ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هلیکوپتر نبوغ به دلیل شرایط بد جو مریخ، تا اطلاع ثانوی استراحت می‌‌‌کند

ناسا در کنار پیشبرد پروژه کاوشگر پشتکار در مریخ، عملیات‌های مختلفی را نیز با هلیکوپتر نبوغ انجام می‌دهد و حالا اعلام کرده نبوغ تا اطلاع ثانوی قرار است وارد فاز استراحت شود. به دلیل شرایط ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

ناسا در کنار پیشبرد پروژه کاوشگر پشتکار در مریخ، عملیات‌های مختلفی را نیز با هلیکوپتر نبوغ انجام می‌دهد و حالا اعلام کرده نبوغ تا اطلاع ثانوی قرار است وارد فاز استراحت شود. به دلیل شرایط بد جو مریخ، این هلیکوپتر نمی‌تواند از انرژی خورشیدی برای ادامه فعالیت‌هایش استفاده کند و در نتیجه، باید تا برطرف شدن مشکلات به مرخصی برود.

هلیکوپتر نبوغ ناسا تاکنون عملیات‌های مختلفی را به انجام رسانده و می‌توان آن را یکی از پروژه‌های موفق این سازمان دانست. البته حدود 1 ماه پیش این پروژه با نقص فنی مواجه شد اما باز هم مشکل جدی برایش پیش نیامد. اخیرا نیز ناسا به دلیل شرایط نامساعد در مریخ اعلام کرده که نبوغ فعلا باید استراحت کند تا این مشکل برطرف شود.

هلیکوپتر نبوغ ناسا فعلا نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد

هلیکوپتر نبوغ ناسا

به نقل از منبع آگاه، هلیکوپتر تاریخ‌ساز نبوغ در حال حاضر در دهانه جیزرو مریخ پارک شده است. همان‌طور که اطلاع دارید، نبوغ با انرژی خورشیدی کار می‌کند. پنل‌های خورشیدی این هلیکوپتر از طریق تغذیه نور خورشید، شارژ می‌شوند و انرژی آن را تأمین می‌کنند. با این وجود اما ناسا رسما اعلام کرده که نبوغ فعلا باید استراحت کند.

این سازمان اظهار دارد که اکنون فصل گرد و غبار زمستانی در مریخ است و با توجه به این موضوع، نبوغ نمی‌تواند از انرژی خورشیدی استفاده کند. در نتیجه ناسا به اجبار باید عملیات‌های این پروژه را متوقف کند تا شرایط مساعدتر شود. در حال حاضر انتظار نمی‌رود که هلیکوپتر نبوغ بتواند تا کم‌تر از سه هفته آینده بتواند عملیات جدیدی را به انجام برساند. به لطف این استراحت نسبتا کوتاه، ناسا به این هلیکوپتر اجازه می‌دهد تا باتری‌هایش را شارژ کند تا عملیات آن با قدرت تمام انجام شود.

نبوغ یکی از جدیدترین شگفتی‌هاییست که ناسا خلق کرده است. این هلیکوپتر تاکنون موفق به انجام 29 پرواز شده و آخرین بار نیز حدود چند هفته پیش به پرواز در آمد. در هر صورت اگر شرایط بد جو مریخ به قوت خود باقی بماند، بعید است که شاهد انجام عملیات دیگری از سوی ناسا باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی