ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 12 احتمالا سال 2024 از راه می‌رسد

با توجه به استقبال ویژه‌ای که از ویندوز 11 شد، مایکروسافت تمرکز خود را روی توسعه ویندوز 12 گذاشته تا بتواند به روند موفقیت‌آمیز سیستم عامل پر طرفدارش ادامه دهد. بر همین اساس احتمالا اگر ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

با توجه به استقبال ویژه‌ای که از ویندوز 11 شد، مایکروسافت تمرکز خود را روی توسعه ویندوز 12 گذاشته تا بتواند به روند موفقیت‌آمیز سیستم عامل پر طرفدارش ادامه دهد. بر همین اساس احتمالا اگر مشکلی در روند توسعه نسل جدید ویندوز پیش نیاید، امکان دارد که تا آخر سال 2024 شاهد معرفی ویندوز 12 از سوی ردموندی‌ها باشیم.

چند ماه پیش گزارش شد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای شروع روند توسعه Windows 12 است. دور از انتظار نبود که مایکروسافت برای ادامه دادن به این روند، تصمیم بگیرد تا ویندوز 12 را هرچه سریع‌تر معرفی کند؛ اما دقیقا چه‌قدر باید برای از راه رسیدن نسل جدید ویندوز منتظر بمانیم؟

ویندوز 12 احتمالا در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود

ویندوز 12

بر اساس گزارشات، مایکروسافت در حال تغییر برنامه‌های خود در راستای ارائه به‌روزرسانی‌های بزرگ و جدید برای ویندوز است. بنابراین امکان دارد که ردموندی‌ها هر سه سال، یک به‌روزرسانی مهم را برای کاربران ویندوز منتشر کنند. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند نسل جدیدی از ویندوز باشند. با توجه به این‌که ویندوز 11 سال 2021 ارائه شده، می‌توان گفت که مایکروسافت طی سال 2024 احتمالا از ویندوز 12 پرده بر می‌دارد. بعد از آن نیز شاید سال 2027 شاهد از راه رسیدن ویندوز 13 نیز باشیم.

اگر مایکروسافت نظر خود را تغییر ندهد، این نقشه راه مرتبا تکرار خواهد شد. مایکروسافت همزمان با ارائه نسل‌های جدید ویندوز، پشتیبانی از نسل‌های پیشین را متوقف نخواهد کرد. در نتیجه اگر قصد آپدیت کردن دستگاه ویندوزی خود را نداشته باشید، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. مایکروسافت در سیاستی تازه، هر چند ماه ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران نسخه‌های پیشین نیز قرار می‌دهد.

با توجه به تمام این‌ها، ردموندی‌ها در نظر دارند تا به‌روزرسانی نیمه دوم 2022 را برای ویندوز 11 منتشر کنند و از سال آینده سیاست منسجم‌تری را برای پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز اجرا کنند. هنوز مشخص نیست که ویندوز 12 از چه ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسل‌های پیشین برخوردار است، اما می‌توان امیدوار بود که مانند ویندوز 11 جذاب باشد. فعلا نمی‌توان صحت تمام این اطلاعات را تأیید کرد و باید منتظر گزارشات تکمیلی بیشتری باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AliReza Majidi
    AliReza Majidi | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    ویندوز ۱۱ واقعا خیلی خیلی قشنگه، حرف نداره کاش ۱۲ هم بهتر از ۱۱ باشه😀

  • Pe body
    Pe body | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    من توی یوتیوب یه کانسپت قشنگ ازش دیدم ای کاش اینجوری باشه : https://m.youtube.com/watch?v=xmIBrP3zATA

مطالب پیشنهادی