ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح کاشت درخت در آمریکا
علمی

آمریکا می‌خواهد برای احیای جنگل‌ها، 1 میلیارد درخت بکارد

مقامات دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند 1 میلیارد درخت را در بیش از 1 میلیون‌ هکتار از زمین‌های سوخته وودلند بکارند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳

مقامات دولت ایالات متحده اعلام کرده‌اند که قصد دارند 1 میلیارد درخت را در بیش از 1 میلیون‌ هکتار از زمین‌های سوخته وودلند در غرب آمریکا بکارند، این اقدام قرار است در جهت مقابله با بلایای فاجعه‌بار ناشی از تغییرات اقلیمی نظیر آتش‌سوزی‌های گسترده و آفات صورت بگیرد.

بنابر گفته مقامات آمریکایی، در حال حاضر 4.1 میلیون جریب (معادل 1.7 میلیون هکتار) زمین وجود دارد که نیازمند کاشت مجدد درخت است؛ امری که موجب خواهد شد تا وزارت کشاورزی آمریکا شمار نهال‌های تولید شده را به میزان 4 برابر افزایش دهد.

این امر در حالی است که سازمان جنگل‌بانی آمریکا برنامه‌ داشت تا 24,000 هکتار درخت‌کاری در سال گذشته را به میزان 162,000 هکتار در سال برساند. اما از قرار معلوم چنین مقیاسی همچنان کافی نیست زیرا تنها طی آتش‌سوزی سال 2015 بیش از 4.1 میلیون هکتار از درخت‌ها خاکستر شدند و از میان رفتند.

طرح کاشت 1 میلیارد درخت

به گفته وزیر کشاورزی آمریکا یعنی «تام ویل‌ساک»، جنگل‌ها، اجتماعات روستایی، کشاورزی و اقتصاد طی پهنه وسیعی از طبیعت به یکدیگر مرتبط هستند و حالا بدون کاشت درخت موجودیت آنها در خطر نابودی قرار گرفته است.

وی در ادامه بیانیه‌ای که در خصوص طرح احیای جنگل‌ها منتشر شده، تاکید کرده که ما تنها با اقدامات جسورانه و هوشمندانه در قبال تغییرات اقلیمی قادر به تضمین آینده موارد مورد بحث خواهیم بود.

گفتنی است که این طرح بیش از 100 میلیون دلار برای دولت آمریکا هزینه در بر خواهد داشت و انتظار می‌رود که هزینه مذکور در سال‌های آتی تا میزان 260 میلیون دلار در سال افزایش یابد.

طرح کاشت درخت در آمریکا

البته در پایان بد نیست به این مورد نیز اشاره شود که با وجود طرح‌ها و برنامه‌های عظیم مذکور، همچنان برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که تلاش‌ها برای احیای جنگل‌ها به درستی انجام نمی‌گیرند. همچنین به نظر می‌رسد که آموزش و اطلاع‌رسانی هم عامل مهمی باشد زیرا تنها 10 تا 15 درصد از آتش‌سوزی‌های گسترده به علل طبیعی و غیر انسانی آغاز می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی