ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پیشرفته‌ترین بمب‌افکن پنهانکار جهان، B-21 Raider احتمالا امسال معرفی می‌شود

سناتور آمریکایی می‌گوید پروژه بمب‌افکن B-21 Raider طبق برنامه پیش می‌رود و مردم می‌توانند در دنباله سال منتظر رونمایی از آن باشند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

یک سناتور آمریکایی گفته شهروندان این کشور می‌توانند در دنباله سال میلادی منتظر رونمایی از بمب‌افکن پنهانکار B-21 باشند. او که ظاهرا به تازگی به مرکز تولید این هواپیمای جنگی رفته، می‌گوید همه چیز مطابق برنامه است و اولین پرواز باید در سال 2023 انجام شود.

سناتور «مایک راندز» از داکوتای جنوبی می‌گوید پیشرفته‌ترین بمب‌افکن آمریکا که از سال 2014 در دست توسعه قرار دارد، در دنباله سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. او تنها نماینده مجلس سنا بود که 24 تیر در یک بازدید محرمانه به مرکز تولید B-21 Raider رفت و حالا می‌گوید این پروژه طبق برنامه اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام می‌دهد.

راندز می‌گوید: «اگرچه بخش عمده اطلاعاتی که در بازدیدم دریافت کردم، محرمانه است، اما مفتخرم اعلام کنم که پروژه B-21 طبق برنامه و بودجه مشخص خود پیش می‌رود. مردم می‌توانند در دنباله امسال منتظر B-21 باشند.» این سناتور آمریکایی مدعی است که جنگنده مذکور یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهایی است که تاکنون ساخته شده است.

بمب‌افکن B-21

تصویر رسمی بمب‌افکن B-21 به‌زودی منتشر می‌شود

تاکنون تنها چیزی که از نسل بعدی بمب‌افکن پنهانکار آمریکا در دسترس قرار گرفته، رندرهای کامپیوتری بوده است. اما سخنگوی دفتر آقای راندز می‌گوید تصویر رسمی این جنگنده به زودی باید منتشر شود. نیروی هوایی ایالات متحده پارسال رندری از B-21 منتشر کرد که ظاهرا در حال پرواز از پایگاه نیروی هوایی الزورت (Ellsworth) بود. این پایگاه تابستان پارسال به عنوان اولین پایگاه دریافت‌کننده این هواپیما انتخاب شد. این بمب‌افکن همچنین مدتی قبل یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های قبل از پروازش را با موفقیت پشت سر گذاشت.

بمب‌افکن پنهانکار B-21 توسط شرکت نورتروپ گرومن ساخته می‌شود و اسناد مربوط به بودجه آن نشان می‌دهد که ساختنش تا سال 2027 حدود 20 میلیارد دلار هزینه برخواهد داشت. سناتور «جان تون» نیز چهارشنبه هفته پیش در مجلس سنا گفت مطلع است که شش B-21 در دست توسعه قرار دارد و تاکید کرد که کنگره باید لایحه مخارج دفاعی سالانه را تصویب کند چون شامل پروژه‌های ساخت پایگاه الزورت به منظور حمایت از ماموریت‌های این هواپیما هم می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی