ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات ماه
تکنولوژی

هیوندای و کیا درحال توسعه ربات ماه هستند

شرکت «هیوندای» و زیرمجموعه آن، شرکت «کیا» با شش موسسه کره‌ای دست به دست هم داده‌اند تا روش‌های حرکت ربات‌ها در سطح ماه را توسعه دهند. این دو خودروساز دقیقا نوع ربات‌هایی را که برای ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

شرکت «هیوندای» و زیرمجموعه آن، شرکت «کیا» با شش موسسه کره‌ای دست به دست هم داده‌اند تا روش‌های حرکت ربات‌ها در سطح ماه را توسعه دهند. این دو خودروساز دقیقا نوع ربات‌هایی را که برای ماموریت‌های بعدی ماه می‌سازند، فاش نکرده‌اند. اما تمرکز آن‌ها ساخت ربات ماه با توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار قمر زمین است.

تصاویر اولیه منتشر شده از این ربات ماه که توسط هیوندای منتشر شده است، نشان می‌دهد این ربات چهارپا است - مشابه ربات «Boston Dynamics» که اکنون هیوندای مالک آن است.

همکاری هیوندای و کیا با موسسات تحقیقاتی از اواخر شهریور ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود. هیوندای هدف اصلی این همکاری را تعریف مفهوم جدیدی برای حرکت در ماه به منظور اکتشاف آن و اجرای طرح حرکت ربات ماه در شرایط ناهموار اعلام کرده است. این پروژه که شامل مشارکت نهادهای خصوصی و دولتی است، به عنوان یک بستر آزمایشی برای ایجاد راه‌حل‌های خودرویی کارآمدتر برای زمین نیز سودمند خواهد بود.

هیوندای با این مشارکت، به دنبال معرفی خود به عنوان کاندیدی برای توسعه ربات‌ها و نحوه حرکت آن‌ها در ماموریت‌های ماه و فراتر از آن در آینده است. در عصری که خصوصی‌سازی فضا تبدیل به یک بازار داغ شده است و حتی افراد ثروتمند می‌توانند پرواز خصوصی به آن را تجربه کنند، جاه‌طلبی هیوندای امری عجیب نیست.

ربات ماه

همکاری هیوندای و کیا پیش از این نیز نتایج جالبی داشته است. در اوایل ماه گذشته، این شرکت «Habitat One» را ارائه کرد که در آن ساخت مسکن‌هایی در محیط‌های عاری از کربن در آینده مطرح شده است. در این پروژه، ربات‌هایی طراحی شده‌اند که وقتی حرکت انسان در نزدیکی خود را تشخیص می‌دهند، به سکوی استراحت تبدیل می‌شوند. همچنین درخت‌های این محیط با چاپ سه بعدی تولید شده و قادر هستند اکسیژن به محیط آزاد کنند. مفاهیم بیو دیجیتالی مطرح شده در این زیستگاه کاملا با محیط زیست سازگار هستند.

در فوریه 2021، این کمپانی خودروی متحرک عجیبی را رونمایی کرد که در این پست به بررسی آن پرداختیم. این ربات یک وسیله نقلیه است که برای حمل محموله‌ها در مناطق دشوار طراحی شده است. ربات «UMV» دارای یک سیستم حرکتی منحصربه‌فرد پا و چرخ است که کنترل 360 درجه دارد. این دستگاه بدون خدمه، مناطقی را هدف قرار می‌دهد که در اثر بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند - با این‌حال می‌توان از آن برای کاوش سطح ماه نیز استفاده کرد.

هیوندای هم‌اکنون در حال توسعه مفهوم «Elevate» است که در دسته خودرو الکتریکی با پاهای رباتیک طبقه‌بندی می‌شود. این خودرو علاوه بر آنکه یک ماشین پیاده‌روی است، چرخ‌هایی دارد که بر روی پاهای چند مفصلی نصب شده است که از پاهای ملخ الهام گرفته شده‌اند. این طراحی به ربات بازه گسترده‌ای از حرکت‌ها را اجازه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی