ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

درآمد اپ استور از برنامه‌های غیربازی برای اولین بار از بازی‌ها پیشی گرفت

در سه ماهه دوم سال جاری، هزینه‌های مصرف‌کنندگان ایالات متحده روی برنامه‌های غیربازی موبایل، برای اولین بار در ماه می 2022 از هزینه‌های مربوط به بازی‌های موبایل بیشتر بود و این روند در ماه ژوئن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

در سه ماهه دوم سال جاری، هزینه‌های مصرف‌کنندگان ایالات متحده روی برنامه‌های غیربازی موبایل، برای اولین بار در ماه می 2022 از هزینه‌های مربوط به بازی‌های موبایل بیشتر بود و این روند در ماه ژوئن نیز ادامه یافت. در نتیجه این امر، کل درآمد ایجاد شده اپ استور ایالات متحده از طریق برنامه‌های غیربازی به حدود 3.4 میلیارد دلار رسید، در حالی که 3.3 میلیارد دلار برای بازی‌های موبایل خرج شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط شرکت Sensor Tower و گزارش وب‌سایت TechCrunch، به اندازه 50.3 درصد از هزینه‌های اپ استور ایالات متحده تا ژوئن 2022 صرف برنامه‌های غیربازی شده است. برای مقایسه، بازی‌ها در پنج سال گذشته، بیش از دو سوم تمام هزینه‌های اپ استور ایالات متحده را به خود اختصاص داده بودند.

اپ استور

درآمد گوگل پلی در مقابل اپ استور

البته این روند فقط مختص اپ استور ایالات متحده بوده و در گوگل پلی چنین چیزی مشاهده نشده است. در سه ماهه دوم، بازی‌ها 2.3 میلیارد دلار از درآمد استور گوگل در ایالات متحده را به خود اختصاص داده، در حالی که این میزان برای برنامه‌های غیربازی حدود یک میلیارد دلار بوده است.

تغییر بازار اپلیکیشن‌های ایالات متحده، مهم‌ترین یافته در گزارش جدید است و نشان می‌دهد که اپل با موفقیت توانسته نوعی اقتصاد اشتراکی ایجاد کند تا طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها درآمد قابل‌توجهی داشته باشند.

داده‌های جدید نیز این موضوع را تایید می‌کنند، زیرا نشان می‌دهند که فقط توسعه‌دهندگان بزرگ سود نکرده‌اند. در سه ماهه دوم سال 2022، 400 برنامه اپ استور ایالات متحده بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته‌اند. علاوه بر این، 61 برنامه غیربازی نیز در همین سه ماهه، حداقل 10 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

درآمد برخی از برنامه‌های غیربازی معروف مانند یوتیوب، تیک‌تاک و HBO Max نیز در سه ماهه گذشته، بیشتر از 50 میلیون دلار بوده است.

اپ استور

دانلود اپلیکیشن‌های در سراسر جهان طی این سه ماهه نیز کاهش یافته، زیرا تعداد نصب‌ها در سه ماهه دوم به 35 میلیارد رسید که این میزان نسبت به سال گذشته 2.5 درصد کاهش پیدا کرده است. در اپ استور دانلود برنامه‌ها با 1.3 درصد کاهش به 7.8 میلیارد و در گوگل پلی با 3 درصد کاهش به 27.2 میلیارد رسیده است.

تیک‌تاک در بین تمام برنامه‌های غیر بازی بیشترین میزان دانلود را به خود اختصاص داده است و اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و اسنپ‌چت گزینه‌های بعدی هستند. تیک‌تاک 187 میلیون بار در سه ماهه قبل دانلود شده است. برترین بازی موبایل نیز Subway Surfers بوده که بیش از 80 میلیون بار دانلود شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی