ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا جک هدفون را از نسل بعدی آیپد ارزان‌قیمت خود حذف می‌کند

بر اساس رندرهای جدید منتشر شده از دهمین نسل آیپد، اپل به دنبال حذف جک هدفون از این تبلت است.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

چند سالی می‌شود که اپل جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از گوشی‌های آیفون حذف کرده و البته برخی از تبلت‌های این کمپانی هم فاقد آن هستند. حالا طبق رندرهای نسل دهم آیپد، ظاهرا اپل می‌خواهد این تبلت ارزان‌قیمتش را هم از جک 3.5 میلی‌متری هدفون محروم کند.

نسل دهم آیپد در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود و تاکنون گزارش‌هایی درباره مشخصات و قابلیت‌های آن منتشر شده‌اند. حال گفته‌های جدید حاکی از آن هستند که اپل می‌خواهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از این محصولش حذف کند.

خداحافظی کامل با جک هدفون در آیپد؟

رندر آیپد نسل دهم

رندرهای CAD آیپد نسل دهم توسط Mysmartprice از طریق یکی از سازندگان لوازم جانبی این تبلت منتشر شده‌اند. صحت این رندرها را نمی‌توان تایید یا رد کرد، اما اطلاعات موجود در آن جالب هستند. بر اساس جزئیات قابل مشاهده در این رندر، اپل بالاخره تغییراتی در طراحی این آیپدهای ارزان قیمتش ایجاد می‌کند. آخرین باری که تغییری در طراحی این سری آیپدها رخ داد، سال 2017 بود که کوپرتینویی‌ها اندازه نمایشگر آن را افزایش دادند.

این بار اما اپل نسل دهم iPad را با ظاهری جدید روانه بازار می‌کند. ابتدا نگاه دقیقی به این رندرها می‌اندازیم. در وهله اول دکمه هوم هنوز حذف نشده است. البته این موضوع سبب باقی ماندن حاشیه‌های نسبتا ضخیم در بالا و پایین نمایشگر آیپد نسل دهم نیز می‌شود. احتمالا اندازه نمایشگر این آیپد نسبت به قبل افزایش خواهد یافت. روی قاب پشتی می‌توان ماژول دوربین باز طراحی شده را دید که شباهت زیادی به آن‌چه که در آیفون X دیده بودیم، دارد. حضور درگاه Type-C در این آیپد را نیز از یاد نبریم.

جالب این‌که در این رندرها به تعبیه اسپیکر استریوی چهارگانه در نسل بعدی آیپد ارزان‌قیمت اشاره شده؛ این در حالیست که تنها آیپد پرو از چنین قابلیتی بهره می‌برد. بنابراین یا برخی اطلاعات موجود در این رندرها درست نیستند، یا اپل قرار است دست به تغییرات مهمی در آیپد ارزان قیمت خود بزند. البته حذف جک هدفون برای تجهیز این آیپد به سیستم صوتی قدرتمند می‌تواند قابل توجیه باشد، اما باز هم نمی‌توان این موضوع را قطعی دانست.

نسل دهم iPad احتمالا طی پاییز سال جاری معرفی خواهد شد. هنوز قیمت این تبلت مشخص نیست، اما احتمالا برچسب قیمتی شبیه به نسل‌های پیشین را با خود یدک بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی