ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش سال 1400 یکتانت: همکاری با 2300 وب‌سایت و 55 هزار کسب‌وکار

گزارش سال 1400 یکتانت، با اشاره به اینکه این آژانس تبلیغات دیجیتال در سال گذشته در 128 میلیون دستگاه تبلیغات را به نمایش گذاشته، از افزایش قابل توجه همکاری یکتانت با کاربران خود خبر داده. ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۰

گزارش سال 1400 یکتانت، با اشاره به اینکه این آژانس تبلیغات دیجیتال در سال گذشته در 128 میلیون دستگاه تبلیغات را به نمایش گذاشته، از افزایش قابل توجه همکاری یکتانت با کاربران خود خبر داده. گزارش سال 1400 بیانگر آن است که یکتانت با 2300 وبسایت نمایش‌دهنده همکاری داشته و تعداد کاربرانش با افزایش 22 هزارتایی، به 55 هزار کسب‌وکار رسیده است.

یکتانت در گزارش سالانه خود به افزایش 22 هزار کسب‌وکاری که از این پلتفرم خدمات دریافت می‌کنند اشاره کرده است. این افزایش تعداد کاربران به نظر می‌رسد به دلیل افزایش خدمات و توسعه انوع خدماتی که یکتانت ارائه می‌دهد هم باشد.

از سویی دیگر، بر اساس آمار منتشر شده، یکتانت در سال 1400 با 2300 وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته که 1938 از جایگاه‌های همسان برای نمایش تبلیغات در سایت خود استفاده کرده‌اند.

یکتانت در مسیر ارائه بهترین کیفیت تبلیغات دیجیتال

گروه یکتانت در بخش ابتدایی گزارش سالانه خود با توضیح درباره هدف این مجموعه تاکید کرده در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت در بازار تبلیغات آنلاین است؛ از همین رو اقدام به ارائه سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در این راستا کرده تا در نهایت هدف یکتانت که پاسخگویی به تمامی نیازهای کسب‌وکارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ است، محقق شود.

یکتانت تا امروز 9 کسب‌وکار را بر اساس گزارش سال 1400 خود توسعه داده و بر روی دو کسب‌وکار ایران‌هاب و ایران‌سامانه سرمایه‌گذاری کرده است.

نجوا یکی از 9 کسب‌وکاری است که یکتانت توسعه داده است. نجوا در سال 1397 با هدف مدیریت کاربران ساخته شد. نجوا در حقیقت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با ارائه سرویس‌های پوش نوتیفیکیشن و بازاریابی ایمیلی و پیامکی، شبکه مشتریان همیشگی و پیامکی حفظ شود.

یکتانت در گزارش سال 1400 خود اعلام کرده که بیش از 8000 وب‌سایت و کسب‌وکار از این سرویس استفاده می‌کنند و تا کنون 94 میلیون دستگاه منحصر به فرد به نجوا دسترسی ارسال وشش نوتیفیکیشن داده‌اند. در همین روند 142 میلیون ایمیل و 12 میلیون پیامک ارسال شده است.

در روند پاسخ به نیاز کاربران، تریبون هم در راستای انتشار رپورتاژ آگهی ساخته شد. این پلتفرم هم در سال 1397 ساخته شد و سرویس‌های تبلیغات در پادکست، تولید محتوا و لینک پرومکس را ارائه می‌دهد. بیش از 19 هزار کسب‌وکار از این پلتفرم برای ارنتشار رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند و بیش از 1400 رسانه هم ناشر رپورتاژهای تریبون هستند.

ادیوری، کسب‌وکار دیگری است که یکتانت راه‌اندازی کرده تا کاربران با استفاده از آن امکان تبلیغات در اپلیکیشن‌ها را داشته باشند. بر اساس گزارش 1400 یکتانت، در حال حاضر بیش از 5هزار اپلیکیشن بازی به عنوان ناشر تبلیغات با ادیوری همکاری می‌کنند. نکته جالب توجه درمورد فعالیت ادیوری در سال 1400 هم انتشار بیش از یک میلیارد تبلیغ به طور ماهانه است.

یکتانت در حوزه تبلیغات گوگل هم فعالیت داشته و گوگل‌ادز سرویسی است که در سال 1400 بیش از 700 کمپین برای برندهای بزرگ ایرانی مدیریت و اجرا کرده است. همچنین این سرویس در سال گذشته بیش از یک میلیارد تبلیغ را در سال گذشته، در سرویس‌های گوگل نمایش داده است.

جریان، هم نام پلتفرمی است که یکتانت به منظور بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی ساخته است. جریان در سال گذشته بیش از 9هزار کمپین تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی اجرایی کرده است. جریان در حقیقت در بیش از 6500 پیج و کانال حضور داشته است. همچنین تبلیغ‌کننده‌های سال 1400 جریان بیش از 2800 مورد بوده‌اند.

یک لینک سرویس دیگری است که یکتانت به منظور ساخت لینک بایو اینستاگرام به کاربران خود ارائه داده است. قابلیت پست لینک هم که از امکانات سرویس یک‌لینک است، این امکان را بای کاربران فراهم کرده که صفحه اینستاگرام خود را به صفحات مرتبط سایت لینک کنند و نرخ تبدیل خود را چندین برابر افزایش دهند.

گزارش سالانه یکتانت بر این موضوع تاکید کرده که یک لینک در سال گذشته به طور روزانه بیش از 100هزاربار بازدید داشته و بیش از 50 هزار کاربر فعال هم داشته است.

هارمونی، آژانس 360 درجه تبلیغاتی یکتانت است که سرویس‌های مرتبط با تبلیغات را در همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد. هارمونی در سال گذشته 22 کمپین تبلیغات دیجیتال را برای مشتریان خود طراحی و اجرا کرده و در این کمپین‌ها بیش از 2هزار اقدام از فروش، جذب سرنخ تا نصب اپلیکیشن انجام شده است.

چاوش هم محصولی است که یکانت برای حوزه فروش در اختیار کاربران خود قرار داده است. بر اساس گزارش سالانه یکتانت، در سال گذشته بیش از 1300 ناشر تبلیغات چاوش را در رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند. چاوش در حقیقت برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا هرکسی از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کند و ازای هر فروش یا اقدامی که انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کند.

آکادمی نووا هم در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ فعال است، نووا در سال گذشته 800 ساعت آموزش تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داده و در نتیجه فعالیت‌های آن 200 متخصص دیجیتال مارکتینگ سال گذشته از آکادمی نووا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

کاربران یکتانت و ارتباط پلتفرم با آنها

یکتانت در گزارش سالانه خود به افزایش 22هزار کسب‌وکاری که از این پلتفرم خدمات دریافت می‌کنند اشاره کرده است. این افزایش تعداد کاربران به نظر می‌رسد به دلیل افزایش خدمات و توسعه انوع خدماتی که یکتانت ارائه می‌دهد هم باشد.

هرچند به هر روی رشد یک پلتفرم در همه ابعاد از نوع ارائه خدمات تا چگونگی ارتباط با کاربران همه با هم شرایطی را فراهم می‌کند که با اقبال بیشتر کاربران مواجه شود. جالب است که بیش از 37 هزار کسب‌وکاری که از یکتانت خدمات دریافت می‌کنند، حداقل در یکی دیگر از شرکت‌های گروه یکتانت هم خدمات دریافت می‌کنند.

گزارش سال 1400 یکتانت همچنین بر این موضوع تاکید کرده که تبلیغ‌کنندگان یکتانت از تمامی استان‌های کشور برای نمایش تبلیغات با یکتانت همکاری داشته‌اند. این موضوع بیانگر آن است که یکتانت توانسته جایگاه مناسبی در پراکندگی کشور به دست آورد.

اثرگذاری این روند تبلیغاتی با توجه به گستردگی و پراکندگی آن در همه استان‌های کشور هم قطعا بیشتر خواهد بود. اما آمارهای یکتانت نشان‌دهنده آن است که با وجود گستردگی و پراکندگی در همه استان‌های کشور، در نهایت استان تهران بیشترین و پررنگ‌ترین حضور را دارد.

یکی از دلایل استفاده بیشتر تهران از خدمات تبلیغات البته اثرگذاری بیشتر پایتخت بر جریان فروش و همچنین تمرکز بیشتر کسب‌وکارها در پایتخت به نظر می‌رسد. البته پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تبلیغ‌کنندگان را داشته‌اند.

کاربران یکتانت با ظرفیت 40میلیارد تبلیغ روبرو شدند

ظرفیت نمایش تعداد تبلیغات یکی از نکات قابل توجهی است ک منجر به انتخاب یک پلتفرم در حوزه تبلیغات می‌شود. یکتانت در نمودار زیر نشان داده که میانگین ماهانه نمایش تبلیغات در سال 1400 را به 40 میلیارد تبلیغ در ماه رسانده و این به معنی آن است که این میانگین نسبت به سال گذشته با رشد 13 درصدی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش در سال 1400 یکتانت 90 هزار و 873 کمپین تبلیغاتی ساخته است. این تعداد به این معنی است که یکتانت توانسته در سال گذشته به طور میانگین در هر روز 249 کمپین جدید ایجاد کند. اما این آمار، میانگین کلی تعداد تبلیغات یکتانت است که با توجه بیشتر و بررسی ماهانه عملکرد آن متوجه ماه‌های پرترافیک خواهیم شد.

در روند کاری سال گذشته یکتانت، ماه‌های آذر، بهمن و اسفند محبوب‌ترین ماه‌های سال برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بوده‌اند. به نظر می‌رسد آذر ماه به دلیل نزدیکی به شب یلدا، بهمن ماه به دلیل ولنتاین و اسفند ماه هم به دلیل نزدیکی به جشن‌های پایان سال محبوبیت بیشتری برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی داشته است.

3240 کمپین تبلیغاتی در روز 24 بهمن از طرف یکتانت اجرا شده و در تاریخ 25 بهمن که مصادف با ولنتاین هم بوده، 2 میلیارد تبلیغات در روز رکورد را به دست آورده است. همچنین در روز 11 اسفند هم 1230 تبلیغ‌کننده فعال در یکتانت حضور داشتند که کمپین‌های تبلیغاتی فعال داشته‌اند.

آموزش، فروشگاه و زیبایی بیشترین تبلیغات در یکتانت

بر اساس آمارهای گزارش سالانه یکتانت آموزش، فروشگاه اینترنی و زیبایی بیشتری میزان تبلیغات را داشته‌اند و در مقابل حمل‌ونقل، ورزش و تناسب اندام و سرگرمی، کمترین میزان تبلیغات را به خود اختصاص داده‌اند.

بودجه‌ای که کسب‌وکارهای مختلف هم برای تبلیغات در نظر می‌گیرند، یکی از نکات مهمی است که با نگاهی به آن می‌توان ظرفیت‌های بازار و همچنین سنگینی کفه کسب‌وکارها را مورد بررسی قرار داد. نمودار بررسی بودجه نشان دهنده آن است که مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و گردشگری به ترتیب بیشترین بودجه را برای حوزه تبلیغات خود اختصاص داده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش یکتانت به بررسی بودجه‌ای که هر کسب‌وکار به تفکیک حوزه فعالیت خود به تبلیغات اختصاص داده پرداخته است. بر اساس داده‌های به دست آمده حمل‌ونقل با وجود رقبای کم، اما بودجه تبلیغتی قابل توجهی را صرف امور تبلیغات خود کرده است. نکته جالب توجه این است که استفاده از کمپین‌های ویدیوئی در بین کسب‌وکارهای حمل‌ونقل محبوبیت بیشتری داشته است.

به هر حال کسب‌وکارها اهداف متفاوتی را در جریان تبلیغات دنبال می‌کنند. اهداف اصلی کسب‌وکارهای همکار یکتانت هم فروش آنلاین و افزایش ترافیک ورودی بوده و در مرحله بعد آگاهی از برند در جریان تبلیغات، مورد توجه قرار گرفته است.

تبلیغات روی موبایل یا دسکتاپ

کمپین‌های تبلیغاتی بیشتر روی موبایل محبوب هستند یا روی دسکتاپ؟ بر اساس آماری که یکتانت در گزارش سال 1400 خود منتشر کرده 41 درصد از کمپین‌های ساخته شده در این پلتفرم نوع دستگاه نمایش را تفکیک کرده‌اند.

بر این اساس 19 درصد از این آمار به دسکتاپ و 22 درصد در موبایل بوده است. این موضوع در حالی است که 59 درصد فراوانی کمپین‌های ساخته شده در دستگاه‌های مختلف ثبت شده است.

گذشته از دستگاه‌های مختلفی که تبلیغات از طریق آن به مخاطب ارائه می‌شود، موضوعات و به طور خاص کلماتی که بیشترین محبوبیت را دارن هم باید مورد توجه قرار داد. این موضوع در تبلیغات واژه‌ای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در تبلیغات کلیدواژه‌ای، کلمات مرتبط با مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین رمزارزها بیشتر استفاده شده‌اند. ابر کلمات زیر نشان‌دهنده بیشترین کلماتی است که در این تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این ابر کلمات، بیت‌کوین کلیدواژه‌ای است که بیش از دیگر واژه‌ها استفاده شده است.

دانش دیجیتال مارکتینگ و موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی

عامل اصلی موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی، بیش از هر نکته دیگری دانش دیجیتال مارکتینگ است. این گزاره‌ای است که یکتانت در گزارش سال 1400 خود بر آن تاکید کرده و آمارهای منتشر شده در این گزارش هم مهم تاییدی بر این موضوع است.

نمودار بالا میزان آشنایی تبلیغ‌کننده‌های یکتانت با دیجیتال مارکتینگ و پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین را نشان می‌دهد. بر این اساس 33 درصد از کاربران و تبلیغ‌کننده‌های یکتانت آشنایی کمی با این علم دارند و 32 درصد هم آشنایی دارند و تجربه کار با پلتفرم‌های آنلاین را دارند.

این در حالی است که 35 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با دیحیتال مارکتینگ آشنایی دارند اما تجربه کار با پلتفرم‌های آنلاین را نداشته‌اند. همین نظر سنجی منجر شده تا یکتانت تلاش بیشتری در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

طبیعتا افزایش این دانش منجر به خروجی مناسب‌تری از کمپین‌های تبلیغاتی خواهد شد. از همین رو یکتانت بیش از 65 وبینار آموزشی رایگان در این حوزه برگزار کرده که بیش از 11 هزار نفر در این وبینارها شرکت کرده‌اند.

نمایش کمپین‌های تبلغاتی

یکتانت در گزارش سالانه خود به همکاری خود با وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده کمپین‌های تبلیغاتی که با آنها همکاری دارد هم اشاره کرده است. بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش یکتانت در سال 1400 با 2300 وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته که 1938 از جایگاه‌های همسان برای نمایش تبلیغات در سایت خود استفاده کرده‌اند.

از سویی دیگر 803 وب‌سایت هم از جایگاه بنری برای نمایش تبلیغات خود استفاده کرده‌اند. جالب است که درآمد نمایش‌دهندگان در سال 1400 با افزایش 72 درصدی همراه بوده و وب‌سایت‌هایی با موضوعات سیاسی و اجتماعی، ورزشی و اقتصادی بیشترین میزان ترافیک را در تبلیغات دسکتاپ به دست آوردند.

یکی از معضلات و مشکلاتی که در جریان کمپین‌های تبلیغاتی همواره مورد توجه است، جریان کلیک‌های تقلبی است. یکتانت هم با استفاده از امکانات هوش مصنوعی و توسعه الگوریتم‌های دقیق، کلیک‌های تقلبی را شناسایی می‌کند.

این روند منجر به آن شده که در سال گذشته بیش از 200 میلیون کلیک به عنوان کلیک تقلبی شناسایی شوند و از کسر مبلغ آنها از پنل تبلیغاتی جلوگیری شود.

بر اساس گزارش سال 1400 یکتانت، تبلیغات این پلتفرم در سال گذشته در بیش از 128 میلیون دستگاه نمایش داده شد است. جالب توجه این است که که تعداد کاربران موبایل همچنان از دسکتاپ بیشتر است و 88 درصد کاربران در سال گذشته برای وب‌گردی از موبایل استفاده کرده‌اند.

یکتانت و مشاوره کاربران

یکتانت علاوه بر ارائه کمپین‌های تبلیغاتی، به کسب‌وکارها در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ مشاوره هم ارائه می‌دهد. بر اساس همین رویکرد سال گذشته یکتانت در سال گذشته 6 هزار ساعت مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارها ارائه داده است.

علاوه بر این تیم پشتیبانی تبلیغ‌کنندگان یکتانت در سال گذشته به 15هزار تیکت پاسخ داده و تیم پشتیبانی نمایش‌دهندگان هم به بیش از 4 هزار تیکت پاسخ داده است. این روند بیانگر آن است که یکتانت علاوه بر تلاش برای پیشبرد اعداف تجاری خود یکی از عواملی که منجر به افزایش نفوذ آن در بازار شده پاسخگویی و پیگیری نیاز کاربران است.

برای مطالعه مشروح گزارش و جزئیات گزارش عملکرد سال 1400 یکتانت به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mojtaba hbb
    mojtaba hbb | ۳ مرداد ۱۴۰۱

    سلام سلام
    آقا مبارک باشه ظاهر جدید دیجیاتو
    هرچند که به قبلی عادت کرده بودیم ولی این جدیدی هم قشنگه

    • امیر مستکین
      امیر مستکین | ۴ مرداد ۱۴۰۱

      💐💐

مطالب پیشنهادی