ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر شگفت‌انگیز دیگری از مریخ‌نورد ناسا: این بار تخته‌سنگی شبیه ایموجی «پو»

مریخ نورد ناسا در مسیر اکتشافی خود اکنون با صخره‌ای سنگی روبرو شده است. تخته سنگ به شکل عجیب و جالبی شبیه ایموجی «پو» است که البته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این صخره ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

مریخ نورد ناسا در مسیر اکتشافی خود اکنون با صخره‌ای سنگی روبرو شده است. تخته سنگ به شکل عجیب و جالبی شبیه ایموجی «پو» است که البته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این صخره شبیه بلوط فسیل‌شده، لاک پشتی که لباس خواب پوشیده و مدفوع است. 

مریخ نورد ناسا به کاوش ادامه می‌دهد و هر لحظه تصاویر شگفت‌انگیزتری از مریخ به زمین می‌فرستد. این صخره سنگی ظاهرا ابعادی به اندازه خود مریخ نورد دارد و شبیه یک SUV کوچک است. 

«جیسون میجر» یکی از محققان ناسا از تاریخ 15 ژوئیه تاکنون سه تصویر از این تخته سنگ را با یکدیگر ترکیب کرده تا دید بهتری از این صخره مریخی ارائه دهد. 

مریخ نورد ناسا به کاوش ادامه می‌دهد

به نظر‌ می‌رسد با تصاویری که مریخ نورد ارسال می‌کند، از هر زمان دیگری به مریخ نزدیک‌تر هستیم و می‌توانیم در جریان اتفاقات آن قرار بگیریم. حتی برخی کاربران فضای مجازی می‌گویند این روزها به شکلی در جریان اتفاقات مریخ قرار می‌‌گیریم که گویی در حال پیاده‌روی روی سطح آن هستیم. 

تیم مریخ نورد ناسا، این صخره را به نام جزیره‌ای در برزیل یعنی «Ilha Novo Destino» نامگذاری کرده‌اند. 

«لورن ادگار»، زمین شناس سیاره‌ای USGS در گزارش جدید خود به این موضوع اشاره کرد که چنین ماموریت‌هایی به ما کمک می‌‌کنند تا به درک جدیدی از مریخ دست پیدا کنیم. 

«آستر کوارت»، زمین شناس سیاره‌ای دیگری نیز چند نما از بازوی رباتیک مریخ نورد ناسا به اشتراک گذاشته که لحظات هیجان انگیزی را به تصویر می‌کشد. 

این مریخ نورد از سال 2012 در دهانه گیل بوده است. یکی از اهداف مریخ‌نورد ناسا این است که آن منطقه را از نظر قابل سکونت بودن مورد بررسی قرار دهد. حال باید دید مریخ نورد ناسا در ادامه چه مسیری را طی می‌کند و با چه دستاوردهایی ساکنین زمین را هیجان ‌زده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی