ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش خودروهای برقی تجاری و شخصی در اروپا یکسان شد

بخش زیادی از فروش خودرو در کشورهای توسعه‌یافته مربوط به کسب‌وکارها، شرکت‌های کرایه خودرو و ناوگان‌ها است. بازار کسب‌وکارها با بازار مشتریان شخصی که برای خرید یک خودروی جدید به نمایندگی‌ها می‌روند مشترک است. در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

بخش زیادی از فروش خودرو در کشورهای توسعه‌یافته مربوط به کسب‌وکارها، شرکت‌های کرایه خودرو و ناوگان‌ها است. بازار کسب‌وکارها با بازار مشتریان شخصی که برای خرید یک خودروی جدید به نمایندگی‌ها می‌روند مشترک است. در اروپا، کسب‌وکارها بیش از نیمی از فروش را شامل می‌شوند. به همین دلیل افزایش فروش خودروهای برقی به آن‌ها مهم است.

طبق تحقیقات JATO Dynamics، در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کسب‌وکارها، نمایندگی‌های فروش، شرکت‌های کرایه خودرو و ناوگان‌ها ۵۴ درصد از کل بازار خودرو را تشکیل داده بودند. داده‌ها از ۱۷ کشور اروپایی نشان می‌دهند که به دلیل رونق خودروهای برقی، این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ کاهش ‌یافته است. آیا خودروهای برقی تا این حد تأثیر زیادی در منطقه گذاشته‌اند؟

مالکیت خودروهای برقی: نصف کسب‌وکارها، نصف اشخاص

این پژوهش نشان می‌دهد که کمی بیش از نصف (۵۰.۲ درصد) فروش خودروهای برقی در طول سه ماهه اول سال جاری مربوط به کسب‌وکارها بوده‌ است. این کمتر از میانگین کلی قاره یعنی ۵۴ درصد است. این همچنین کمتر از میزان تقاضای کسب‌وکارها برای خودروهای احتراق داخلی، سلول سوختی، نیمه‌هیبریدی و پلاگین هیبریدی است.

به عبارت دیگر، رونق خودروهای برقی در اروپا مدیون افزایش مشتریان شخصی بوده است. این برای صنعت خودروهای برقی بسیار خوب است، چون سود فروش به اشخاص معمولاً بیشتر از فروش به شرکت‌ها است. علاوه بر این، مشتریان شخصی از مشوق‌های مالی ارائه‌شده توسط دولت‌ها در سراسر منطقه بهره می‌برند.

خودروهای برقی ام جی

همچنین خوب است که این آمار ناشی از فروش ساختگی نیست، مثل برندهایی که خودروهای خود را به نمایندگی‌ها می‌فروشند تا در پایان هر ماه ارقام فروش بهتری را ثبت کنند. هر چه فروش به اشخاص بیشتر باشد، این برای سودآوری شرکت و درک گرایش‌های بازار بهتر است.

خودروهای پلاگین هیبریدی، محبوب کسب و کارها

در مقایسه با ترکیب فروش خوب خودروهای برقی در اروپا، مدل‌های پلاگین هیبریدی سهم زیادی از بازار کسب‌وکارها در مارس ۲۰۲۲ را در اختیار داشتند. با توجه به داده‌ها، ۶۹ درصد از خودروهای ثبت‌شده در سه ماهه اول سال توسط شرکت‌ها و ناوگان خریداری شده‌اند و تنها ۳۱ درصد به اشخاص واگذار شده است.

این خودروها به دلیل مصرف سوخت کمتر و منافع مالیاتی در برخی از کشورها، جایگزین خوبی برای بسیاری از شرکت‌ها در سراسر اروپا شده‌اند.

داچیا اسپرینگ، یک مورد عجیب

اگرچه تسلا مدل ۳ محبوب‌ترین خودروی برقی بین اشخاص و کسب‌وکارها است، اما داچیا اسپرینگ بیشترین سهم از بازار مشتریان شخصی را در اختیار دارد.

در واقع در سه ماهه اول سال، 83% از فروش این مدل مربوط به اشخاص بوده است. برادرهای بزرگتر این مدل یعنی ساندرو و داستر نیز با 88% و 84% پرفروش‌ترین خودروهای احتراق داخلی در بازار مشتریان شخصی بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی