ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

آیو به زیرساخت‌های ویدئویی ابرآروان مهاجرت کرد

تلویزیون اینترنتی آیو با پخش زنده‌ 108 شبکه‌ اختصاصی و عمومی که مدتی است به زیرساخت‌های ابری آروان مهاجرت کرده، اعلام کرده که مهاجرت آیو به این سرویس، هزینه نگهداری زیرساخت را برای این تلویزیون ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

تلویزیون اینترنتی آیو با پخش زنده‌ 108 شبکه‌ اختصاصی و عمومی که مدتی است به زیرساخت‌های ابری آروان مهاجرت کرده، اعلام کرده که مهاجرت آیو به این سرویس، هزینه نگهداری زیرساخت را برای این تلویزیون اینترتنی به شدت کاهش داده است.

جلال جلیلی، CTO آیو با ابراز رضایت از مهاجرت این تلویزیون اینترنتی بر بسترهای ابری آروان گفت: «با مهاجرت آیو به ابر آروان، هزینه نگهداری زیرساخت را بسیار پایین آورده و در نتیجه منجر به صرفه‌جویی اقتصادی محسوسی شده است.»

او همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «در این ماه‌ها، ‌رضایت کاربران آیو بالاتر رفته است و مسابقات ورزشی را تعداد بیش‌تری از مخاطبان در این پلتفرم نگاه می‌کنند.»

جلیلی با تاکید بر افزایش کیفیت خدمات آیو در پی این مهاجرت گفت: «با مهاجرت آیو به زیرساخت‌های ابری آروان، کیفیت ارایه خدمات و در نتیجه میزان رضایت کاربران و مشتریان، به ‌میزان چشم‌گیری افزایش یافته است.»

آیو همچنین با اعلام اینکه در پیک ترافیکی بازی استقلال و پرسپولیس در تاریخ 26 اسفند 1400، با زیرساخت ابری آروان توانسته 190 ترابایت ترافیک لحظه‌ای را میزبانی کند؛ از رشد 9500 برابری این عدد نسبت به رکورد ترافیکی زیرساخت قبلی آیو خبر داد.

علاوه بر این مهاجرت IPTV آیو به سرویس ابری آروان، به‌میزان محسوسی منجر به صرفه‌جویی‌های اقتصادی در حوزه‌ی نگهداری زیرساخت‌های این سازمان شده است. هم‌چنین فضا را برای توسعه‌ی‌ نامحدود سیستم بدون نگرانی از محدودیت‌های زیرساخت و پلتفرم ایجاد کرد.

همکاری سه جانبه آوین، آیو و آروان در مهاجرت آیو

در این مهاجرت، آوین هم به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری‌ که در زمینه تامین پلتفرم‌های IPTV و VoD فعالیت می‌کند،  Core نرم‌افزاری این مهاجرت را توسعه داده است. از همین رو در نهایت یک همکاری سه‌جانبه بین آیو، آروان و آوین شکل گرفته است.

در پی این مهاجرت آیو نیز اعلام کرده دسترسی به پهنای باند نامحدود به‌دلیل اتصال به CDN و سرویس ابری، پشتیبانی از 500هزار کاربر همزمان و توزیع سرورها در پاپ‌سایت‌های مختلف، بخشی از مزایای این مهاجرت در بخش زیرساخت برای آیو به‌شمار می‌آید.

آیو در زمانی‌ که به ابرآروان مهاجرت کرد، حدود ۸۰ شبکه‌ اختصاصی داشت و اکنون این عدد به ۱۰۸ رسیده است. IPTV آیو اولین سرویس فعال بر بستر آروان بود که استریم ۲۴ ساعته داشت. وجود استریم ۲۴ ساعته با چالش‌های بسیاری همراه است که یکی از این چالش‌ها، مربوط به طراحی سیستم می‌شود.

درآمدزایی تولیدکنندگان محتوای ویدئویی در ابر آروان

تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و صاحبان وب‌سایت‌های مرتبط، علاوه‌بر درآمدزایی با انتشار محتوای تبلیغاتی در سرویس ویدیو ابر آروان، می‌توانند در سرویس پخش زنده هم از طریق پخش تبلیغات درآمدزایی کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم این است که کسب‌وکارها می‌توانند با زیرساخت ابری آروان مولتی‌زون شوند و پایداری محصولاتشان را افزایش دهند. در این روند اعلام شده اگر یک دیتاسنتر قطع شود، معماری طوری طراحی شده که با از دسترس خارج شدن یک دیتاسنتر، سرویس‌دهی از سایر دیتاسنترهای ابری آروان ادامه پیدا کند.

همچنین یکپارچگی پلتفرم ویدیویی ابر آروان با CDN آروان باعث شده تا سرعت بارگذاری محتوا به‌شکل محسوسی افزایش پیدا کند. مخاطب نهایی هر جایی که باشد، با اتصال به نزدیک‌ترین پاپ‌سایت  CDN آروان می‌تواند سریع‌تر و با کیفیت‌ بیشتری از قبل محتوا را دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی