ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وارن بافت
تکنولوژی

چارلی مانگر، دست راست وارن بافت: ورود به بازار کریپتو سرمایه‌گذاری روی «هیچ» است

«چارلی مانگر»، نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری «برکشایر هاتاوی» و دست راست «وارن بافت»، با انتقاد شدید از بازار کریپتو، می‌گوید بازار رمزارزها سرمایه گذاری روی هیچ است و آن را به فاضلابی بزرگ با افراد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

«چارلی مانگر»، نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری «برکشایر هاتاوی» و دست راست «وارن بافت»، با انتقاد شدید از بازار کریپتو، می‌گوید بازار رمزارزها سرمایه گذاری روی هیچ است و آن را به فاضلابی بزرگ با افراد بدذات تشبیه کرد.

وارن بافت، سرمایه‌گذار اقتصادی و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، همیشه از حامیان اصلی پول فیات بوده و در مقابل بازار کریپتو قرار گرفته است. حالا مانگر، دست راست او در مصاحبه‌ای با The Australian Financial Review بازار کریپتو را بیشتر از قبل زیر سوال برده است.

وارن بافت

مانگر که قبلا بیت کوین را «سم موش» نامیده بود و سال گذشته اعلام کرد از موفقیت آن تنفر دارد، اکنون با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی «جریان زودگذر کریپتو» یک «حماقت گسترده» است، به این نشریه گفت:

«فکر می‌کنم هر کسی که این چیزها را می‌فروشد یا متوهم است یا شیطان. به هیچ عنوان به کریپتو دست نمی‌زنم. من علاقه‌ای به تضعیف ارزهای ملی جهان ندارم.»

سپس از مانگر پرسیده شد برای سرمایه‌گذارانی که ممکن است در فکر سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال باشند، چه توصیه‌ای دارد. وی در پاسخ گفت: «سیاست درست، اجتناب کامل است» و افزود: «هرگز به سمت آن نروید. هرگز آن را نخرید.»

دست راست وارن بافت هم طرفدار پول نقد است!

وارن بافت

مانند وارن بافت، مانگر نیز معتقد است که خرید سهام شرکت‌های تولیدکننده پول نقد واقعی بهترین سرمایه‌گذاری ممکن است. او تاکید کرد:

«خرید سهام، علاقه واقعی به یک کسب‌وکار واقعی را نشان می‌دهد. [در مقابل] کریپتو سرمایه‌گذاری در هیچ است. من نمی‌خواهم بخشی از هیچ چیز را بخرم! خرید این چیزها یا تجارت با آن‌ها را تقریبا دیوانه‌وار می‌دانم.»

او در ادامه گفت:

«فقط از آن [بازار کریپتو] دوری می‌کنم، انگار یک فاضلاب گسترده، پر از موجودات مخرب و بدذات است. من کاملا از آن اجتناب می‌کنم و به دیگران نیز توصیه می‌کنم از من الگوبرداری کنند.»

مانگر هرگز طرفدار بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نبوده است. در ماه فوریه، او گفته بود که دولت باید BTC را ممنوع کند و آن را «بیماری مقاربتی» نامید. همچنین او در گذشته چندین بار چین را به دلیل ممنوعیت کریپتو تمجید کرده است و اظهار داشت که کاش هرگز ارز دیجیتال اختراع نمی‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    فکر می‌کنم هر کسی که این چیزها را می‌فروشد یا متوهم است یا شیطان.😍

مطالب پیشنهادی