ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

طرفداران بازی‌های ویدیویی: متاورس آینده صنعت بازی را تغییر می‌دهد

با وجود اینکه برخی از طرفداران بازی‌های ویدیویی واکنش‌های شدیدی نسبت به حضور ارزهای دیجیتال و NFT در بازی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس یک نظرسنجی جدید، حدود 52 درصد از گیمرهای آمریکایی اعتقاد دارند متاورس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

با وجود اینکه برخی از طرفداران بازی‌های ویدیویی واکنش‌های شدیدی نسبت به حضور ارزهای دیجیتال و NFT در بازی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس یک نظرسنجی جدید، حدود 52 درصد از گیمرهای آمریکایی اعتقاد دارند متاورس می‌تواند صنعت بازی را تغییر دهد.

در این نظرسنجی که توسط توسعه‌دهنده نرم‌افزار سازمانی Globant انجام شده و نتایج آن اخیرا منتشر شده است، از 1000 گیمر بزرگسال تمام پلتفرم‌ها (رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و موبایل) درباره متاورس سوال شده و 34 درصد از پاسخ‌دهندگان به انجام تراکنش‌های کریپتو در متاورس علاقه‌مند بوده‌اند.

متاورس

استقبال از مفهوم بازی برای کسب درآمد در متاورس

همچنین مفهوم بازی برای کسب درآمد (P2E) در متاورس نیز با استقبال نسبتا خوبی توسط گیمرها مواجه شده است، به طوری که 40 درصد پاسخ‌دهندگان ادعا داشتند که «به ارائه ترکیبی از هر دو جنبه «بازی» و «درآمد» در متاورس علاقه‌مند هستند». در همین حال، 11 درصد اعلام کردند که علاقه بیشتری به کسب درآمد دارند و 49 درصد ادعا کردند که فقط به بازی کردن علاقه‌مند هستند.

بیشتر از نصف پاسخ‌دهندگان (53 درصد) ادعا کردند که اگر بتوانند ارز دیجیتال کسب کنند، با خوشحالی در دنیای بازی‌های مجازی حضور خواهند داشت. همچنین، 16 درصد از گیمرها اظهار داشتند که حداقل یک NFT را در گذشته خریداری کرده‌اند، اما مشخص نیست که توکن آن‌ها به بازی مربوط بوده یا خیر.

متاورس

همانطور که گفتیم، بیش از نیمی از گیمرها (52 درصد) بر این باور هستند که متاورس صنعت بازی‌های ویدیوی را تغییر خواهد داد و 41 درصد از آن‌ها فکر می‌کنند که تاثیر مثبتی روی صنعت خواهد داشت. در مقابل، 25 درصد شرکت‌کنندگان با این موضوع مخالف بوده‌اند.

نکته قابل توجه‌دیگر اینکه متا با 73 درصد، به عنوان شناخته‌شده‌ترین پلتفرم بلاکچین در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. پس از آن اپیک گیمز سازنده فورتنایت با 27 درصد، Roblox با 21 درصد، The Sandbox مبتنی بر اتریوم با 15 درصد و Niantic توسعه‌دهنده Pokemon Go با 10 درصد، سایر پلتفرم‌های شناخته‌شده را تشکیل می‌دهند.

این گزارش در حالی منتشر شده که برخی گیمرهای قدیمی، بارهاگ نسبت به حضور ارزهای دیجیتال و NFT در بازی‌ها ابراز تنفر کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    چهل سال دیگه البته

مطالب پیشنهادی