ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
کسب و کار

نتیجه نظرسنجی مایکروسافت: کارمندان با کار تیمی کمتر و ساعت کاری پایین‌تر راضی‌ترند

چه چیزی باعث رضایت کارمندان از شغل‌شان می‌شود؟ مدیران مایکروسافت اخیرا برای یافتن پاسخ این سوال تحقیقی را روی نیروهای خود انجام داده و فهمیده‌اند که برخلاف تصور عمومی، آن‌چه رضایت کارمندان را به دنبال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

چه چیزی باعث رضایت کارمندان از شغل‌شان می‌شود؟ مدیران مایکروسافت اخیرا برای یافتن پاسخ این سوال تحقیقی را روی نیروهای خود انجام داده و فهمیده‌اند که برخلاف تصور عمومی، آن‌چه رضایت کارمندان را به دنبال دارد کار تیمی کمتر، ساعات کاری پایین‌تر، زمان بیشتر برای تمرکز و کمتر بودن تعداد افراد واحدهاست.

«دان کلینگ‌هافر»، رئیس واحد تحلیل نیروها و «الیزابت مک‌کیون»، رئیس بخش سیستم‌های شنیداری کارکنان و ارزیابی فرهنگی مایکروسافت اخیرا در مقاله‌ای در مجله Harvard Business Review اعلام کرده‌اند که در مطالعه‌ای به دنبال کشف این مهم بودند که نیروها چه حسی نسبت به شرایط خود در این شرکت و در زندگی واقعی‌شان دارند.

مدیران شرکت برای این تحقیقات پرسش‌نامه متفاوت و کوتاهی درست کردند تا ببینند معنای رشد و پیشرفت از نظر کارمندان چیست. به نظر مایکروسافت این اصطلاح یعنی برخورداری از انرژی و توان کافی برای انجام کارهای معنی‌دار. کلینگ‌هافر و مک‌کیون در نهایت متوجه شدند که تصویر کارمندان خوشحال مایکروسافت با تصوراتشان متفاوت است.

خوشحالی کارمندان مایکروسافت در گرو چیست؟

آن‌ها می‌گویند در این شرکت کارمندانی خوشحال‌تر بودند که در هفته پنج ساعت کمتر کار کرده بودند، پنج ساعت کمتر درگیر کار گروهی بودند، سه ساعت بیشتر فرصت تمرکز داشتند و واحدشان به طور میانگین 17 نیرو کمتر داشت. آیا این یعنی شعار کار تیمی دیگر جواب نمی‌دهد؟ آیا همکاری بیشتر به یک جور تشریفات اداری تبدیل شده است؟

کلینگ‌هافر و مک‌کیون می‌گویند همکاری به خودی خود بد نیست. ولی ضروری است بدانیم که همکاری‌های زیاد تا چه اندازه می‌توانند بر تعادل میان کار و زندگی اثر بگذارند. مدیران و کارمندان باید مراقب باشند که این همکاری‌ها به یک رفتار دائمی تبدیل نشوند.

اگر مدیر یک شرکت یا یک تیم هستید، حالا می‌دانید که باید چه کار کنید. نکته امیدوارکننده این‌جاست که مهم‌ترین مؤلفه برای راضی نگه داشتن کارمندان این است که به آن‌ها اجازه دهیم خودشان کارشان را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی