ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیمار HIV مثبت
علمی

اولین عمل پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت با موفقیت انجام شد

پزشکان در آمریکا اولین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت را روی یک زن شصت ساله انجام دادند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

پزشکان «مرکز پزشکی Montefiore» در برانکس، نیویورک موفق شدند تا اولین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت را روی یک زن شصت ساله که از نارسایی قلبی پیشرفته رنج می‌برد، انجام دهند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این زن در اوایل بهار علاوه بر عمل پیوند قلب، به صورت همزمان عمل پیوند کلیه نیز انجام داده و عمل جراحی او فقط چهار ساعت طول کشیده است. همانطور که در بیانیه رسمی Montefiore آمده، وضعیت بیمار که پنج هفته را در بیمارستان سپری کرده اکنون خوب است و پزشکان همچنان در حال بررسی عمل جراحی خود هستند.

بیمار HIV مثبت

«دنیل گلدشتاین»، دکترای پزشکی، استاد و معاون رئیس بخش جراحی قلب کالج پزشکی Montefiore می‌گوید:

«هدف تیم پیوند قلب Montefiore این است که به‌طور مداوم استانداردهای جدیدی را ایجاد کند تا هر کسی که شرایط لازم برای پیوند اعضا را دارد، بتواند از این روش نجات بخش بهره‌مند شود.»

قانون پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت

بیمار HIV مثبت

سال 2013 قانونی تحت عنوان HIV Organ Policy Equity Act تصویب شد که به موجب آن افراد مبتلا به HIV می‌توانستند اعضای بدن خود را به بیمارانی که HIV مثبت دارند اهدا کنند. با این حال، اولین عمل پیوند قلب واقعی بین بیمار HIV مثبت اکنون و تقریبا پس از گذشت نزدیک به 10 سال انجام شده است.

«اولریک پی.جورد»، دکترای پزشکی و رئیس بخش نارسایی قلبی، پیوند قلبی و پشتیبانی مکانیکی گردش خون در Montefiore توضیح می‌دهد:

«به لطف پیشرفت‌های قبل توجه حوزه پزشکی، افراد مبتلا به HIV می‌توانند این بیماری را به خوبی کنترل کنند و اکنون می‌توانند جان سایر افراد مبتلا به این بیماری را نیز نجات دهند. این جراحی رویداد مهمی در تاریخ اهدای عضو محسوب می‌شود و امید جدیدی به انسان‌های با بیماری‌های لاعلاج می‌دهد.»

همانطور که دکتر «عمر سعید»، متخصص قلب بیمار این گزارش و استادیار پزشکی «کالج پزشکی آلبرت اینشتین» توضیح می‌دهد، در دسترس قرار دادن این گزینه برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی، باعث می‌شود تا اهداکنندگان بیشتری وجود داشته باشد و در مجموع، بیماران HIV دسترسی بهتری به عمل پیوند قلب داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی