ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش وزارت ارتباطات به اختلال اینترنت: مخابرات بایستی خسارت وارده به مشترکین را جبران کند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با 24 ساعت تاخیر به اختلال روز گذشته اینترنت واکنش نشان داد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۴

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با 24 ساعت تاخیر به اختلال روز گذشته اینترنت واکنش نشان داده و اعلام کرد که شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکین را جبران کند.

آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران موجب اختلال چندساعته در اینترنت کشور شد. حال با گذشت 24 ساعت از این اختلال گسترده، وزارت ارتباطات نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات،در راستای اختلال پیش آمده، شب گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه مشخص شد در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود. اینکه وزیر ارتباطات شب گذشته موضوع اختلال اینترنت را بررسی کرده اما یک روز بعد این موضوع اطلاع‌رسانی شده نیز جای تامل دارد.

در همین راستا به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد تا با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

همچنین مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شده است تا وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

امکان شکایت برای دریافت خسارت قطع اینترنت وجود دارد

«محمد جعفر نعناکار»، کارشناس حقوق فناوری در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا مردم می‌توانند بابت اختلال پیش آمده شکایت کنند، گفت: «مطابق قانون اساسی و قواعد کلی آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌های عمومی مرجع تظلم‌خواهی هستند که مردم و بخش خصوصی برای پیگیری حقوق خود می‌توانند به این نهاد مراجعه کنند.»

به اعتقاد وی دادستان به عنوان مدعی‌العموم، سازمان بازرسی، مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد نظارتی و حکومتی نیز می‌توانند به موضوع پیش آمده ورود کنند. علاوه‌براین کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و سازمان پدافندغیرعامل نیز بابت عدم رعایت پروتکل‌ها می‌توانند شرکت مخابرات را بازخواست کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی