ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه متن نگار
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های متن نگار برای اندروید و iOS

به کمک اپلیکیشن‌های متن نگار می‌توان عکس نوشته‌های مناسب برای شبکه‌های اجتماعی مثل استوری‌های اینستاگرام ایجاد کرد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

عکس نوشته‌ها یکی از انواع محبوب محتوا در نزد کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند که معمولا در استوری‌ها و پست‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. ابزارهای متنوعی در موبایل و رایانه برای ساخت موارد جذاب وجود دارد که برخی از آن‌ها به دانش و مهارت قبلی نیاز خواهند داشت. اما خوشبختانه کار با برخی دیگر بسیار آسان است و نیازی به تجربه چندانی ندارند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های متن نگار برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

بهترین برنامه متن نگار

اپلیکیشن‌هایی که در پایین به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، اغلب برای افزودن نوشته به عکس‌ها طراحی شده‌اند؛ اما برخی از آن‌ها قابلیت‌های دیگری مثل قالب‌های آماده را هم در اختیار کاربران خود می‌گذارند. همچنین با مراجعه به وب سایت‌های تخصصی اشتراک‌گذاری عکس مثل پینترست می‌توانید موارد متعددی جهت استفاده در این برنامه‌ها پیدا کنید.



۱. برنامه Phonto

اپلیکیشن Phonto مجموعه عظیمی از فونت‌های آماده را به کاربران خود ارائه می‌کند که در حال حاضر تعداد آن‌ها بیش از ۴۰۰ عدد است. امکانات پایه ویرایش متن مثل جابه‌جایی آسان موقعیت، تغییر رنگ و میزان شفافیت هم در آن وجود دارد. یکی از نقاط قوت اپ، امکان نوشتن متن‌ها در قالب اشکال مختلف روی عکاس‌ها است که جذابیت بیشتری به آن‌ها می‌بخشد.

بهترین برنامه متن نگار

از دیگر مزیت‌های برنامه Phonto می‌توان به حدود صد قالب آماده اشاره کرد که می‌تواند در برخی مواقع کاربردی واقع شود. کاربران می‌توانند لیبل مخصوص به خود را درون اپ طراحی کرده و به تمامی عکس‌های خروجی اضافه نمایند. نسخه رایگان برنامه با تبلیغات همراه است و برخی قابلیت‌ها در آن وجود ندارد. نسخه پولی شامل مجموعه‌ای از تصاویر و فیلترها همراه با استایل‌های بیشتر می‌شود.

دانلود رایگان برنامه Phonto برای اندروید و iOS

Phonto - Text on Photos
چند رسانه‌ای / سرگرمی

Phonto - Text on Photos

سازنده: youthhr قیمت: رایگان - با پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: چند رسانه‌ای / سرگرمی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۲ و ۶۸ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه متن نگار PicLab

اپلیکیشن PicLab به صورت اختصاصی برای افزودن متن به تصویر طراحی نشده است و یک ویرایشگر جامع عکس به شمار می‌رود؛ اما دسترسی به فونت‌های متنوع در آن موجب شده است تا گزینه مناسبی برای نوشتن متن هم محسوب شود. کاربران می‌توانند اندازه، جهت، شفافیت و سایر ویژگی‌های مرتبط با متون را به آسانی تغییر دهند و از ویژگی لایه‌بندی تغییرات هم بهره‌مند شوند.

بهترین برنامه متن نگار

برنامه PicLab امکان طراحی فونت‌های شخصی را هم فراهم کرده است؛ قابلیتی که در کمتر عناوین رقیب دیده می‌شود. در نهایت مجموعه‌ای عظیم از قالب‌های آماده برای ساختن تصاویر کلاژ می‌تواند گزینه کاربردی برای ایجاد استوری‌های جذاب در شبکه‌های اجتماعی باشد. تنها مشکل اصلی اپ، اضافه شدن واترمارک به فایل‌های خروجی در نسخه رایگان است که با کمی ویرایش قابل حل خواهد بود.

دانلود رایگان برنامه PicLab برای اندروید و iOS

PicLab - Photo Editor
چند رسانه‌ای / سرگرمی

PicLab - Photo Editor

سازنده: Maple Media قیمت: رایگان - با پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: چند رسانه‌ای / سرگرمی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۲ و ۱۱ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه GoDaddy Studio (Over): Design

اپلیکیشن GoDaddy Studio که در ابتدا با نام Over منتشر شده بود، یکی از قدرتمندترین عناوین در زمینه تایپوگرافی موبایل محسوب می‌شود و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. علاقه‌مندان می‌توانند به کمک این ابزار اقدام به تبدیل نوشته‌ها به طرح‌های هنری کنند و از قالب‌های آماده بهره بگیرند؛ یا این که طرح دلخواه خود را از صفر بسازند.

بهترین برنامه متن نگار

کاربران می‌توانند سریعاً پس از ساخت تصویر مورد نظر، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند؛ اما برنامه GoDaddy Studio امکان زمان‌بندی فایل‌های خروجی برای پست کردن در شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم ساخته است. از دیگر مزیت‌های اپ می‌توان به پشتیبانی از ویدیو، ناوبری بسیار آسان و لوگوی خلاقانه اشاره نمود.

دانلود رایگان برنامه GoDaddy Studio برای اندروید و iOS

GoDaddy Studio (Over): Design
طراحی / گرافیک

GoDaddy Studio (Over): Design

سازنده: GoDaddy Mobile, LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: طراحی / گرافیک
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۲ و ۱۳۲ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه متن نگار Word Swag

اپلیکیشن Word Swag یکی از بهترین برنامه های متن نگار برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS به شمار می‌رود که توانسته بازخورد مناسبی از سوی کاربران اپل دریافت کند. اگرچه نسخه مخصوص اندروید آن هم منتشر شده است؛ اما به اندازه نسخه آیفون طرفدار ندارد. مهم‌ترین ویژگی این اپ، بهره‌مندی از ۱.۳ میلیون تصویر پس زمینه رایگان سرویس Pixabay است که قابلیت مانور زیادی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بهترین برنامه متن نگار

مشکل اصلی برنامه Word Swag محدود بودن نسخه رایگان آن است؛ به طوری که اغلب امکانات کاربردی آن در نسخه پولی ارائه می‌شود. به هر حال اگر بلاگر هستید و از پروفایل شبکه اجتماعی خود کسب درآمد می‌کنید، این اپ می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت محتوای باکیفیت باشد.

دانلود رایگان برنامه Word Swag برای اندروید و iOS

Word Swag - Add Text On Photos
طراحی / گرافیک

Word Swag - Add Text On Photos

سازنده: Oringe Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: طراحی / گرافیک
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۰ و ۲۶۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه PixelLab

اپلیکیشن PixelLab یکی از عناوین محبوب در نزد کاربران دستگاه‌های اندرویدی است که توانسته امتیاز قابل قبولی را در گوگل پلی کسب کند. تعداد فونت‌ها و ابزارهای ارائه شده درون اپ کاملا مناسب است و می‌توان ویرایش‌های مختلفی را روی المان‌های گرافیکی انجام داد. همچنین از قابلیت متن سه بعدی نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بهترین برنامه متن نگار

برنامه PixelLab حدود ۱۰۰ افکت و فونت را درون خود جای داده است و مجموعه‌ای از استیکرها نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. ابزار حذف پس زمینه یا جایگزینی آن هم در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ اگرچه توصیه می‌شود از سایر اپ‌های مختص به این کار استفاده نمایید.

دانلود رایگان برنامه PixelLab برای اندروید

PixelLab - Text on pictures
چند رسانه ای

PixelLab - Text on pictures

سازنده: App Holdings قیمت: رایگان - با پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: چند رسانه ای
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۶ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه متن نگار

اپلیکیشن متن نگار یکی از محبوب‌ترین عناوین داخلی در میان برنامه‌های افزودن متن به عکس است که توانسته بیش از ۱ میلیون دانلود را در گوگل پلی به ثبت برساند. این اپ امکان انتخاب پس‌زمینه را در اختیار کاربران خود می‌گذارد و مجموعه مناسبی از تصاویر آماده را هم درون خود جای داده است.

بهترین برنامه متن نگار

از دیگر قابلیت‌های برنامه متن نگار می‌توان به امکان اضافه کردن فونت‌های دلخواه به اپ اشاره کرد. همچنین می‌توان به فایل‌های پروژه‌ها دسترسی داشت و در صورت نیاز آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک گذاشت. خوشبختانه متن باز از قابلیت لایه‌بندی ویرایش‌ها هم پشتیبانی می‌کند که کار با آن را بسیار آسان می‌نماید. در صورتی که علاقه دارید با امکانات آن بیشتر آشنا شوید، به سراغ مطلب «معرفی اپلیکیشن متن نگار؛ دستیار حرفه‌ای ساخت عکس‌نوشته» بروید.

دانلود رایگان برنامه متن نگار برای اندروید

Matnnegar (Write On Photos)
طراحی / گرافیک

Matnnegar (Write On Photos)

سازنده: Mahmoud Afarideh قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: طراحی / گرافیک
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۰ مگابایت زبان: فارسی و انگلیسی

۷. برنامه آدوس - خوشنویسی شکسته نستعلیق

اپلیکیشن آدوس با تمرکز روی فونت نستعلیق توسعه یافته است و امکان افزودن نوشته‌هایی با این فونت را روی عکس‌ها برای کاربران فراهم نموده است. ابزارهای مختلفی برای تغییر حروف ب شکل‌های مختلف و کشیدن یا اتصال آن‌ها درون اپ در نظر گرفته شده است که می‌تواند نتیجه دلخواه را برای علاقه‌مندان به همراه داشته باشد.

بهترین برنامه متن نگار

نسخه رایگان برنامه آدوس روی فایل‌های خروجی واترمارک قرار می‌دهد؛ اگرچه با اسکرین شات گرفتن از پروژه‌ها می‌توان این محدودیت را دور زد. همچنین امکان ذخیره پروژه فعلی و باز کردن سایر پروژه‌ها در نسخه رایگان غیر فعال است. اپلیکیشن آدوس علاوه‌بر اندروید، برای ویندوز نیز منتشر شده است.

دانلود رایگان برنامه آدوس برای اندروید

 Adoos
چند رسانه‌ای

Adoos

سازنده: Ahmad Ramezannia قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: چند رسانه‌ای
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۵ مگابایت زبان: فارسی

سوالات متداول درباره بهترین برنامه متن نگار

بهترین برنامه متن نگار برای اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های PixelLab و PicLab در کنار GoDaddy Studio از بهترین برنامه های متن نگار برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه متن نگار برای آیفون کدام است؟

اپلیکیشن‌های Word Swag و Phonto در کنار GoDaddy Studio از بهترین برنامه های متن نگار برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS به شمار می‌روند.

بهترین برنامه متن نگار فارسی کدام است؟

اپلیکیشن متن نگار در کنار برنامه آدوس در میان بهترین برنامه های متن نگار فارسی قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی