ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرتمیس 1
علمی

موشک ماموریت آرتمیس 1 ناسا پیش از پرواز به ماه آزمایش شد [تماشا کنید]

موشک بزرگ ناسا پس از آزمایش «تمرین لباس خیس» یا «wet dress rehearsal» پیش از اولین پرتاب به ماه در ماموریت «آرتمیس 1» به گاراژ بازگشت. در میان آزمایش‌هایی که در ماه ژوئن در مرکز ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

موشک بزرگ ناسا پس از آزمایش «تمرین لباس خیس» یا «wet dress rehearsal» پیش از اولین پرتاب به ماه در ماموریت «آرتمیس 1» به گاراژ بازگشت.

در میان آزمایش‌هایی که در ماه ژوئن در مرکز فضایی «کندی» در فلوریدا انجام شد، مهندسان نشان دادند این موشک که با نام «سیستم پرتاب فضایی» نیز شناخته می‌شود، می‌تواند شاهکاری در نوع خود باشد.

تیم ماموریت آرتمیس 1 ناسا با انتشار ویدئو زیر آزمایش موتورها در این پروژه را نشان داد.

اطمینان از چرخش موتورها پیش از آغاز ماموریت یک امر مهم و ضروری است. همانطور که نازل موتور از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کند، جهت رانش نسبت به مرکز ثقل دچار تغییر می‌شود.

این موشک بزرگ بسیار قدرتمندتر از مدل قبلی خود یعنی موشک «Saturn V» است و از نیروی رانش 8.8 پوندی در هنگام بلند شدن و بالا رفتن استفاده می‌کند. توان این موشک درحدود 15 درصد بیشتر از Saturn V است.

چهار موتور اصلی موتور موشک که از شاتل فضایی گرفته شده‌اند، با هفتصد هزار گالن پیشرانه فوق سرد سوخت می‌شوند و نیروی رانشی تولید شده توسط آن‌ها آنقدر قوی است که می‌تواند 8 بوئینگ 747 را در آسمان نگه دارد!

ناسا از این موشک به عنوان موشک ماموریت فضایی آرتمیس 1 استفاده می‌کند. آرتمیس 1 اولین ماموریت ایالات متحده به ماه پس از آپولو است. این موشک با قیمت 5.75 میلیون پوند درنهایت فضاپیمای جدید «اوریون» یا «Orion» را به مدار ماه می‌فرستد و سپس در اقیانوس آرام فرود می‌آید.

اولین ماموریت آرتمیس بدون سرنشین خواهد بود. اما ناسا قصد دارد در ماموریت‌های بعدی آرتمیس، انسان‌ها را مجددا به سطح ماه بفرستد. یکی از اهداف اصلی آرتمیس 1 این است که نشان دهد کپسول می‌تواند مجددا وارد زمین شود و به درستی فرود آید.

آرتمیس 1

ناسا انتظار دارد در آینده بتوان از این سیستم برای فرستادن انسان به سطح مریخ نیز استفاده کرد. این موشک‌ها توان بالایی در حمل انسان و محموله‌های سنگین دارند و در آینده پرکاربرد خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی