ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسکوسموس
علمی

رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه از کار برکنار شد

«دیمیتری روگوزین»، مدیر کل سازمان فضایی فدرال روسیه یا روسکوسموس به طور رسمی توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه از سمت خود برکنار شد. هنوز دلیل این تصمیم اعلام نشده است. بر اساس بیانیه رسمی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

«دیمیتری روگوزین»، مدیر کل سازمان فضایی فدرال روسیه یا روسکوسموس به طور رسمی توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه از سمت خود برکنار شد. هنوز دلیل این تصمیم اعلام نشده است.

بر اساس بیانیه رسمی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر برکناری روگوزین از وظایفش امضا کرد. در این فرمان، به نقل از وب‌سایت اسپیس دات‌کام توضیح داده شده که پوتین «دیمیتری اولگوویچ روگوزین را از سمت مدیر کل شرکت فضایی ایالتی روسکوسموس برکنار می‌کند» و این دستور «از تاریخ امضا آن لازم الاجرا می‌شود.»

روسیه

بنابراین آقای روگوزین که به مدت پنج سال رهبری روسکوسموس را برعهده داشت و با بیانیه‌های تحریک‌آمیز خود انتقادات بین‌المللی زیادی را به همراه داشته، اکنون از سمت خود کنار رفته است. او اواخر سال گذشته به دنبال جنگ اوکراین و روسیه و تحریم‌های ایالات متحده، تهدید کرده بود که اگر ناسا همکاری خود با این کشور را قطع کند، ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی در آسمان سقوط کند.

رئیس جدید سازمان فضایی روسیه

روسکوسموس با جدایی روگوزین، توسط «یوری بوریسف» اداره می‌شود که از سال 2018 به عنوان معاون نخست وزیر روسیه فعالیت می‌کرد و پیش از این معاون وزیر دفاع بوده است. انتصاب او به عنوان رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه تا حدی می‌تواند نشان دهد که روسیه قصد دارد جنبه نظامی آژانس فضایی خود را افزایش دهد.

روسیه
یوری بوریسف

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که فعالیت بعدی روگوزین در چه زمینه و بخشی خواهد بود، اما به گفته سایت خبری مستقر در لتونی Meduza، او ممکن است به‌زودی بر عملیات شرق اوکراین نظارت داشته باشد. هرچند این موضوع هنوز تایید نشده، اما گفته می‌شود که او ممکن است به عنوان رئیس ستاد پوتین نیز فعالیت خود را ادامه دهد.

این خبر می‌تواند فشار زیادی را از روی ناسا بردارد که با وجود جوسازی و تحریکات روگوزین همیشه تلاش داشته تا عملیات خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی