ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا می‌خواهد نسل بعدی واکسن کرونا را با اثربخشی طولانی‌تر بسازد

مقامات فدرال، محققان و نمایندگان شرکت‌های دارویی فایزر و مدرنا در جریان اجلاس برگزار شده کاخ سفید، پیرامون واکسن جدید کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند. انتظار می‌رود توسعه نسل جدید واکسن کرونا علاوه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

مقامات فدرال، محققان و نمایندگان شرکت‌های دارویی فایزر و مدرنا در جریان اجلاس برگزار شده کاخ سفید، پیرامون واکسن جدید کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند. انتظار می‌رود توسعه نسل جدید واکسن کرونا علاوه بر به حداقل رساندن مرگ ‌و میر و ابتلا به نوع حاد بیماری کرونا، اثربخشی طولانی‌مدت در برابر عفونت و انتقال ویروس داشته باشد .

واکسن‌های فعلی از ابتلا به نوع حاد بیماری کرونا و مرگ‌و‌میر مرتبط به آن جلوگیری می‌کند. اما شیوع انواع گونه‌های جدید ویروس و همچنین سویه‌های مختلف کرونا اومیکرون، اثربخشی واکسن‌ها برای پیشگیری از ابتلا به عفونت و بیماری‌های خفیف‌تر را زیر سوال برده است. به همین دلیل، شرکت‌های داروسازی و سازمان غذا و دارو آمریکا در حال کار برای توسعه دوز‌های تقویت شده‌ای از واکسن کرونا برای هدف گرفتن سویه‌های جدید اومیکرون هستند.

برنامه‌ریزی برای نسل جدید واکسن کرونا

به نظر می‌رسد کاخ سفید دو رویکرد را برای نسل جدید واکسن‌های کرونا دنبال می‌کند. اولین رویکرد توسعه واکسن در قالب اسپری بینی است که به افزایش ایمنی در برابر ابتلا به ویروس کمک می‌کند. در واقع ویروس در بدو ورود به بدن با این نوع اسپری بازدارنده مواجه شده و می‌تواند مانع ورود آن به بدن فرد شود.

دومین رویکرد توسعه واکسنی است که سویه‌های مختلف مورد هدف قرار می‌دهد. به شکلی که با آمدن سویه‌های جدید، واکسن بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد. هر دو رویکرد چالش‌های فنی و علمی خودش را دارد. واکسن‌ در قالب اسپری بینی برای مقابله با کرونا در مرحله آزمایشی قرار دارد. این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که سال‌ها است توسعه‌دهندگان واکسن‌ها به دنبال تولید واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا به همین شکل هستند.

یکی دیگر از چالش‌های پیش‌رو در توسعه نسل جدید واکسن‌ کرونا موضوع سرمایه‌گذاری برای پیشبرد کار است. کاخ سفید در حال حاضر در تلاش است تا بتواند بودجه لازم برای توسعه واکسن‌های جدید را تامین کند. هرچند چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد.

بدون توسعه واکسن‌های جدید، نمی‌توان تنها به رعایت نکات بهداشتی اکتفا کرد. ویروس در حال تکامل و به روز شدن است و همزمان لازم است برای سویه‌های جدید تدابیری در نظر گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | ۵ مرداد ۱۴۰۱

    به قول برخی آمریکا دوست ها، آمریکا هر چی تو بگی تو دز آخر باهاتیم مثل برخی ها ضد علم نیستیم 🥴

    • Mohammad Sadegh Manafi
      Mohammad Sadegh Manafi | ۵ مرداد ۱۴۰۱

      تا دز آخر

  • saladin
    saladin | ۵ مرداد ۱۴۰۱

    ظاهر جدید سایت در نمایشگر های متوسط مثل تبلت و ایپد بد نمایش داده می شود لطفاً این را در نظر داشته باشید
    در کل خیلی ساده و عالی شده

مطالب پیشنهادی