ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین سایت‌های تبدیل فرمت آنلاین آشنا شوید

فرمت‌های بی‌شماری در دنیای کامپیوتر وجود دارند و برنامه‌های زیادی برای تبدیل و تغییر این فرمت ها توسعه پیدا کرده‌اند. با این حال همه ما نمی‌خواهیم برای یک تبدیل فرمت ساده روی سیستم‌تان نرم افزار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۷

فرمت‌های بی‌شماری در دنیای کامپیوتر وجود دارند و برنامه‌های زیادی برای تبدیل و تغییر این فرمت ها توسعه پیدا کرده‌اند. با این حال همه ما نمی‌خواهیم برای یک تبدیل فرمت ساده روی سیستم‌تان نرم افزار نصب کنیم و بجای این کار ترجیح می‌دهیم به سراغ ابزارهای آنلاین برویم. در همین راستا می‌خواهیم شما را با بهترین سایت‌های تبدیل یا تغییر فرمت آنلاین انواع فایل از جمله عکس آشنا کنیم.

بنابر هر دلیلی شاید بخواهید فرمت یک فایل را تغییر دهید؛ حالا این دلیل می‌تواند عدم پشتیبانی یک دستگاه خاص از فرمت اولیه باشد یا برای مثال کاهش حجم فایل اولیه. به همین دلیل نرم افزارها و ابزارهای آنلاین زیادی برای تبدیل فرمت فایل های مختلف از جمله فایل‌های صوتی، ویدیویی و عکس توسعه پیدا کرده‌اند.

بهترین ابزارهای تغییر فرمت فایل و عکس آنلاین

در این مطلب می‌خواهیم بهترین سایت‌های رایگان تبدیل فرمت آنلاین را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید فرمت فایل های مختلف از جمله عکس و اسناد را تغییر دهید. برای آشنایی با این وب‌سایت‌ها تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

Online-Convert.com

تبدیل فرمت آنلاین

پیش از اینکه شروع به تبدیل فرمت فایل خود کنید، می‌توانید فرمت‌های قابل پشتیبانی توسط این سایت را بررسی کنید. در پایین صفحه اصلی یک بخش کوچک وجود دارد که می‌توانید در آن فرمت ابتدایی و نهایی خود را وارد کرده و با کلیک روی گزینه Go، به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از چنین کاری پی ببرید، در زیر این بخش تبدیل فرمت‌های محبوب نیز قرار گرفته‌اند.

در صفحه اصلی مبدل‌های مختلف به چشم می‌خورند که برای مثال می‌توان به مبدل فایل‌های صوتی، عکس، فیلم و کتاب الکترونیکی اشاره کرد. در هر کدام از این باکس‌ها یک نوار قرار گرفته که با باز کردن آن، می‌توانید فرمت نهایی مورد نظر خود را پیدا کنید. با این کار به یک صفحه جدید می‌روید که در آن می‌توانید فایل خود را آپلود یا اینکه URL آن را وارد کنید. در نهایت با کلیک روی گزینه «Convert File»، تبدیل فرمت انجام می‌شود و فایل نهایی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

Convert.Files

تبدیل فرمت آنلاین

این سایت از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید انواع فایل را در آن آپلود کرده و خروجی بگیرید. Convert.Files امکان تغییر فرمت فایل‌های مختلف شامل اسناد، کتاب الکترونیکی، فیلم، عکس و فایل‌های صوتی را برای شما فراهم می‌کند. در این سایت ابتدا باید فایل خود را آپلود کنید و سپس فرمت آن به صورت خودکار شناسایی می‌شود.

مقابل بخش فرمت ورودی، فرمت خروجی قرار گرفته که می‌توانید در آن فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید فایل مورد نظر خود را تبدیل کرده و دانلود کنید یا اینکه با انتخاب گزینه‌ مربوطه، لینک دانلود را درون ایمیل خود دریافت کنید. با اتمام تبدیل فرمت، روی لینک کلیک کنید تا فایل جدید دانلود شود.

Convertio

تبدیل فرمت آنلاین

اگر می‌خواهید با سرعت بالا فرمت فایل‌های موجود در کامپیوتر، دراپ باکس یا گوگل درایو را تبدیل کنید یا با URL دست به چنین کاری بزنید، سایت Convertio را بررسی کنید. فایل مورد نظر خود را درون سایت آپلود کرده و سپس نوع آن مانند تصویر، اسناد و کتاب الکترونیکی انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی این سایت، امکان تبدیل همزمان چندین فایل به صورت همزمان است که برای این کار باید روی گزینه «Add More Files» کلیک کنید.

پس از آپلود فایل و انتخاب نوع فرمت خروجی، با کلیک روی دکمه «Convert» می‌توانید روند را مشاهده کنید و همچنین حجم آن نیز به نمایش گذاشته می‌شود. در نهایت با کلیک روی گزینه دانلود، هر یک از فایل‌های جدید را دریافت کنید. امکان دانلود فایل ZIP حاوی تمام تبدیل‌ها نیز برای شما در این سایت فراهم شده که کاربردی است.

Zamzar

تبدیل فرمت آنلاین

Zamzar یکی از بهترین سایت‌های تبدیل فرمت آنلاین محسوب می‌شود که از ۱۱۰۰ نوع تبدیل فایل پشتیبانی می‌کند. در صفحه اصلی محبوب‌ترین تبدیل فرمت‌ها قرار گرفته که می‌توانید به صورت مستقیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید در این سایت فایل مورد نظر خود را آپلود کرده یا لینک آن را وارد کنید.

این سایت در مقایسه با نمونه‌های قبلی یک تفاوت بزرگ دارد که آن، وارد کردن اجباری ایمیل برای دریافت فایل جدید است. در Zamzar یک اینباکس برای کاربر در نظر گرفته شده که می‌تواند تبدیل‌های خود را مدیریت کند، البته برای چنین قابلیتی باید هزینه پرداخت کرد. اگر مشکلی با وارد کردن ایمیل برای تبدیل فرمت آنلاین ندارید، Zamzar را امتحان کنید.

FileZigZag

تبدیل فرمت آنلاین

FileZigZag یک سایت تبدیل فرمت آنلاین مبتنی بر ایمیل مشابه با Zamzar است. این سایت از اسناد، فایل‌های صوتی، عکس و ویدیو پشتیبانی می‌کند. فایل مورد نظر خود را آپلود کرده و فرمت خروجی را انتخاب کنید. آدرس ایمیل خود را وارد و سپس روی گزینه «Convert» کلیک کنید. پس از دریافت ایمیل، با دنبال کردن لینک می‌توانید به فایل جدید دست پیدا کنید.

پس از تبدیل فایل شما، FileZigZag چندین گزینه در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید فایل خود را از سرورهای آن‌ حذف کنید، البته چنین کاری پس از سه روز به صورت خودکار انجام خواهد شد. علاوه بر این امکان آپلود فایل تبدیل شده درون حافظه ابری نیز برای کاربران فراهم شده است.

 FreeFileConvert

تبدیل فرمت آنلاین

FreeFileConvert از ۸۷۰۰ ترکیب تبدیل فایل پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر فرمت فایل شما چندان شناخته شده نیست، سری به این سایت بزنید. شما می‌توانید به صورت همزمان ۵ فایل را در این سایت تبدیل کنید، البته نوع آن‌ها باید یکسان باشد. فایل خود را آپلود کنید و نوار مربوط به فرمت خروجی به صورت خودکار بهترین پیشنهادات را در اختیارتان قرار می‌دهد. در نهایت روی گزینه «Convert» کلیک کرده و فایل نهایی را دانلود کنید.

در این سایت شما می‌توانید فرمت فایل‌های مختلف مانند اسناد، کتاب الکترونیکی، صوتی، تصویر و CAD را تغییر دهید. با انتخاب گزینه «Formats» در صفحه اصلی، تمام فرمت‌های قابل پشتیبانی را می‌توانید مشاهده کنید.

File-Converter-Online.com

تبدیل فرمت آنلاین

به سراغ یکی دیگر از سایت های تبدیل فرمت آنلاین این لیست می‌رویم. File-Converter-Online رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای شروع کار باید فایل مورد نظر خود را با کلیک روی گزینه «Choose File»، درون آن آپلود و فرمت خروجی را انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه «Start Converting»، فرایند تبدیل فرمت آغاز می‌شود. در آخر هم فایل خروجی را دانلود کنید.

این سایت امکان تبدیل فرمت فایل‌های صوتی، ویدیویی، عکس و اسناد را برای شما فراهم می‌کند. از سایر دسته‌بندی‌های این سایت می‌توان به کتاب‌های الکترونیکی اشاره کرد. در صفحه اصلی با انتخاب گزینه «All Converters» می‌توانید به تمام مبدل‌ها دست پیدا کنید. ضمنا این سایت امکانات دیگری مانند فشرده سازی PDF یا ویدیو، ساخت فایل گیف و ادغام فایل‌های PDF را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن را هم امتحان کنید.

Raw.Pics.io

وب‌سایت Raw.Pics.io نه تنها یک ابزار کاربردی است، بلکه طراحی زیبایی هم دارد و این طراحی به گونه‌ای است که شما را به استفاده از خودش ترغیب می‌کند. در حقیقت چنین سبک طراحی در سایت‌های تغییر فرمت عکس آنلاین کمیاب است.

از آنجایی که با یک وب‌سایت تغییر فرمت عکس آنلاین روبه‌رو هستیم، تمرکز Raw.Pics.io روی فایل‌های منبع RAW قرار دارد و از فرمت‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • DNG
  • CR2
  • NEF
  • ARW
  • ORF
  • PEF
  • RAF
  • PDF
  • JPG

شما می‌توانید از تصویر در فرمت‌های PNG ،JPG و WEBP خروجی بگیرید و البته تنها امکان تغییر سایز فایل‌های JPG در این ابزار آنلاین وجود دارد.

CloudConvert

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین تغییر فرمت عکس، CloudConvert نام دارد که می‌تواند فرمت‌های مختلف را از منابع متنوع تغییر دهد. شما می‌توانید از سیستم‌تان درون این وب‌سایت عکس آپلود کنید یا به سراغ اکانت‌های سرویس‌های ابری مانند گوگل درایو و دراپ باکس بروید. حتی امکان استفاده از URL فایل هم وجود دارد. این وب‌سایت همچنین از فرمت‌های عکس زیادی برای ورودی و خروجی پشتیبانی می‌کند.

این وب‌سایت سرویس رایگان و پریمیوم در اختیارتان قرار می‌دهد که در نسخه رایگان هر روز 25 دقیقه زمان برای تبدیل فایل در اختیارتان قرار می‌گیرد و حداکثر حجم هم 1 گیگابایت است. همچنین می‌توانید به صورت همزمان 5 فایل را تبدیل کنید. نسخه پریمیوم این ابزار هم حداقل ماهانه 8 دلار از کاربران هزینه می‌گیرد، با این حال نسخه رایگان برای اکثر کاربران کافی است.

OnlineConvertFree.com

یکی دیگر از دیگر از وب‌سایت‌های کاربردی برای تبدیل فرمت آنلاین، OnlineConvertFree نام دارد که از فرمت‌ها و فایل‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. این ابزار رایگان همچنین رابط کاربری و سرعت مناسبی برای تبدیل فایل‌ها دارد و برای مثال از تغییر فرمت آنلاین عکس هم پشتیبانی می‌کند. فایل‌های مورد پشتیبانی این وب‌سایت به شرح زیر هستند:

  • کتاب‌های الکترونیکی
  • فایل‌های صوتی
  • ویدیو
  • عکس
  • اسناد و PDF
  • آرشیو

اگرچه این ابزار آنلاین قابلیت‌‌های رایگان زیادی دارد و می‌توانید برای تبدیل فرمت فایل‌های مختلف از آن استفاده کنید، اما با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو هستیم که البته برای کاربران عادی چندان دردسرساز نمی‌شوند. ارزان‌ترین سرویس پریمیوم این وب‌سایت ماهیانه 6.99 دلار از کاربر هزینه می‌گیرد.

Convertfiles.com

وب‌سایت Convertfiles مشابه OnlineConvertFree است، چرا که از فرمت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تغییر فرمت سریع فایل‌های مختلف مانند عکس و ویدیو هستید، می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. وب‌سایت Convertfiles از فایل‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • کتاب‌های الکترونیکی
  • عکس
  • فایل‌های صوتی
  • ویدیو
  • اسناد
  • آرشیو
  • فایل‌های ارائه
  • فایل‌های ترسیمی

هر فرمت دسته‌بندی مخصوص به خود را دارد و پس از آپلود فایل از طریق سیستم درون این وب‌سایت، باید فرمت ورودی را انتخاب کنید. در ادامه فرمت خروجی مدنظرتان را انتخاب کرده و روی گزینه Convert کلیک می‌کنید. Convertfiles رابط کاربری ساده‌ای دارد و گزینه‌ای مناسب برای مصارف شخصی به حساب می‌آید.

Onlineconverter.com

یکی دیگر از وب‌سایت‌های کاربردی برای تغییر فرمت فایل مانند عکس، Onlineconverter است. این ابزار آنلاین در مقایسه با سایر وب‌سایت‌های این لیست رابط کاربری شلوغ‌تری دارد، با این حال همچنان کاربردی است و می‌توانید فرمت فایل‌های متنوعی مانند موارد زیر را در آن تبدیل کنید:

  • ویدیو
  • فایل‌های صوتی
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • عکس
  • اسناد

در این وب‌سایت باید ابتدا نوع فایل را انتخاب کنید و روی گزینه Go بزنید. در ادامه به صفحه مربوط به مبدل نوع فایل مانند عکس می‌روید. در این صفحه یک منوی کشویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که فرمت فایل خروجی را به شما نشان می‌دهد. فرمت مدنظرتان را انتخاب کرده، فایل را آپلود می‌کنید و در نهایت گزینه Convert را می‌زنید. در این صفحه همچنین می‌توانید از فرمت‌های مورد پشتیبانی این وب‌سایت هم مطلع شوید.

شما با هرکدام از ابزارهای آنلاین بالا و بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه برنامه‌ای روی سیستم یا حتی گوشی هوشمندتان، می‌توانید فرمت فایل‌های مختلف مانند ویدیو، فایل های صوتی و عکس را به صورت آنلاین تغییر دهید. اگرچه قابلیت‌های تمام وب‌سایت‌های معرفی شده یکسان نیستند، اما تمام آن‌ها برای کاربران عادی کاربردی هستند و می‌توانند نیازهایتان را برطرف کنند.

سوالات متداول کاربران

آیا می توان فرمت تصاویر را با سرویس های آنلاین تغییر داد؟

سال هاست که با پیشرفت فضای آنلاین و سرویس های خدماتی آنلاین سایت های تغییر فرمت هم به این جمع اضافه شده اند. شما می توانید با سرچ عبارت converter online آنها را بیابید.

بهترین سرویس های آنلاین برای تغییر فرمت تصاویر چیست؟

Online-Convert.com، Convert.Files، Convertio، Zamzar جزو بهترین سرویس های تغییر فرمت آنلاین تصاویر هستند.

کدام سرویس بدون محدودیت تعداد تصاویر عملیات تبدیل را انجام می دهد؟

معمولا سرویس های تبدیل فرمت عکس محدودیت تعداد و حجم دارند و برای دسترسی به سروی بدون محدودیتشان باید اشتراکشان را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی