ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

مطالعه جدید: حشرات عامل انتقال ویروس کرونا نیستند

براساس مقاله‌ای که اخیرا توسط دانشمندان «A&M AgriLife» تگزاس منتشر شده است، حشرات مانند مگس‌ و سوسک‌ عامل انتقال ویروس کرونا نیستند. آن‌ها مشکوک بودند که آیا محیط‌های مملو از حشرات، محیط‌هایی پرخطر برای انسان ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

براساس مقاله‌ای که اخیرا توسط دانشمندان «A&M AgriLife» تگزاس منتشر شده است، حشرات مانند مگس‌ و سوسک‌ عامل انتقال ویروس کرونا نیستند. آن‌ها مشکوک بودند که آیا محیط‌های مملو از حشرات، محیط‌هایی پرخطر برای انسان در زمینه ابتلا به کرونا هستند یا خیر.

اکنون کارشناسان و مقامات بهداشت عمومی اطلاعات زیادی در مورد شیوع ویروس کرونا دارند، اما نگرانی‌هایی در مورد چگونگی انتقال آن از حیوان به انسان و یا سطوح و محل‌های آلوده مانند محل تجمع حیوانات وجود دارد.

دانشمندان حشراتی که ممکن بود در خانه انسان یافت شود را نمونه‌برداری کردند - آن‌ها ابتدا حشرات را با 133 تله چسبناک حشره از خانه 40 فرد مبتلا به ویروس کرونا جمع‌آوری کردند. تله‌ها شامل بیش از 1345 حشره مجزا از 11 گونه مختلف مگس و سوسک بودند.

جالب است بدانید ویروس عفونی و RNA ویروسی در مگس خانگی قابل ردیابی است. اما دانشمندان با بررسی حشرات در منازل افراد مبتلا به ویروس کرونا - رونویسی کمی PCR - هیچ ردی از این ویروس در آن‌ها پیدا نکردند. به عبارت دیگر، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این حشرات RNA ویروسی ویروس کرونا را در محیط‌های خانگی به دست آورده باشند یا بتوانند به انسان منتقل کنند، پیدا نشد. این حشرات در 243 گروه مختلف دسته‌بندی شدند و آزمایش کرونا بر روی همه آن‌ها منفی بود.

ویروس کرونا

امروزه می‌دانیم حشرات عامل انتقال بسیاری‌ از بیماری‌های عفونی در میان انسان‌ها هستند. بنابراین ارزیابی اینکه آیا آن‌ها می‌توانند سبب انتقال ویروس کرونا شوند یا خیر نیز حائز اهمیت است. دکتر «کریس راندی» دانشجوی فوق دکترا حشره‌شناسی از تگزاس و همکارانش به این سوال پاسخ دادند. آن‌ها پیش از این احتمال ابتلای انسان به کرونا در اثر انتقال از سگ یا گربه خانگی را مورد بررسی قرار داده بودند.

راندی می‌گوید: «ما در خانه‌هایی که اخیرا افراد آن به کرونا مبتلا شده بودند، به مطالعه پرداختیم. ما دریافتیم سگ‌ها و یا گربه‌هایی که به عنوان حیوان خانگی در این منازل زندگی می‌کنند، به ‌همراه صاحبان خود به کرونا آلوده شده‌اند. همچنین مشکوک بودیم که آیا حشرات می‌توانند در صورت تماس با انسان یا حیوان، باعث آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا شوند یا خیر. ما موفق شدیم در مطالعات خود به این سوال پاسخ دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی