ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضانوردان بازنشسته
علمی

فضانوردان ناسا پس از بازنشستگی فرمانده ماموریت‌های فضایی می‌شوند

ناسا می‌خواهد در تمام پروازهای خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی، حتما یک فضانورد بازنشسته به عنوان فرمانده ماموریت حضور داشته باشد.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

براساس اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شده، ناسا به‌زودی یک فضانورد بازنشسته را ملزم خواهد کرد تا به عنوان فرمانده ماموریت در تمام پروازهای خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته باشد. حضور فضانوردان بازنشسته در ماموریت‌های فضایی که البته هنوز نهایی نشده، به منظور افزایش ایمنی مسافران پرواز و کاهش فشارهای موجود در عملیات‌های پرواز به ایستگاه فضایی اتخاذ شده است.

فضانوردان بازنشسته ناسا راهنمای مجربی در پروازهای خصوصی برای مسافران هستند. آن‌ها می‌توانند نکات لازم درخصوص مراحل آماده‌سازی پیش از پرواز را به مسافران آموزش دهند. در این صورت استانداردهای پزشکی، زمان انجام پروژه‌های تحقیقاتی خصوصی، سیاست بازگشت محموله به زمین و زمان لازم برای فضانوردان خصوصی برای انطباق با گرانش موجود دچار تغییر خواهد شد.

ناسا این تصمیم را پس از بررسی پرواز فضایی «Axiom» گرفت. این سفر فضایی، اولین سفر گردشگری به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که در آن مسافران هرکدام 55 میلیون دلار پرداخت کردند. براساس مصاحبه‌هایی که با مسافران پس از بازگشت به زمین انجام شد، این سفر دو هفته‌ای ضررهایی به خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی و خدمه ماموریت Axiom زده است.

فضانوردان بازنشسته ناسا

این درحالی است که «مایکل سافردینی»، رئیس Axiom در کنفرانسی گفته بود این شرکت در حال بررسی ماموریت‌هایی فضایی بدون فضانورد حرفه‌ای هست تا بتوان یک مسافر بیشتر را راهی فضا کرده و از این بابت مبلغی دریافت کرد. حالا ناسا سیاستی عکس را پیش رو گرفته است. احتمالا ناسا در تلاش است تا با حضور فضانوردان بازنشسته از این ماموریت‌های بدون نظارت جلوگیری کند.

درحال حاضر تعداد فضانوردان بازنشسته ناسا به بیش از 200 نفر می‌رسد اما هنوز مشخص نیست چه تعداد مایل به فرماندهی ماموریت‌های آینده یا برآوردن ملزومات پزشکی در این زمینه هستند. هرچند تعداد 200 نفر معقول و مناسب به نظر می‌آید، اما در نظر داشته باشید که برخی از آن‌ها، فضانوردان دهه 1970 هستند. احتمال داده می‌شود ناسا با کمبود فضانورد به عنوان فرمانده ماموریت‌های ایستگاه فضایی در آینده روبرو شود. همین امر دشواری‌هایی را بر سر راه ناسا در این سیاست‌گذاری قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی