک بار شارژ بین ۱ تا ۲ هفته روشن می‌ماند. در نتیجه با یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند از نظر شارژدهی باتری مواجهیم که نسبت به رقبا نیز عملکرد بسیار بهتری دارد و نظیر آن را کم‌تر دیده بودیم.

هواوی برای شارژ کردن این ساعت هوشمند، یک کابل مجهز به پد مغناطیسی را به کاربران ارائه می‌دهد. با قرار دادن این ساعت هوشمند روی پد مغناطیسی، فرآیند شارژ با یک انیمیشن جذاب آغاز می‌شود. زمان شارژ کامل هواوی Watch GT 3 نسبت به یک ساعت هوشمند چندان طولانی نیست و چیزی در حدود ٢ ساعت به طول می‌انجامد.

جمع‌بندی تجربه طولانی‌مدت استفاده از هواوی Watch GT 3

بررسی طولانی‌مدت هواوی واچ GT 3

طی مدتی که از هواوی Watch GT 3 استفاده کردم، متوجه حضور مزیت‌های زیادی در آن شدم. این مزیت‌ها به قدری زیاد هستند که می‌توان از برخی نقاط ضعف این ساعت هوشمند مانند محدودیت‌های آن در نصب واچ‌فیس و بعضی از کاستی‌های آن که در مطلی ذکر کردیم چشم‌پوشی کرد.

در جمع‌بندی باید بگوییم که اگر ورزشکار هستید و به یک ساعت هوشمند زیبا و با کیفیت احتیاج دارید، هواوی Watch GT 3 بی‌شک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. قیمت مدل بند چرمی این ساعت هوشمند هم‌اکنون حدود ۵.۸ میلیون تومان است و شاید ‌کم‌تر رقیبی بتواند این گجت پوشیدنی را به چالش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • منصور بلوچ
    منصور بلوچ | ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    اقا من این ساعتو یه ماهه دارم هم گوشی هواوی داشتم اویل بعد شائومی گرفتم بابت واچ فیس ها بگم که میشه دانلود کرد بدون مشکل فقط باید رجن رو دستکاری کردی گوشی رو حالت هواپیما گذاشت درست میشه
    شارژ هم واقعا زیاد زور بزنه 4.5روز نگه داره

  • Reza Bill
    Reza Bill | ۱۹ تیر ۱۴۰۱

    واقعا بررسی احمقانه ای بود ، یعنی چی ، بین یک تا دو هفته شارژ نگه میداره ؟
    حد تلرانس حداکثر دو روزه مرد حسابی نه یک هفته 🤔
    الباقی بررسی هم بمونه ، نه لینک داری برای نرم افزار ، نه سایت برنامه ، چیه بابا ، هر چرندی اینجا می‌زاری

    • نیما جلالی
      نیما جلالی | ۱۹ تیر ۱۴۰۱

      با سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
      تمام اطلاعاتی که خوندید طبق تجربه سه ماهه استفاده بنده بوده و قرار نیست چیز دیگه‌ای توش دخیل باشه
      اگه بررسی‌های منابع خارجی رو هم خونده باشید به همین نتایج می‌رسید

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.