ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مریخ
علمی

برآمدگی‌های مریخ در ویدیوی جدید مدارگرد ناسا به روح بیننده رخنه می‌کنند [تماشا کنید]

اگرچه شرکت‌های فضایی خصوصی از جمله اسپیس ایکس به دنبال ایجاد بستر انجام سفرهای فضایی هستند، ولی در حال حاضر به راحتی می‌توانید سفری آسوده و بی‌هزینه به سیاره سرخ داشته باشید. کافی است ویدیوهایی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

اگرچه شرکت‌های فضایی خصوصی از جمله اسپیس ایکس به دنبال ایجاد بستر انجام سفرهای فضایی هستند، ولی در حال حاضر به راحتی می‌توانید سفری آسوده و بی‌هزینه به سیاره سرخ داشته باشید. کافی است ویدیوهایی مثل ویدیوی مدارگرد شناسایی ناسا از دهانه‌های حیرت‌انگیز مریخ را ببینید؛ دهانه‌هایی که گویی به ما خیره شده‌اند و به درون روحمان نگاه می‌کنند.

ناسا به تازگی ویدیوی باکیفیتی را از سلسله برآمدگی‌های منطقه Tempe Terra در مریخ منتشر کرده که به خاطر دهانه‌های جذاب خود معروف شده است. این ویدیو توسط تیم دوربین «های رایز» (HiRise) از دانشگاه آریزونا منتشر شده که با تیم مدارگرد شناسایی مریخ در ناسا همکاری دارند. این مدارگرد از سال 2006 در حال گردش به دور مریخ است.

مریخ

این ویدیو به آرامی بخش‌هایی از سازندهای طبیعی سیاره سرخ را نشان می‌دهد که تصاویر آن‌ها در اواخر سال 2020 توسط مدارگرد شناسایی مریخ ثبت شده است. روی ویدیو هم آهنگی به نام Dreamscape اثر هنرمندی به نام Density & Time قرار گرفته که به خوبی با این تصویر همخوانی دارد.

تیم دوربین‌های رایز درباره ویدیویی که منتشر کرده، می‌گوید: «این برآمدگی‌ها از نظر ارتفاع و عرض بسیار عادی هستند [ولی] لایه‌های بالای برآمدگی‌ها رنگ تیره‌تری دارد و بسیاری از آن‌ها به هم پیوسته‌اند.» اگر تا انتهای ویدیو را تماشا کنید، غافل‌گیری جذابی به شکل یک دهانه بزرگ وجود دارد که انگار می‌تواند روح شما را ببلعد.

مریخ همچنان پر از شگفتی است

با وجود این که این روزها تعداد تصاویر منتشر شه از مریخ افزایش داشته، اما همچنان می‌توان شگفتی‌های زیادی را در مناطق مختلف این سیاره مشاهده کرد. افزون بر این، هر فضاپیما و کاوشگر از نقطه نظر خاص خود می‌تواند زیبایی‌های مریخ را به نمایش بگذارد.

دوربین پیشرفته های رایز 65 کیلوگرم وزن دارد و با هزینه 40 میلیون دلاری ساخته شد تا روی مدارگرد شناسایی ناسا قرار بگیرد. های رایز تاکنون تصاویر زیادی را از سیاره سرخ منتشر کرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی