ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بوستر موشک استارشیپ در طی آزمایش بطور غیرمنتظره‌ای منفجر شد [تماشا کنید]

ایلان ماسک امیدوار بود موشک استارشیپ را اواسط تابستان سال جاری پرتاب کند، اما انفجار در سوپر هوی بوستر 7 در جریان یکی از آزمایش‌های اسپیس ایکس می‌تواند این برنامه را به صورت جدی تحت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

ایلان ماسک امیدوار بود موشک استارشیپ را اواسط تابستان سال جاری پرتاب کند، اما انفجار در سوپر هوی بوستر 7 در جریان یکی از آزمایش‌های اسپیس ایکس می‌تواند این برنامه را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد. 

اسپیس ایکس در حال آماده‌سازی موشک Starship برای پرتاب مداری است و پیشتر گفته شده بود که احتمالا این پرتاب برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی شده است. اما انفجار تقویت‌کننده سوپر هوی (Super Heavy) این موشک در آزمایش‌های مربوطه و در تاسیسات بوکا چیکا تگزاس، وضعیت را تغییر می‌دهد و می‌تواند یک شکست جدی برای این شرکت محسوب شود. 

انفجار سوپر هوی بوستر 7‌ استارشیپ

این انفجار غیرمنتظره و شدید حوالی ساعت 1:50 صبح روز سه شنبه به وقت ایران رخ داد. هنوز اطلاعاتی در مورد علت وقوع این حادثه و صدمات احتمالی آن منتشر نشده است. 

ویدیوی گرفته شده نشان می‌دهد پس از انفجار، آتش در مجاورت موشک غول پیکر اوج گرفته و به خوبی شعله‌های آتش و دود در محل حادثه و سکوی پرتاب موشک دیده می‌شود. 

هنوز اسپیس ایکس به سوالات رسانه‌ها در مورد این انفجار پاسخی نداده اما طبق ویدیوها، بوستر این کمپانی انفجار را تجربه کرده و باعث شده موشک استارشیپ در هاله‌ای از آتش قرار بگیرد. 

هرچند انتظار نمی‌رفت که چنین آزمایشی باعث بروز انفجار شود، اما این اتفاق رخ داد. به نظر می‌رسد در جریان آزمایش Super Heavy Booster 7 در تاسیسات بوکا چیکا، معروف به Starbase این اتفاق رخ داده است. نمونه اولیه تقویت‌کننده با 33 موتور رپتور در اواخر ژوئن به محل پرتاب رسید. ماسک امیدوار است پرواز آزمایشی مداری این سیستم در ماه جاری میلادی انجام شود، اما با توجه به وقوع این حادثه بعید است برنامه‌ها به خوبی پیش برود. 

این احتمال وجود دارد Booster 7 در حین انفجار دچار آسیب‌هایی شده باشد. بی‌شک اسپیس ایکس علت وقوع حادثه را بررسی می‌کند و به احتمال زیاد نیاز به تعمیراتی نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی