ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ظاهر شدن غیرمنتظره یک فروچاله مرموز و غول‌پیکر 200 متری در شیلی [تماشا کنید]

این فروچاله در نزدیکی یک معدن، 25 متر قطر و 200 متر عمق دارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

مقامات شیلی از بررسی یک فروچاله یا فروگودال غول‌پیکر خبر داده‌اند که در نزدیکی یک معدن به صورت غیرمنتظره ظاهر شده است. این فروچاله قطری برابر 25 متر دارد و عمق آن به 200 متر می‌رسد.

طبق تصاویر و ویدیوهایی که توسط رسانه‌های شیلی منتشر شده‌اند، این فروچاله در زمینی قرار دارد که شرکت کانادایی «Lundin Mining» در آن معدن‌کاری می‌کند. این زمین در فاصله 665 کیلومتری شمال پایتخت شیلی، سانتیاگو واقع شده است.

فروچاله‌ای با عمق تقریبی 200 متر

سرویس ملی زمین‌شناسی و معدن‌کاری شیلی، «Sernageomin» روز شنبه از وجود چنین فروچاله‌ای مطلع شد و به گفته مدیر این آژانس، «دیوید مونته نگرو» پرسنل متخصص به این مکان فرستاده شده‌اند.

به گفته مونته نگرو، ماده‌ای جز آب در این فروچاله وجود ندارد:

«فاصله زیادی تا کف این فروچاله وجود دارد، تقریبا 200 متر. ما هیچ ماده‌ای در کف این محل شناسایی نکردیم، اما حضور حجم زیادی آب را نظاره‌گر بودیم.»

طبق بیانیه‌ای که شرکت Lundin Mining منتشر کرده، این فروچاله تاثیری روی کارگران نداشته و از زمانی که شناسایی شده، پایدار بوده است:

«زمانی که این محل شناسایی شد، سریعا منطقه را ایزوله کردیم و به مقامات مربوطه اطلاع دادیم. این فروچاله هیچ تاثیری روی پرسنل، تجهیزات یا زیرساخت‌ها نداشته است.»

شرکت Lundin Mining هم اکنون مشغول بررسی‌های فنی است تا علت شکل‌گیری این فروچاله عظیم مشخص شود. به گفته این شرکت، فاصله چند صد متری میان این فروگودال و نزدیک‌ترین خانه وجود دارد. 80 درصد این محل در اختیار Lundin Mining قرار دارد و 20 درصد دیگرش در اختیار شرکت ژاپنی Sumitomo Corporation است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی