ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس 2300
تکنولوژی

سامسونگ تکذیب کرد: تولید تراشه‌های اگزینوس متوقف نمی‌شود

سامسونگ می‌گوید با وجود شایعات، کسب‌وکار تراشه‌های اگزینوس و تولید آن‌ها را ادامه می‌دهد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

در سال‌های اخیر پرچمدارهای سامسونگ در نسخه‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار شده‌اند، اما احتمالا نسل بعدی سری گلکسی S تنها میزبان چیپ‌های کوالکام خواهد بود. با این وجود، سامسونگ می‌گوید کسب‌وکار تراشه‌های اگزینوس و تولید آن‌ها را ادامه می‌دهد.

کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر وابستگی بیشتری به کوالکام پیدا کرده‌اند و رفته رفته سهم چیپ‌های اگزینوس در پرچمدارهای این کمپانی کاهش یافته است. این افزایش سهم تا جایی بیش رفته که به گفته کوالکام، 75 درصد گوشی‌های سری گلکسی S22 به چیپ‌های اسنپدراگون مجهز شده‌اند و سهم اگزینوس 2200 در این محصولات بسیار پایین است.

مدیرعامل کوالکام در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که سهم تراشه‌های اسنپدراگون در نسل بعدی گلکسی S افزایش می‌یابد که تاییدی غیرمستقیم بر این شایعه است که سری گلکسی S23 تنها با تراشه‌های اسنپدراگون روانه بازار می‌شود، اما این موضوع برای کسب‌وکار چیپ‌های اگزینوس چه معنایی دارد؟

کسب‌وکار تراشه‌های اگزینوس ادامه می‌یابد

تراشه Exynos 1280

اگرچه شاید در نگاه اول تصور کنید که سامسونگ بطور کلی مبارزه را به کوالکام واگذار کرده، اما ظاهرا واقعیت چیز دیگری است. اگرچه تراشه‌های اگزینوس سهم پایینی در بازار دارند و با فاصله زیادی پس از چیپ‌های مدیاتک، کوالکام و اپل قرار می‌گیرند، اما سامسونگ همچنان به توسعه آن‌ها ادامه می‌دهد.

کره‌ای‌ها پس از اعلام عملکرد مالی‌شان برای فصل دوم 2022، شایعات مبنی بر توقف توسعه چیپ‌های اگزینوس را تکذیب کردند. یکی از مقامات رسمی این شرکت با تکذیب شایعات، به سازماندهی مجدد این بخش اشاره کرد:

«در حال حاضر ما مشغول سازماندهی مجدد مدل کسب‌وکار SoC خود هستیم و روی برنامه‌ای کار می‌کنیم که رقابت‌پذیری ما در میان‌مدت و بلندمدت را افزایش می‌دهد.»

سامسونگ گفته روی بهبود رقابت‌پذیری نسل بعدی چیپ‌های موبایل اگزینوس تمرکز می‌کند و همچنین می‌خواهد سهم آن‌ها را در بازار افزایش دهد. البته با وجود این اظهارنظر، باز هم انتظار داریم که سری گلکسی S23 تنها با تراشه‌های اسنپدراگون روانه بازار شود. این احتمال وجود دارد که تا سال 2025 با تراشه اگزینوس پرچمداری روبه‌رو نشویم و تنها چیپ‌های میان‌رده و پایین‌رده روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی