ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس رکورد سالانه‌اش را شکست؛ پرتاب 32 راکت تنها در 7 ماه

اسپیس ایکس دیروز برای سی و دومین بار در سال 2022 راکت فالکون 9 را پرتاب کرد تا رکورد بیشترین تعداد پرتاب فضاپیما برای این شرکت در طول یک سال را بزند. البته با توجه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اسپیس ایکس دیروز برای سی و دومین بار در سال 2022 راکت فالکون 9 را پرتاب کرد تا رکورد بیشترین تعداد پرتاب فضاپیما برای این شرکت در طول یک سال را بزند. البته با توجه به این که صرفا بیش از نیمی از سال جاری میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، احتمالا باید منتظر ارتقای هرچه بیشتر این رکورد باشیم.

اسپیس ایکس به جز در سال 2019، هر سال در حال افزایش تعداد پرتاب‌های خود بوده است. این شرکت در سال 2021 در مجموع 31 پرتاب انجام داد که رکورد تاریخی این شرکت محسوب می‌شد. اما حالا که در هفتمین ماه سال میلادی هستیم، این رکورد شکسته شده است.

کمپانی ایلان ماسک در ابتدای سال 2022 هدف‌گذاری کرد که تا پایان سال مجموعاً 52 پرتاب انجام دهد. «سندی مگنوس»، فضانورد سابق ناسا و عضو هیئت مشورتی ایمنی هوافضای این سازمان در ماه ژانویه گفته بود که ناسا و اسپیس ایکس نباید ایمنی را فدای افزایش تعداد پرتاب‌ها کنند.

اسپیس ایکس

ولی این شرکت فعلا مطابق برنامه پیش رفته است. البته پرتاب دیروز در اصل قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، اما ثانیه‌هایی قبل از پرتاب مشکلی به وجود آمد که باعث شد ماموریت لغو شود. این اولین بار در چند ماه اخیر بود که اسپیس ایکس مجبور شد یک ماموریت خود را به خاطر مشکل فنی به تعویق بیندازد.

اسپیس ایکس مشتری خودش است

یکی از دلایلی که باعث شده این شرکت بتواند در سال جاری چنین برنامه شلوغی داشته باشد، این است که اسپیس ایکس مشتری اصلی خودش است. بسیاری از این پرتاب‌ها مربوط به ارسال ماهواره‌های استارلینک به مدار بوده و پرتاب سی و دوم هم شامل 46 ماهواره دیگر بود. این شرکت حالا 2600 ماهواره در مدار دارد.

تقریبا همه راکت‌های فالکون 9 که امسال پرتاب شده‌اند، قبلا هم پرواز کرده بودند. این مسئله نشان می‌دهد که این شرکت تا چه اندازه در استفاده مجدد از فضاپیماهای خود مهارت پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی