ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشگاه توکیو دوره‌های مهندسی را در متاورس برگزار می‌کند

دانشگاه توکیو، یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در ژاپن، برنامه‌هایی را برای ارائه دوره‌های آموزش مهندسی در متاورس دنبال می‌کند و قصد دارد مجموعه‌ای از دوره‌های مهندسی را اواخر سال جاری میلادی در متاورس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

دانشگاه توکیو، یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در ژاپن، برنامه‌هایی را برای ارائه دوره‌های آموزش مهندسی در متاورس دنبال می‌کند و قصد دارد مجموعه‌ای از دوره‌های مهندسی را اواخر سال جاری میلادی در متاورس برگزار کند.

در این دوره‌های آموزشی دانشجویان با موضوعات مهندسی آشنا می‌‌شوند و این دانش با مهارت‌های متاورسی ترکیب می‌شود تا  تحول دیجیتالی در محیط‌های کاری و آموزشی محقق شده و به نمایش گذاشته شود.

برنامه دانشگاه توکیو برای متاورس

مؤسسات آموزشی به تدریج با توانمندی‌ها و قدرت پلتفرم‌های متاورسی به عنوان ابزاری برای یادگیری آشنا می‌‌شوند تا بتوانند در فرآیندهای آموزشی از این پتانسیل به خوبی استفاده کنند. دانشگاه توکیو نیز به عنوان یکی از معتبرترین مؤسسه های آموزش عالی در ژاپن، برنامه‌هایی را برای ارائه دوره‌های مهندسی مبتنی بر متاورس در پیش گرفته است.

دانشکده مهندسی دانشگاه توکیو وظیفه برنامه ریزی و مدیریت دوره‌های آموزشی را برعهده دارد و از انجام این کار دو هدف مهم را دنبال می‌کند. یکی از اهداف آن است که دانش آموزان دبیرستانی با مسیرهای شغلی احتمالی که می‌توانند در دانشگاه توکیو در و در ارتباط با رشته‌های مهندسی و علوم طی کنند، بیشتر آشنا شوند. هدف دوم نیز آن است که برای رفع کمبود پرسنل توانمند در کار با ابزارهای دیجیتالی و فناوری‌های جدید در این محیط دانشگاهی بستری برای آموزش فراهم شود.

دانشگاه توکیو توضیحاتی در مورد پلتفرم متاورس مورد استفاده برای محقق ساختن این اهداف ارائه نکرده است. اما به نظر می‌رسد این پروژه جدید دوره‌هایی را در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، آموزش کارآفرینی و فناوری ارتباطات نسل بعدی ارائه دهد. دانشجویانی که این دوره‌ها را می‌گذرانند، گواهینامه دانشگاه توکیو را دریافت می‌کنند و همچنین امکان شرکت در کلاس‌های حضوری برای تکمیل آموزش آنلاین را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی