ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت شماره‌گذاری تیبا
خودرو

روش سایپا برای شماره‌گذاری مجدد تیبا

خودروهای سمند، تیبا و تیبا ۲ فاقد ایمنی لازم بوده و سازمان ملی استاندارد به سبب نواقص و مشکلات پرتکرار، دستور حذف آن‌ها را از سبد محصولات خودروسازان صادر کرده است. ولی طبق گزارش جدید، ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵

خودروهای سمند، تیبا و تیبا ۲ فاقد ایمنی لازم بوده و سازمان ملی استاندارد به سبب نواقص و مشکلات پرتکرار، دستور حذف آن‌ها را از سبد محصولات خودروسازان صادر کرده است. ولی طبق گزارش جدید، راه‌حلی برای مشکل ممنوعیت شماره‌گذاری تیبا ارائه شده است و ظاهرا با انجام پاره ای از اصلاحات ایمنی قرار است تا تیباهای ثبت نامی شماره گذاری شده و تحویل خریداران شوند.

سمند، پژو ۴۰۵، تیبا، تیبا ۲ و ساینا خودروهایی هستند که به زودی از خط تولید خارج خواهند شد. بر اساس ابلاغیه سازمان ملی استاندارد، همه مدل‌های تیبا و سمند (به جز سورن) فاقد ایمنی لازم بوده و شماره‌گذاری آن‌ها ممنوع است. تولید تیبا در اواخر تیرماه متوقف شد و تیبا ۲ و سمند نیز تا دو ماه دیگر از خط تولید خودروسازان خارج می‌شوند.

مسئله ممنوعیت شماره‌گذاری تیبا باعث نگرانی افرادی شده که برای خرید این خودرو از قبل ثبت نام کرده‌اند. بر اساس توافق وزارت صمت و سازمان استاندارد، خودروهای تیبا که از پیش سفارش شده‌اند، در تیراژ خاص تولید و سپس به شرط رعایت استانداردهای ایمنی لازم، شماره‌گذاری می‌شوند.

طبق گفته مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد، اقدامات اطلاحی فنی و ایمنی سازی متعددی برای خودروهای تیبا در نظر گرفته شده که تحت نظارت شرکت بازرسی، توسط ساپیا انجام می‌شود تا بدین‌وسیله عیوب آن‌ها برطرف شده و قابل شماره‌گذاری باشند. سایپا موظف است برای خریداران خودروهای جدید تیبا، خدمات پس از فروش ویژه را به طور رایگان ارائه دهد.

ناگفته نماند که حتی با رفع نواقص، توقف تولید خودروهای فرسوده‌ای همچون تیبا کلید خورده است. با از دور خارج شدن خودروهای قدیمی، کمبود خودروهای اقتصادی در بازار به شدت احساس می‌شود. البته ایران‌خودرو و سایپا در صدد عرضه خودروهای جایگزین هستند. هرچند قیمت آن‌ها تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای با قیمت خودروهای منسوخ و حذف‌شده داشته و همین امر موجب انتقاد از خودروسازان شده است. به هر حال، انتظار می‌رود با ازسرگیری واردات و عرضه خودروهای ارزان‌قیمت به بازار، وضعیت بازار به حالت باثبات‌تری رسیده و کمبود خودروهای اقتصادی تا حد زیادی جبران شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamid Ghodosi
    Hamid Ghodosi | ۵ مرداد ۱۴۰۱

    😐😐😐😑

مطالب پیشنهادی