ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت کوین
تکنولوژی

جی پی مورگان: هزینه استخراج بیت کوین تا 13 هزار دلار کاهش پیدا کرده است

شرکت خدمات مالی «جی‌پی مورگان چیس» (JPMorgan Chase) گزارش می‌دهد که هزینه استخراج بیت کوین از 24 هزار دلار از اوایل ماه ژوئن به حدود 13 هزار دلار کاهش یافته است. بلومبرگ در گزارش خود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۱

شرکت خدمات مالی «جی‌پی مورگان چیس» (JPMorgan Chase) گزارش می‌دهد که هزینه استخراج بیت کوین از 24 هزار دلار از اوایل ماه ژوئن به حدود 13 هزار دلار کاهش یافته است. بلومبرگ در گزارش خود توضیح می‌دهد که این کاهش احتمالا به دلیل «بهار سرخ ارزهای دیجیتال» صورت گرفته، اما مشخص نیست که بتواند باعث بهبود قیمت ارزهای دیجیتال شود.

سقوط بازار کریپتو و کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، روی سایر حوزه‌های دیگر این صنعت نیز تاثیرات منفی به دنبال داشته است. یکی از آنها هزینه استخراج بیت کوین است که طبق گزارش‌های موجود، در چند وقت گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

استخراج بیت کوین

البته با وجود سقوط قیمت بیت کوین از بالاترین سطح خود در نوامبر سال گذشته که باعث کاهش میزان برق و قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج‌ می‌شود، کاهش هزینه استخراج‌ نیز کمی قابل انتظار به نظر می‌رسد. در کنار این موارد، امواج گرمای تابستان هم ممکن است فعالیت برخی ماینرها را متوقف کند.

با وجود این موارد، استراتژیست‌های جی‌پی مورگان ادعا می‌کنند که این امر در واقع به دلیل استفاده از دستگاه‌های کارآمدتر برای استخراج توسط ماینرها با هدف کسب سود بیشتر حاصل شده است.

تاثیر کاهش استخراج بیت کوین بر بازار

استخراج بیت کوین

کاهش هزینه‌های استخراج‌ برای سودآوری بیشتر بیت کوین، از سویی دیگر می‌تواند باعث تثبیت بازار شود. در همین حالی، برخی افراد در دوران رکود، هزینه استخراج بیت‌کوین را به عنوان کف قیمت این ارز دیجیتال در نظر می‌گیرند. بنابراین کاهش این کف قیمت می‌تواند وضعیت بازار کریپتو را از این هم بدتر کند.

قیمت بیت کوین در نوامبر سال گذشته و پیش از سقوط در بهار امسال، به 70 هزار دلار رسید. این رکود علاوه بر بازار کریپتو و قیمت رمزارزها، نهادهای مختلفی مانند شرکت‌های حوزه کریپتو، دولت السالوادور، برنامه تسلیحاتی کره شمالی و حملات باج‌افزار را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در همین رابطه، پلتفرم وام‌دهی رمزارز سلسیوس اخیرا اعلام ورشکستگی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی