ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
علمی

ناسا تاریخ‌ پرتاب‌ آزمایشی موشک ماموریت آرتمیس را تعیین می‌کند

آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) اعلام کرد قصد دارد موشک عظیم‌الجثه خود یعنی «سیستم پرتاب فضایی» یا «Space Launch System» (یا SLS) را در اولین پرتاب‌اش در اواخر ماه آگوست به فضا بفرستد. اگرچه هنوز ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) اعلام کرد قصد دارد موشک عظیم‌الجثه خود یعنی «سیستم پرتاب فضایی» یا «Space Launch System» (یا SLS) را در اولین پرتاب‌اش در اواخر ماه آگوست به فضا بفرستد. اگرچه هنوز این سیستم به‌طور نهایی آماده نشده است، اما ناسا تاریخ‌های هفت شهریور (29 آگوست)، یازده شهریور (2 سپتامبر) و چهاردهم شهریور (5 سپتامبر) را برای پرتاب آن درنظر گرفته است.

SLS یکی از اجزای اصلی برنامه «آرتمیس» ناسا است که در هدف آن بازگرداندن انسان به ماه است. این موشک که برای حمل کپسول خدمه «اوریون» یا «Orion» ناسا به فضا طراحی شده است، قرار است در چند سال آینده ماموریت‌هایی را انجام دهد که هدف نهایی آن قدم زدن مجدد فضانوردان بر سطح ماه است. اما ناسا برای اطمینان از صحت کارکرد، قصد دارد کپسول خالی اوریون را به مدار ماه بفرستد.

مقامات ناسا تاکید کردند که هیچکدام از تاریخ‌ها قطعی نیست اما این اعلامیه آن را بیش از همیشه به پرتاب نزدیک می‌کند. SLS تقریبا برای یک دهه درحال توسعه بوده است. ناسا در ابتدا قصد داشت آن را در سال 2017 با پرواز آزمایشی مورد بررسی قرار دهد، اما مشکلاتی متعددی سبب تاخیر این برنامه شد.

ناسا

بسته به روزی که SLS پرتاب شود، مدت زمان ماموریت متفاوت خواهد بود.

هفت شهریور: این ماموریت 42 روز طول می‌کشد و درنهایت «اوریون 10» در اقیانوس فرود می‌آید.

یازده شهریور: این ماموریت 39 روز طول می‌کشد و اوریون در 19 مهر (11 اکتبر) در اقیانوس فرود می‌آید.

چهارده شهریور: این ماموریت 42 روز طول می‌کشد و اورین در 25 مهر (17 اکتبر) در اقیانوس فرود می‌آید.

اگر ناسا نتواند SLS را برای پرتاب در یکی از این تاریخ‌ها آماده کند، موقعیت مناسب بعدی اواخر سپتامبر خواهد بود. این تاریخ‌ها براساس موقعیت ماه نسبت به زمین تعیین می‌شوند تا SLS بتواند با موفقیت وارد مسیر مناسب اطراف ماه شود و اجازه دهد خدمه فرضی اوریون در این مرحله نور خورشید را برای مدت طولانی‌تری احساس کنند.

جدول زمانی همچنان می‌تواند در هفته‌های آینده تغییر کند. اما در حال حاضر، ناسا برنامه‌ای برای پرتاب SLS دارد و این موشک ممکن است امسال فضا را ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی