ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید هر گوشی 12S اولترا چقدر روی دست شیائومی خرج می‌گذارد؟

شیائومی 12S اولترا قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی تا به امروز است که مسلما قطعات گران‌قیمتی دارد، اما چینی‌ها برای ساخت هر دستگاه از این پرچمدار چقدر هزینه می‌کنند؟ نزدیک به دو هفته پیش شیائومی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

شیائومی 12S اولترا قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی تا به امروز است که مسلما قطعات گران‌قیمتی دارد، اما چینی‌ها برای ساخت هر دستگاه از این پرچمدار چقدر هزینه می‌کنند؟

نزدیک به دو هفته پیش شیائومی از جدیدترین پرچمدارش برای 2022 رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که طراحی و دوربین منحصر به‌فردی دارد و در تست بازی موفق به شکست آیفون 13 پرو مکس شده است.

این گوشی هوشمند در نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی نزدیک به 900 دلار دارد، اما شیائومی برای ساخت این دستگاه چقدر هزینه می‌کند؟ گزارش جدید شرکت تحقیقاتی کانترپوینت به این سوال پاسخ می‌دهد.

هزینه ساخت شیائومی 12S اولترا

طبق گزارش اخیر، هزینه ساخت هر دستگاه شیائومی 12S اولترا برابر 516 دلار است که البته این هزینه مربوط به قطعات و مواد مورد استفاده در آن (BoM) می‌شود. بخش بالایی از هزینه ساخت مربوط به تراشه و دوربین غول‌پیکر این گوشی هوشمند است.

ظاهرا شیائومی برای خرید سنسور سونی IMX989 هزینه‌ای برابر 79 دلار پرداخت کرده که تقریبا 15 درصد هزینه کلی قطعات پرچمدار می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید قطعه‌ای گران‌تر از دوربین در این دستگاه استفاده نشده، اشتباه می‌کنید چرا که کوالکام تراشه پرچمدارش را با قیمت بالاتری می‌فروشد.

هزینه ساخت شیائومی 12S اولترا

کوالکام چیپ پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک را با قیمت 128 دلار به شیائومی فروخته که 25 درصد هزینه کلی مواد پرچمدار چینی‌ها را شامل می‌شود. شیائومی همچنین برای نمایشگر و سیستم ذخیره‌سازی این پرچمدارش به ترتیب 89 و 58 دلار هزینه کرده. قطعه گران‌قیمت بعدی، سیستم 5G است که 24 دلار برای شیائومی آب خورده است.

به نظر می‌رسد شیائومی نزدیک به 60 درصد قیمت فروش گوشی 12S اولترا را خرج قطعات مورد استفاده برای ساخت آن کرده، با این حال 40 درصد دیگر بطور کامل سود به حساب نمی‌آید. در حقیقت باید هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی را هم درنظر بگیریم تا بتوانیم به سود شیائومی از فروش این پرچمدار برسیم. با این حال، 12S اولترا حاشیه سود شیائومی را افزایش می‌دهد.

در این مطلب می‌توانید ویدیوی کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali karimi
    ali karimi | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام، اول بگم که من جاهای دیگه سایت رو نگاه کردمو قسمتی که بشه به پشتیبانی محترم سایت دیجایتوپیام داد پیدا نکردم واسه همین مجبور شدم اینجا بگم، درخواستم اینه که اول یه قسمت بزارید که اعضای سایت بتونن انتقاد یا پشنهادی بدن و دوم اینکه مهمتره یه قسمتی هم به نظرات اضافه کنید که بشه نظرات رو بشه دوباره ویرایش داد، چون یجایی میبینی طرف نظرشو مینویسه و ارسال میکنه و بعدش یادش میاد که یچیزی رو یادش رفته بنویسه، اگه گزینه ویرایش داشته باشه میتونه بازم همون پیامی که داده رو یکبار دیگه ادامه پیام یا وسط یا اول پیام چیزیهایی که یادش رفته بود رو اضافه کنه، ممنون از سایت خوب دیجایتو، این موارد رو انجام بدید خیلی ممنون میشیم ازتون، موفق باشید، خسته نباشید، خداحافظ.

  • ali karimi
    ali karimi | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام، من یه نظری دارم، البته بیشتر یه سواله، چرا در مورد گوشی که قرار نیست فروش جهانی داشته باشه و فقط مختص بازار چین هستش(البته تا جایی که میدونم) چرا،اینقدر خبر میزارن،منظورم به سایت خوب دیجایتو نیستش کلی میگم،ما بخواییم نظر بدیم و بین نظرات حتی بعضی وقتهام میشه 2نفر یا چندنفر ماهم بحثم میکنن،چه فایده، هیچی، 🙂بقول گفتنیها حرص رو ما بوخوریم کیفیشو یکی دیگه منظورم چینی ها هستش

مطالب پیشنهادی